Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1408
Hei, i min 40 år gamle alder har jeg naturligvis fått dårligere syn. Samboeren min har hatt synskorigering, men hun var nærsynt. Jeg hører at det ikke så lett lar seg gjøre når synet endres, men reklamene hevder det motsatte om ikke jeg tar feil. Er det andre som har fått korigert synet med laser som har hatt suksess? Og er dette mulig når man blir mer og mer langsynt?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ingen som har noen form for opplevelse med dette?
Hva med briller/linser?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hva med briller/linser?
Vis hele sitatet...
For å helst ungå styret med. briller linser, så ønsker jeg heller en operasjon. Derfor spørsmålet.
Om synet ditt har blitt værre i en alder av 40 så tror jeg det blir en dyr affære. Siden det ikke stopper å endre seg.
Fattern tok laser for 6 år sida, da var han 50, og etter det jeg forstår så har det ikke vært noen problemer for han i etterkant. Går jevnlig til kontroll og har fortsatt bra syn, uten noen restriksjoner på å kjøre bil, lastebil osv.
Men, alt er individuelt, og jeg tror det lureste er å prate ned øyelegen. De kan sannsynligvis utføre mer utfyllende undersøkelser for pasienter over en viss alder.
Korrigering av aldersrelatert langsynthet er ikke bare å koste på seg laser som ved andre defekter.
Øya dine drar på åra sånn er det bare jeg står i samme dritten å nå begynner bruke mer penger enn billige lesebriller. Progressive eller linser.