Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1714
Hei. Jeg har ikke tatt meg en bytur på evigheter og fikk lyst til å ta meg ei tur ut ikveld for noen øl og skravle med folk.

Men siden jeg ikke har vært ute siden corona starta og de endrer reglene nærmest hver dag nå og vanskelig å henge med på alt: hvordan er reglene i Oslo nå? Må man sitte i ro og få bordservering? Er det lov å mingle litt rundt nå eller må man sitte i ro? Siden jeg drar ut aleine så vil jeg jo gjerne komme i prat med andre. Bedre å holde seg hjemme?
Sist endret av legoleif; 22. januar 2022 kl. 17:39.
Da kommer det betimelige spørsmålet, om du er fullvaksinert eller ei? Hvis du er det, så skulle det være relativt greit å snakke med andre vaksinerte. Hvis du ikke er vaksinert, og ei heller gjennomgått sykdom, hadde jeg aldri i verden ville menget meg sammen med andre ukjente nå. Dette er ikke bare for din del, men også andre rundt deg og ikke minst helsevesnet, som må ta hånd om deg om du blir skikkelig syk.
Trådstarter
15 2
Jeg er full vaksinerte men mangler oppfriskningdosa. Syk har jeg ikke vært og har testa meg ved behov. Man kan jo ha vært smitta uten at man har lagt merke til det
Her er det jeg finner om Korona-regler i Oslo kommune og dalstrøka innafør. Stenger kl 23 og 1 m. Var visst også bordservering.

https://www.helsenorge.no/koronaviru...-anbefalinger/
https://www.regjeringen.no/no/aktuel...ene/id2895460/
https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/#gref

Jeg har ikke vært ute på 2 år selv, og savner virkelig å kunne være ute blandt folk på fullpakka barer.
Sist endret av ivar_oslo; 22. januar 2022 kl. 19:27.
Må sitte i ro og får ikke mingle. Ikke i baren heller siden det er bordservering... Og alt stenger kl 23 eller 2330
Bordservering og du må sitte i med samme kohirt, så da blir det ett bord alene. Kjedelig og dra på byen alene i disse tider.
Trådstarter
15 2
Takk for svarene, da dropper jeg det definitivt. Fy faen for noe tull. Bare åpn opp og la folk få tilbake livene sine. Viruset her forsvinner ikke uansett
Det var mulighet for å sitte langs bardisken på Teddys da jeg var der forrige lørdag.

Så jeg antar at pubene har åpent for gjester som ønsker og sitte langs bardisken, gitt at meteren kan overholdes.

Mingling mellom sitteplasser og bord er det regler mot, inntil videre.
Sitat av 1000bein Vis innlegg
Det var mulighet for å sitte langs bardisken på Teddys da jeg var der forrige lørdag.

Så jeg antar at pubene har åpent for gjester som ønsker og sitte langs bardisken, gitt at meteren kan overholdes.

Mingling mellom sitteplasser og bord er det regler mot, inntil videre.
Vis hele sitatet...
Det kan jo hende dem ikke gidder å følge reglene. Med risiko for å bli stengt.