Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1037
Jeg har en Sony Vaio SVS1513C5E som skal kunne spille av BluRay disker. Dette vet jeg også av egen erfaring da jeg ofte brukte pc'en til å se på BluRay filmer for 2-3 år siden.
Men jeg har gjenopprettet pc'en til fabrikkstandard 1-2 ganger siden denne gang, noe som kanskje kan være noe av grunnen til at jeg ikke nå får spilt av BluRay disker.

Ved avspilling av BluRay disker bruker jeg avspillingsprogrammet Power DVD.
Når jeg setter inn en BluRay disk så klarer ikke pc'en av en eller annen grunn å lese denne. Jeg får da alltid beskjed om at det ikke er noen disk i stasjonen.

Noen som vet hva som kan være problemet og hvordan jeg evt. kan få dette løst?
Har du lastet ned alle drivere til pcen? Det kan kanskje være problemet.
Drevet har tatt kvelden?
Prøv å inspisere om det er støv på optikken.
Dytt inn en DVDr og se om den kan leses.
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av GoingCrazy Vis innlegg
Har du lastet ned alle drivere til pcen? Det kan kanskje være problemet.
Vis hele sitatet...
Tror selv at dette kanskje kan være problemet. Men dessverre så vet jeg verken hvilke drivere som er nødvendige eller hvor jeg får lastet ned evt. nødvendige drivere.

Sitat av Jim114 Vis innlegg
Drevet har tatt kvelden?
Prøv å inspisere om det er støv på optikken.
Dytt inn en DVDr og se om den kan leses.
Vis hele sitatet...
DVD-plater og PC Spill-Plater fungerer som de skal, helt uten problemer
Sist endret av supernatural; 28. februar 2015 kl. 19:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Siden det er en Sony.
Gå på hjemmesiden og spa ned alle drivere.
Hvis du har skiftet windows versjon så kanskje ikke ny versjon støtter gammel hardware
hvis Sony ikke har laget nye drivere.
Sony har flere ganger laget laptoper med hardware som er spesiell
og det finnes ikke støtte for denne i Linux.
(Hvis Sony ikke gidder å lage drivere så kanskje ingen gidder :-)
Kanskje du har oppdatert windows og en ny driver for å støtte hardware må lastes ned.