Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5081
datadyrkegeeknarkis
84 6
noen som har fått testa :

Microsoft_Windows_11_Enterprise_Version_21H2-CYGiSO ?

Holder på å lage minnepenn nå, så innspill tas imot! (Bortsett fra innspill om å droppe å bruke windows, eller andre frekkheter da selvfølgelig)

Noen som testa windows 11 generelt egentlig? Hva er fordelene?

Jeg hører det har blitt innebygd støtte for android-applikasjoner, og at utseendet er blitt mer likt iOS, så dette blir interessant.

Sist endret av snowden; 22. oktober 2021 kl. 06:10.
Windows 11 er bra, en prøver å gi etter for globale trender innen design. Den største endringen i Windows 11 er altså designet.


Har gode grunner til å tro at folk som sier dropp windows, har snudd, med tanke på
at Windows og Microsoft har mutert (veldig mange jobber jo ikke i USA, men i Kina, Japan, India, Tjekkia og Norge. Videre så eier ikke Bill gates lenger 50% av aksjene, men kun 1%) til
noe som har ok design (i motsetning til hvordan det var før).
Sist endret av itori123; 22. oktober 2021 kl. 07:49.
datadyrkegeeknarkis
Trådstarter
84 6
Sitat av itori123 Vis innlegg
Windows 11 er bra, en prøver å gi etter for globale trender innen design. Den største endringen i Windows 11 er altså designet.


Har gode grunner til å tro at folk som sier dropp windows, har snudd, med tanke på
at Windows og Microsoft har mutert (veldig mange jobber jo ikke i USA, men i Kina, Japan, India, Tjekkia og Norge. Videre så eier ikke Bill gates lenger 50% av aksjene, men kun 1%) til
noe som har ok design (i motsetning til hvordan det var før).
Vis hele sitatet...
Ja, virker som dem gir etter, og følger strømmen (Microsoft altså), hvertfall når det gjelder android. Har dem slutta med de "miniapps" opplegget sitt ?
Sist endret av snowden; 22. oktober 2021 kl. 08:16.
"miniapps" opplegget har faktisk blitt boostet, og er ikke akkurat Microsoft sitt opplegg.

Det er mer det at PC er en enhet, på samme måte som en mobiltelefon. Ettersom
det er normalt med apper på mobil, så ønsker en apper her og for diverse websider (netflix, nyhets apper, apper for bank...etc) på PC også.
Handler vel egnetlig mer om det som kommer, at websidene i større grad flyttes over til klientene i form av en app.

De har vist et skille mellom miniapps og apps

Det opplegget har de heller ikke sluttet med, og de har plassert et eget søkefelt der slik at en slipper
å gå inn i browseren.

Miniapps er vist ment å være en slags scraper, for å samle inn relevant data for
ulike interesser en har (f.eks relevante nyheter fra ulike aviser).
Sist endret av itori123; 22. oktober 2021 kl. 10:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Begynner å bli en stund siden jeg piratkopierte Windows, men jeg tror du kan skaffe en legit ISO ganske enkelt, og så aktivere den... litt mindre legit. Det burde du i så fall gjøre, for tilfeldige ISO-er kan fort bli snuskete.
Har brukt windows 11 en stund nå og har ikke sett meg tilbake.
Guien er behagelig, settings viser mer relevant informasjon. Ie 11 er ikke lenger med som browser.

Bare og teste, tror ikke du vil angre.
Til og med apple duden vår likte windows 11.
Sitat av robhol Vis innlegg
Begynner å bli en stund siden jeg piratkopierte Windows, men jeg tror du kan skaffe en legit ISO ganske enkelt, og så aktivere den... litt mindre legit. Det burde du i så fall gjøre, for tilfeldige ISO-er kan fort bli snuskete.
Vis hele sitatet...
Tja.. Laster man ned fra tpb er jeg enig. Fra private torrent sider er jeg helt klart for!

Mangler noen bra funksjoner fra windows 10 merker jeg. Før kunne man ta tak i ei fil og dra den ned til høyre hjørne. Da kom man direkte ut på skrivebordet.
Sitat av burner84 Vis innlegg
Tja.. Laster man ned fra tpb er jeg enig. Fra private torrent sider er jeg helt klart for!

Mangler noen bra funksjoner fra windows 10 merker jeg. Før kunne man ta tak i ei fil og dra den ned til høyre hjørne. Da kom man direkte ut på skrivebordet.
Vis hele sitatet...
Samme greia gjelder å dra filer fra ei mappe og ned til mappebytte nedpå oppgavelinja.. får bare sånn forbudt ikon
Sitat av freakeren Vis innlegg
Samme greia gjelder å dra filer fra ei mappe og ned til mappebytte nedpå oppgavelinja.. får bare sånn forbudt ikon
Vis hele sitatet...
Ja, stemmer det! Kjipt at dem har fjerna nyttige funksjoner
Bortsett fra at Windows 11 er enda mer slitsom å finne fram i innstillingene på og litt små endringer i design kan jeg ikke si at jeg har merket noe særlig forskjell så langt. Bruker pro versjonen, har sikkert ikke noe å si.
Jeg fikk denne versjonen for et par dager siden. Gledet meg veldig siden jeg syns Windows 10 er utdatert, aldri likt designet. Rotete. Windows 11 er hakket bedre, men syns fortsatt det er litt... Meh. Renere og mindre rot heldigvis, så er for så vidt fornøyd.
Sitat av Donaukinder Vis innlegg
Jeg fikk denne versjonen for et par dager siden. Gledet meg veldig siden jeg syns Windows 10 er utdatert, aldri likt designet. Rotete. Windows 11 er hakket bedre, men syns fortsatt det er litt... Meh. Renere og mindre rot heldigvis, så er for så vidt fornøyd.
Vis hele sitatet...
Var litt mer stilrent og minimalt i forhold til win10 hvertfall

Sitat av EvilSink Vis innlegg
Bortsett fra at Windows 11 er enda mer slitsom å finne fram i innstillingene på og litt små endringer i design kan jeg ikke si at jeg har merket noe særlig forskjell så langt. Bruker pro versjonen, har sikkert ikke noe å si.
Vis hele sitatet...
Ja, var litt mer kronglete og finne frem, men det er sikkert bare en vane sak.
Sist endret av random119817; 25. oktober 2021 kl. 04:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.