Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3060
Hei! Vi har fiber inn i huset. Problemet er at fiberen er skutt inn i motsatt ende på huset fra stue og kontor til samboer.
Vi får også leieboere i sokkelen.

Så her er mitt spørsmål :
Vil innkjøp av Google WiFi (mesh points? ) hjelpe på signalet rundtom huset ?

Vi prøvde med en typ signalforsterker en gang men da forsvant internettet siden den måtte være en smart router eller noe sånt for og kommunisere med hovedruteren.
Fikk tilsendt en fra telia som fungerer fint i sokkel leiligheten.

Så da tenker jeg og ha en google WiFi på soverommet eller badet som er vegg i vegg med ruteren og der fiberen er skutt inn, en stående i gangen, og en på stua eller kjøkkenet.
Vil dette fungere ? Eller er disse google WiFi produktene noe helt annet enn det jeg har fått for meg ?
Hastigheten vår er på 500mbps
Om det skulle har noe og si for saken.

https://www.elkjop.no/product/smarte...waApq6EALw_wcB

Setter stor pris på tilbakemelding / hjelp til evt alternativer da samboer sliter litt til tider med sine hjemmestudier.

Mvh.
Moderne neandertaler når det kommer til teknologi
Det er to ting du trenger. Du trenger en nettverk switch med PoE (switch som kan levere strøm gjennom portene) en slik switch koster mellom 250-600kr og 2-3 aksess punkter (1000kr +- pr stk). Du plasserer aksess punktene rundt om i huset der du har behov for Wi-Fi og trekker kabel derfra tilbake til switchen. Switchen kobles til ruteren du har fått fra din internettleverandør.

Trådløse versjoner av dette som google Wi-Fi kan også virke relativt bra men jeg ville som oftest valgt kablet om dette ikke blir altfor mye jobb.