Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 5868
I likhet med flere tusener av skoleelever skal jeg til torsdag samle inn penger til Operasjon Dagsverk, eller vår skole har ikke operasjon dagsverk, men noe som ligner (som skolen har arrangert selv).

Uansett krysset jeg av at jeg skulle delta selv om jeg er imot det, fordi jeg ikke orket å gå gjennm styret med å bli stemplet "usolidarisk og gnien". (Diskusjonstråd). Uansett, læreren sa at det mest sannsynelig ble et par hundrelapper.

Så fikk jeg vite i dag at det ikke var et par hudnrelapper, men 400 kr. Vi har ikke fått noe info om hva pengene går til, bare at det "sikkert går til noe greier i Afrika". Da vi ble informert om det endelige beløpet, ble det også sagt at de som alrede hadde krysset seg på, ikke kunne ommbestemme seg.
400 kr er jo faktisk dobbelt så vanskelig å tjene inn som 200 kr, og jeg ser ikke helt hvordan jeg skal tjene inn dette på en dag. Jeg har hørt med den gamle jobben, bestemødre og foreldre, og onkler og tanter, men ingen trenger noe jobb gjort.

Så hvordan skal dere tjene inn beløpet til Operasjon Dagsverk, noen tips ?
Vist ikke ender det opp med at de 400 kr går fra min egen lomme.
Sist endret av omba; 24. oktober 2011 kl. 18:52.
Ring bedrifter og butikker.
Nekt på hele greia, er vel ingen som kan tvinge deg til å donere penger. Når jeg gikk vgs så nekta jeg og flere i klassen, og det var null problem. Vi satt og gjorde oppgaver på skolen den dagen bare.
Om det er noen som prøver seg så sier du at det skal være gratis å gå på VGS i Norge, såfremt det ikke er en privatskole.
Sist endret av UncleAndy; 24. oktober 2011 kl. 19:00.
Du må bare nekte, det er virkelig et idiotisk opplegg.
Vi blir jo på en måte indirekte tvunget. Når skolen setter av en dag for at alle skal ut å jobbe for å tjene 400 kr (Det har alltid vært snakk om 400 kr, ikke noe mindre) vil jeg egentlig si at man er nødt.

De som absolutt ikke ville, eller ikke hadde skaffet seg jobb kunne være på skolen og se film, sammen med vaskedamene.
Sist endret av happy violence; 24. oktober 2011 kl. 18:59.
Ring til ordføreren sitt kontor =)

Eller en annen plass som har spennende jobber =)
Du kan se det på en annen måte. Du kan få en mulighet til å vise en arbeidsplass hvor arbeidsvillig du er, sommerjobb senere, vikarjobb f.eks. Ikke undervurder denne sjansen.

Ihvertfall -ikke- gå til en jobb bare for å gå igjennom dagen. Da er det bedre å la være, for du viser dem at du er en som ikke bryr deg.
NAV er veldig behjelpelige med sånt! Gode erfaringer. Dessuten har du også muligheten til å få en "fast jobb" hvor du jobber f.eks. en dag i uka med det samme som du gjorde under OD. Du får de pengene du tjener utenom OD i din egen lomme
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Nekt på hele greia, er vel ingen som kan tvinge deg til å donere penger. Når jeg gikk vgs så nekta jeg og flere i klassen, og det var null problem. Vi satt og gjorde oppgaver på skolen den dagen bare.
Om det er noen som prøver seg så sier du at det skal være gratis å gå på VGS i Norge, såfremt det ikke er en privatskole.
Vis hele sitatet...

This. Skulle ønske det funket overalt.


Jeg nektet alt jeg kunne mot å jobbe på OD-dagen.
Sa til lærerne at jeg var i min fulle rett til å drive skolerelatert arbeid denne dagen.

Know what happened?
Vi som ikke jobbet ble pusha sammen i skolens gymsal, der rektor samt flere andre lærere utførte diverse ''aktiviteter'' for at vi skulle få med oss hvor usolidariske og ''dårlige'' mennesker vi var som ikke deltok.

