Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4967
Hamburgertallerken
40 0
Kan en kjøper trekke seg etter å betalt for varen+frakt? Kjøper sier han ønsker å bruke angreretten på Finn til å heve kjøpet, men jeg mener man ikke kan dette ettersom et kjøp er forpliktende så snart en avtale er inngått.
Det er riktig det du sier, man har ikke angrerett når det er et kjøp mellom to privatpersoner.
Angrerett gjelder ikke på Finn, men det går jo an å være litt kompis å si greit da.

Hadde kanskje skjønt at du tvang gjennom salget om det dreide seg om mye penger og varen var klin umulig å få solgt til noen andre så dette var absolutt eneste sjanse, men som regel er det jo ikke værre for selger enn å vente til det dukker opp en ny kjøper.
Og er du redd for at han gir deg få stjerner så er det bare å velge Solgt uten å nevne til hvem.
Ja, så enkelt er det for dårlige selgere å unndra seg reviews på Finn.no
Hamburgertallerken
Trådstarter
40 0
Nå hadde det seg slik at kjøper ble skeptisk for svindel pga jeg ikke svarte innen 5min (ja, 5min!) Så han sendte melding etter melding og ringte fra to nummer. Sendte sms å sa at for hver dag jeg ikke betalte tilbake påløp 9% renter haha. Men når jeg svarte sa han beklager han var bare skeptisk, så han ville at jeg skulle sende varen likevel.
Høres ut som en interessant kar
Takk for tråden, får meg til å revurdere å legge ut noe rot på finn ja
Derfor handler jeg ikke med privatpersoner over nett, eller sender varer. Blir bare styr å rare folk :P
Bare på gi bort ting gratis på Finn.no er et opplevelse jeg ikke ønsker på min verste fiende.. Det samme gjelder å jobbe i kundeservice.. Og flygeledelse..
Selger og kjøper masse på finn-no hele tiden og det er sjeldent problem. Interessant hvordan noen bare møter problemer og utfordringe, men det er klart det er jo noen interessante karakterstikker.

Kan jo være greit å reflektere litt over hvordan man fremstår, hva man selger i hvert enkelt tilfelle. Akkurat nå har jeg vært litt uheldig med en annonse hvor noen har vært veldig ivrig på å diskutere pris for så å trekke seg. Selv når jeg godtpar pruting på pris. Men så har akkurat denne annonsen en wow-faktor som nok gjør at folk tenker seg om 2 og 3 ganger. Greia er jo at jeg kan gjøre det samme selv så hvorfor skal jeg være så kjip mot de som vurderer å kjøpe noe av meg?