Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2883
Hei,
jeg kjøpte for 4 uker siden en Mercedes 200cdi 2008 modell sedan. Jeg kjøpte fra forhandler og fikk 12mnd utvidet garanti med i prisen, girkasse/motor/elektrisk m.m.
2 uker senere foretok jeg Flushing av automatkasse for å være på sikre siden når jeg 1 uke senere tunet bilen. Samlet pris for flushing+tuning var 11000,-
Kort tid etter fikk jeg kjørt gjennom en laserkontroll og fikk med dette 13måneder uten førerkort.
Jeg skal fra August være student, og minsker med dette sannsynligheten for å få innvilget et billån våren/sommeren 2022.
I tillegg anser jeg det som sannsynlig at det også i tiden som kommer vil bli skjerpet inn på nyetablering av lån.
Jeg har tilgang til en garasje, men denne er ikke oppvarmet.
Tenker dere at bilen vil falle mye i verdi løpet av tiden uten førerkort, og at den bør selges, eller beholdes?
Skal ramse kort opp argumenter for og imot.
Det kan nevnes at bilen er 50% lånefinansiert og at forsikringsselskapet sa at jeg kunne avskilte bilen og kun betale 190kroner/mnd og at dette tilfredstilte kravet til forsikring fra kreditor (Santander).

Argumenter for å selge bilen
-Ikke få verditap 13mnd der jeg uansett ikke kan bruke den
-Spare 150kroner i måneden i rentekostnader. (100 etter skatt)
-Spare forsikring på 190kroner måneden

Argumenter for å beholde bilen
-Har gjort et trygt kjøp, og er fornøyd med bilen
-Har bil klar når jeg får førerkort tilbake
-Vil sannsynligvis ikke få innvilget billån når jeg får tilbake førerkort.
-Har betalt 11000 kroner for flushing samt tuning, vil ikke få dette tilbake
-Må evt tune bilen tilbake ved salg (4000-5000kroner).
Sist endret av Cokchick; 24. mai 2021 kl. 19:21.
Ville leaset den ut til fast person eller leid ut på nabobil.no. Er som Airbnb for biler Med forskjellige leiere. Jeg gjorde det et halvt års tid med den forrige bilen min og dro inn greit med kroner på det.