Gymlærern hadde egen tale der han fortalte oss hvor egoistisk og dårlig det var av oss å ikke være med på noe så flott og fantastisk som en påtvungen arbeidsdag for noe man ikke brenner for. Hvorfor i faen var han ikke selv ute å jobba da.

Er jo flott at mange vil jobbe for noe de selv synes er bra, men å bli TVUNGET til det, neitakk.

(lærerne så annerledes på meg etter denne dagen, +1 negativ)
Gå til rektor og spør om det er noe du kan gjøre på skolen for å tjene disse 400kr. Om skolen selv ikke vil ta inn folk, må de hvertfall være greie nok til å la deg ombestemme deg.

Om det virkelig ikke går heller, ta deg en sykedag.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
(Det har alltid vært snakk om 400 kr, ikke noe mindre)
Vis hele sitatet...
Det har alltid vært 300kr, inntil i år da de bestemte seg for at det var jo ikke nok.



On topic:
Hvis du møter opp på skolen og sier at du har glemt at det var OD-dag får du sikkert sitte på skolen å gjøre oppgaver isteden. Det er iallefall planen min
Sist endret av Anonym41264; 24. oktober 2011 kl. 19:51.
dra den late ræva di til hvilkensomhelst butikk, si hvorfor du er der. Mann deg opp og jobb de timene som trengs.
Jeg ser virkelig ikke problemet.

Om du har så sykt mye imot å jobbe for en god sak, kan du stjele fra noens lommebok.
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Det har alltid vært 300kr, inntil i år da de bestemte seg for at det var jo ikke nok.



On topic:
Hvis du møter opp på skolen og sier at du har glemt at det var OD-dag får du sikkert sitte på skolen å gjøre oppgaver isteden. Det er iallefall planen min
Vis hele sitatet...
Mener liksom at alle sier at man må donere 400 kr, gud forby skulle man gi litt mindre altså!
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 11:42.
Jeg var hjemme og sov da det var operasjon dagsverk på VGS. Fri dag for meg det..
Sitat av Zirto Vis innlegg
Jeg var hjemme og sov da det var operasjon dagsverk på VGS. Fri dag for meg det..
Vis hele sitatet...
Samme har jeg gjort hvergang
Når du kommer tilbake til skolen så kan du bare si at du har allerede levert pengene eller si at du fikk ikke betal ikke noe de kan gjøre på det
Det jeg gjorde første året på VGS var bare og holde kjeft når dem maste om pengene. Det fungerte for meg siden dem regna med at alle leverte dem
Sitat av Lovegame Vis innlegg
This. Skulle ønske det funket overalt.


Jeg nektet alt jeg kunne mot å jobbe på OD-dagen.
Sa til lærerne at jeg var i min fulle rett til å drive skolerelatert arbeid denne dagen.

Know what happened?
Vi som ikke jobbet ble pusha sammen i skolens gymsal, der rektor samt flere andre lærere utførte diverse ''aktiviteter'' for at vi skulle få med oss hvor usolidariske og ''dårlige'' mennesker vi var som ikke deltok.

Gymlærern hadde egen tale der han fortalte oss hvor egoistisk og dårlig det var av oss å ikke være med på noe så flott og fantastisk som en påtvungen arbeidsdag for noe man ikke brenner for. Hvorfor i faen var han ikke selv ute å jobba da.

Er jo flott at mange vil jobbe for noe de selv synes er bra, men å bli TVUNGET til det, neitakk.

(lærerne så annerledes på meg etter denne dagen, +1 negativ)
Vis hele sitatet...

Fysisk avstraffelse av elever? Høres ut som en sak for vg spør du meg, om rektoren din hadde tenkt litt lenger enn nesetippen sin her så burde han gi dere en kompensasjon snarest.

Om du hadde hatt litt mer ressurser kunne du stilt istand litt bråk for skoleledelsen din her!

Sitat av olaPola Vis innlegg
dra den late ræva di til hvilkensomhelst butikk, si hvorfor du er der. Mann deg opp og jobb de timene som trengs.
Jeg ser virkelig ikke problemet.

Om du har så sykt mye imot å jobbe for en god sak, kan du stjele fra noens lommebok.
Vis hele sitatet...
Så man skal gjøre seg kriminell fordi man ønsker å velge selv hva slags formål man donerer penger til og i det hele tatt om man ønsker å donere noe?

Gjennomtenkt du.
Elevene på skola jeg går på fikk valget mellom å skaffe seg jobb eller skrive en stil og rydde/vaske på skola. Helt greit egentlig, blir ikke mye rydding uansett
Sist endret av Kruppy; 24. oktober 2011 kl. 21:18.
Jeg kommer bare til å nekte på alt, jeg vil ikke samle inn penger til en organisasjon jeg ikke er 110% sikker på at alt kommer til.

De sier at de betaler 4 folk på kontoret, men når det er over 1000 elever på skolen vår, og det står at skolen min samlet inn litt over 100.000, da lurer jeg på hvor de resten av mattestykket 1000(om ikke mer)x300 var.

De kan vel ikke gi noen form for nedsettelse eller lignende på å nekte å jobbe på OD dagen?
På ungdomsskolen så er det et krav at du jobber!

På VGS bestemmer du selv!
Sitat av Zirto Vis innlegg
Jeg var hjemme og sov da det var operasjon dagsverk på VGS. Fri dag for meg det..
Vis hele sitatet...
Fyfaen du er tøff as!
Sitat av KRS93 Vis innlegg
På ungdomsskolen så er det et krav at du jobber!
Vis hele sitatet...
FEIL. Her hvor jeg går er det valgfritt, men de som ikke jobber må gjøre noen oppgaver eller noe lignende.
Det som virkelig irriterer meg er at dersom man har en jobb å gå til, og velger å bruke OD dagen der så må man betale inntekten for hele dagen til OD. Rektor informerte oss om at selv om minstekravet er 400 kr, skal hele beløpet du tjener denne dagen gå til OD. Hvis vi fusket på dette ble vi anmeldt for underslag. Sier seg selv at det er bedre å sove/slappe av denne dagen for å heller jobbe en annen dag og betale inn 400 til OD, samt sitte igjen med litt selv.
På vår VGS (Går vg2) er vi nødt å delta, er ingen mulighet å slippe unna! Vist vi ikke skaffer 300,- til fredag får vi 1 dag fravær og blir politianmeldt :/ Dette sa elevinspektøren og rådgiver i dag! Selv har jeg penger så det holder, men ønsker ikke å bidra når skolen har slik politikk!

men må vel bite i det sure eplet å betale :/
[quote=Xzip;2309449]På vår VGS (Går vg2) er vi nødt å delta, er ingen mulighet å slippe unna! Vist vi ikke skaffer 300,- til fredag får vi 1 dag fravær og blir politianmeldt :/ Dette sa elevinspektøren og rådgiver i dag! Selv har jeg penger så det holder, men ønsker ikke å bidra når skolen har slik politikk!

men må vel bite i det sure eplet å betale :/[/QUOTE

Troll håper jeg.
Politianmeldt for å ikke delta på OD?

Fytti faen, jeg må nesten le...
Sitat av Xzip Vis innlegg
På vår VGS (Går vg2) er vi nødt å delta, er ingen mulighet å slippe unna! Vist vi ikke skaffer 300,- til fredag får vi 1 dag fravær og blir politianmeldt :/ Dette sa elevinspektøren og rådgiver i dag! Selv har jeg penger så det holder, men ønsker ikke å bidra når skolen har slik politikk!

men må vel bite i det sure eplet å betale :/
Vis hele sitatet...
Enter tar ikke du ironi/sarkasme så godt, eller så har du blitt majorly bullshitted.
Nå vet jeg ikke hvor du bor henn, men om du bor i by/tettstrøk; Så baker du ca 40 boller og koker noen kanner kaffe.
Så tar du plass utenfor jernbane/buss stasjonen om morgenen når alle skal på jobb.

Dette kommer garantert til å selge Sleng med en plakat om hvorfor du står der.

Da er du hjemme til å rekke resten av God morgen norge.
Sitat av Docile Vis innlegg
Fyfaen du er tøff as!
Vis hele sitatet...
Så fint for deg da. Operasjon dagsverk slave ?
VIKTIG! Dere som ikke skaffer dere noen form for arbeid eller av personlige grunner ikke kan delta i prosjoktet skal møte på skolen for et alternativt opplegg i filmrommet fra 08.15 til 14.20. Alternativt opplegg lyder som følger: Dere skal se en film om Hamsunds Sult. Denne filmen er på dansk og i svart/hvitt. Deretter skal dere analysere denne filmen og skrive minst fire sider om et valgfritt tema som er sentralt i filmen. Alt dette skal skrives på nynorsk. Det vil være en lærer til stede og PC er kun til skriving av tekst. Arbeidet skal leveres inn på slutten av dagen og det er ikke lov til å forlate skolen før dagen er omme. Med dette håper vi dere prøver å skaffe noen form for arbeid... Hvis ikke, ønsker vi dere hjertelig velkommen til en skoledag dere sent vil glemme!

Dette må vi gjøre hvis vi ikke har planer om å samle inn penger. Kult
Sitat av Xzip Vis innlegg
På vår VGS (Går vg2) er vi nødt å delta, er ingen mulighet å slippe unna! Vist vi ikke skaffer 300,- til fredag får vi 1 dag fravær og blir politianmeldt :/ Dette sa elevinspektøren og rådgiver i dag! Selv har jeg penger så det holder, men ønsker ikke å bidra når skolen har slik politikk!

men må vel bite i det sure eplet å betale :/
Vis hele sitatet...
Årets sykeste vits. Klag til rektor eller noe om du får en dag fravær, men du må selvsagt møte opp på skolen den fredagen.
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
VIKTIG! Dere som ikke skaffer dere noen form for arbeid eller av personlige grunner ikke kan delta i prosjoktet skal møte på skolen for et alternativt opplegg i filmrommet fra 08.15 til 14.20. Alternativt opplegg lyder som følger: Dere skal se en film om Hamsunds Sult. Denne filmen er på dansk og i svart/hvitt. Deretter skal dere analysere denne filmen og skrive minst fire sider om et valgfritt tema som er sentralt i filmen. Alt dette skal skrives på nynorsk. Det vil være en lærer til stede og PC er kun til skriving av tekst. Arbeidet skal leveres inn på slutten av dagen og det er ikke lov til å forlate skolen før dagen er omme. Med dette håper vi dere prøver å skaffe noen form for arbeid... Hvis ikke, ønsker vi dere hjertelig velkommen til en skoledag dere sent vil glemme!

Dette må vi gjøre hvis vi ikke har planer om å samle inn penger. Kult
Vis hele sitatet...
Jeg hadde bedt læreren som skrev dette om å brenne i helvete. Fire sider på nynorsk?! Latterlig å prøve å tvinge elever til å delta på et "frivillig" prosjekt.
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
VIKTIG! Dere som ikke skaffer dere noen form for arbeid eller av personlige grunner ikke kan delta i prosjoktet skal møte på skolen for et alternativt opplegg i filmrommet fra 08.15 til 14.20. Alternativt opplegg lyder som følger: Dere skal se en film om Hamsunds Sult. Denne filmen er på dansk og i svart/hvitt. Deretter skal dere analysere denne filmen og skrive minst fire sider om et valgfritt tema som er sentralt i filmen. Alt dette skal skrives på nynorsk. Det vil være en lærer til stede og PC er kun til skriving av tekst. Arbeidet skal leveres inn på slutten av dagen og det er ikke lov til å forlate skolen før dagen er omme. Med dette håper vi dere prøver å skaffe noen form for arbeid... Hvis ikke, ønsker vi dere hjertelig velkommen til en skoledag dere sent vil glemme!

Dette må vi gjøre hvis vi ikke har planer om å samle inn penger. Kult
Vis hele sitatet...
Hahaha, fy faen, you sir, you just made my night
vet ikke om det funker på vgs, men i 10ende klasse så jobba jeg å tok penga i egen lomme. når vi så skulle levere de inn så sneik jeg meg bare unna. kontaktlæreren min sa til meg etter etter et par uker, rett før høstferien at jeg måtte huske pengene uka etter ferien. kom på skolen etter ferien, å virket som om hele greia var glemt.
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
VIKTIG! Dere som ikke skaffer dere noen form for arbeid eller av personlige grunner ikke kan delta i prosjoktet skal møte på skolen for et alternativt opplegg i filmrommet fra 08.15 til 14.20. Alternativt opplegg lyder som følger: Dere skal se en film om Hamsunds Sult. Denne filmen er på dansk og i svart/hvitt. Deretter skal dere analysere denne filmen og skrive minst fire sider om et valgfritt tema som er sentralt i filmen. Alt dette skal skrives på nynorsk. Det vil være en lærer til stede og PC er kun til skriving av tekst. Arbeidet skal leveres inn på slutten av dagen og det er ikke lov til å forlate skolen før dagen er omme. Med dette håper vi dere prøver å skaffe noen form for arbeid... Hvis ikke, ønsker vi dere hjertelig velkommen til en skoledag dere sent vil glemme!

Dette må vi gjøre hvis vi ikke har planer om å samle inn penger. Kult
Vis hele sitatet...

Den siste setningen der ville jeg tolket som en trussel.

KLAG!
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
VIKTIG! Dere som ikke skaffer dere noen form for arbeid eller av personlige grunner ikke kan delta i prosjoktet skal møte på skolen for et alternativt opplegg i filmrommet fra 08.15 til 14.20. Alternativt opplegg lyder som følger: Dere skal se en film om Hamsunds Sult. Denne filmen er på dansk og i svart/hvitt. Deretter skal dere analysere denne filmen og skrive minst fire sider om et valgfritt tema som er sentralt i filmen. Alt dette skal skrives på nynorsk. Det vil være en lærer til stede og PC er kun til skriving av tekst. Arbeidet skal leveres inn på slutten av dagen og det er ikke lov til å forlate skolen før dagen er omme. Med dette håper vi dere prøver å skaffe noen form for arbeid... Hvis ikke, ønsker vi dere hjertelig velkommen til en skoledag dere sent vil glemme!

Dette må vi gjøre hvis vi ikke har planer om å samle inn penger. Kult
Vis hele sitatet...

Ta kontakt med OD sentralt, vær så snill!
Sitat av olaPola Vis innlegg
dra den late ræva di til hvilkensomhelst butikk, si hvorfor du er der. Mann deg opp og jobb de timene som trengs.
Jeg ser virkelig ikke problemet.

Om du har så sykt mye imot å jobbe for en god sak, kan du stjele fra noens lommebok.
Vis hele sitatet...
Utfra hvor sinnsykt engasjert du er i å bedre verden, så regner jeg med at du støtter alt som er av organisasjoner, bøssebærere og alt mulige greier som skal ha penger...

Det er styret i landet som er skakkjørt som har skylda. Ikke norsk ungdom.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Ta kontakt med OD sentralt, vær så snill!
Vis hele sitatet...
http://www.od.no/Om_OD/Kontakt/Hovedkomiteen/index.html
omba's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jhonnyboy Vis innlegg
Nå vet jeg ikke hvor du bor henn, men om du bor i by/tettstrøk; Så baker du ca 40 boller og koker noen kanner kaffe.
Så tar du plass utenfor jernbane/buss stasjonen om morgenen når alle skal på jobb.

Dette kommer garantert til å selge Sleng med en plakat om hvorfor du står der.

Da er du hjemme til å rekke resten av God morgen norge.
Vis hele sitatet...
Har faktisk tenkt på dette, så dette kan godt være et bra alternativ vist jeg ikke greier å skaffe arbeid. KP !

Det skolen burde gjøre er å dele ut bøsser. Kan tenke meg at man er ferdig på under en time på en torsdags ettermidlag.

En annen mulighet er å gå sammen med flere om rekelotteri, husker jeg tjente 700 kr for klassen på rundt en time og 40 minutt.

Men som det er nevnt tidligere så er det absolutt enkleste og i mange tilfølger beste å bare møte opp for en alternativ dag på skolen. Men vist man har slike medeler som meg, som er veldig greie og gode medelever, men har noen rare syn på solidaritet og veldedighet.

Det var en i klassen i dag som spurte læreren hva man skulle gjøre vist man ikke greide å skaffe jobb, før læreren fikk svart haglet det ned med komentarer slik som "Er det ikke bare å gi 400 kr? Sykt gjerrig" og "Det er sykt usolidarisk å ikke gjøre noe!", som om halvparten av klassen vet hva solidaritet er.

Jeg "forsvarte" han, med at det finnes mange former for solidaritert, og at veldidighet burde være frivillig, og vist ikke så vil det heller nesten bli en form for innkasering. Igjen, komentarer fra visse personer i klassen om egoisme osv.

Derfor gidder jeg ikke å bli med på det alternativet opplegget, eller skulke. Det er rett og slett ikke verd bryet selv om jeg er sterkt imot OD.
Sitat av olaPola Vis innlegg
dra den late ræva di til hvilkensomhelst butikk, si hvorfor du er der. Mann deg opp og jobb de timene som trengs.
Jeg ser virkelig ikke problemet.

Om du har så sykt mye imot å jobbe for en god sak, kan du stjele fra noens lommebok.
Vis hele sitatet...
Poenget er vel heller at du blir tvunget til å gjøre frivillig arbeid.. Som vel egentlig ikke er så frivillig lenger siden du blir tvunget?

Begynte på skolen igjen nå etter ett par arbeidsår. Dagen OD komiteen kom inn i klasserommet og fortalte om årets OD, nevnte de ikke hvilken sak det gikk til, bare at vi motte skaffe 400,- på arbeid i løpet av dagen.. Ene dama sa i tilleg at hun skulle lage hælvettes drittoppgaver til de som kom på skolen istedet for å jobbe.

Når de har den holdninga og "truer" meg til å jobbe, er det bare å glemme at jeg gidder.. Uansett hvilken jævla sak det er til! Jeg sitter ikke på rævva fordi jeg er lat, men fordi de prøver å tvinge meg til å tjene penger til dem med "splitt og hersk" strategier.

Men igjen, man får jo ikke karakterer på oppgaven man skriver istedet for å jobbe? Hvilket fag er liksom det? Ekstra karakter på vitnemålet; OD?

Jeg møter opp på skolen, chillern ut dagen, og stikker hjem å gamer BF3 etterpå
Sist endret av eplesin; 24. oktober 2011 kl. 23:52.
til oss så har elevrådet og skolen laget ett dritt program for oss som ikke bli med. (rydde og vaske skolen). i klassen min så er maks 1 person som kommer til og jobbe på OD dagen. blir feil av skolen når dem tvinger oss på den måtn.
Sitat av paddus Vis innlegg
til oss så har elevrådet og skolen laget ett dritt program for oss som ikke bli med. (rydde og vaske skolen). i klassen min så er maks 1 person som kommer til og jobbe på OD dagen. blir feil av skolen når dem tvinger oss på den måtn.
Vis hele sitatet...
Som Zaprimus sier, ta kontakt med OD. Jo flere som gjør det, jo større er sjansen for at det skjer noe.
At dere skal vaske skolen, er helt feil utført av skolen. Skolen skal, i henhold til OD's regler, og informasjonshefte for skolekomiteen gjøre noe som har med årets prosjekt å gjøre. Selv skal jeg på skolen nå, og lage et alternativt opplegg for den ene personen som ikke jobber på OD-dagen i år, og det vil være akkuratt det samme som om det var 30 personer.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Fysisk avstraffelse av elever? Høres ut som en sak for vg spør du meg, om rektoren din hadde tenkt litt lenger enn nesetippen sin her så burde han gi dere en kompensasjon snarest.
Vis hele sitatet...

Verste er at der er sant, måtte legge oss i bokstaver i gymsalen (a, b , c etc) til vi hadde laget diverse setninger som var positivt om OD. Hvis ikke ble det anmerkning.

Flere var ute å plukket søppel denne dagen, men ikke faen om jeg gjør det. Ikke, faen.
Hei folkens!

Ville bare meddele at når jeg gikk på vidergående for et år siden, så betalte jeg ikke de 400kr som de krevde, endte opp med at jeg fikk en annmerkning, hvor det stod at jeg hadde STJELT 400kr fra en hjelpe opperasjon! Måtte i møte med rektor å hele regla. Syns det er helt for jævlig..
Til alle som har blitt urettferdig behandlet/endt opp med å rydde skolen på OD-dagen, ta kontakt med OD Sentralt! De er ansatt for å hjelpe akkurat dere.. 22 99 37 10, eller evt. ..
Sitat av eplesin Vis innlegg
Poenget er vel heller at du blir tvunget til å gjøre frivillig arbeid.. Som vel egentlig ikke er så frivillig lenger siden du blir tvunget?

Begynte på skolen igjen nå etter ett par arbeidsår. Dagen OD komiteen kom inn i klasserommet og fortalte om årets OD, nevnte de ikke hvilken sak det gikk til, bare at vi motte skaffe 400,- på arbeid i løpet av dagen.. Ene dama sa i tilleg at hun skulle lage hælvettes drittoppgaver til de som kom på skolen istedet for å jobbe.

Når de har den holdninga og "truer" meg til å jobbe, er det bare å glemme at jeg gidder.. Uansett hvilken jævla sak det er til! Jeg sitter ikke på rævva fordi jeg er lat, men fordi de prøver å tvinge meg til å tjene penger til dem med "splitt og hersk" strategier.

Men igjen, man får jo ikke karakterer på oppgaven man skriver istedet for å jobbe? Hvilket fag er liksom det? Ekstra karakter på vitnemålet; OD?

Jeg møter opp på skolen, chillern ut dagen, og stikker hjem å gamer BF3 etterpå
Vis hele sitatet...
Da er vi to

Hvis dere ikke støtter en organisasjon som behandler elever på denne måten, bør dere ikke gi penger til de...
Sitat av nikons Vis innlegg
Jeg hadde bedt læreren som skrev dette om å brenne i helvete. Fire sider på nynorsk?! Latterlig å prøve å tvinge elever til å delta på et "frivillig" prosjekt.
Vis hele sitatet...
Tror faktisk det er elevene som er i komiteen som står bak dette!
Står det noe sted der det sier at OD er en del av skolepensumet? Hvis ikke, hvorfor har vi ikke rett til å bare ha en vanlig skoledag? Evt. jobbe med lekser den dagen, som jeg har NOK av.

Jeg skal høre med skolen imorgen hva som er alternativet vårt, hvis det høres sykt ut skal jeg klage, hvis ikke så blir jeg på skolen og jobber.
Om du har noe ærfaring med parkett så kan du komme og hjelpe meg med det :P skal du få 400 kr

og det er ikke harde arbeidet med mye pauser og mat skal du få inkl.
Fikk beskjed at om vi ikke jobba, så måtte vi sitte på skolen og skrive noe greier vi og. 08:05 -> 15:15.