Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1079
Har vært hos DPS en stund nå, og har ikke fått noe særlig ut av det. Nå drar jeg også snart hjem på en lengre sommerferie, og fikk inntrykk av at jeg kom til å miste plassen uansett når jeg skal være vekke så lenge. Jeg kom da til å tenke på privat psykolog med refusjonsordning, der lang ventetid har vært et problem før. Hvis jeg uansett må vente hele sommeren ++ før jeg kommer inn noen plass uansett så kan jeg like greit vente på en privat, da det virker som de ofte er litt flinkere(?).

Jeg vet jeg har lest om det her inne før, så beklager om søkekunnskapene mine ikke nådde helt opp i dag, men det jeg lurer på er hvordan man kommer seg på venteliste? På oversiktssiden står det forsåvidt at man må få henvisning, men jeg ble skråsikker på at jeg har lest før at man også bare kan sette seg opp på lista, litt som med å velge fastlege?
https://www.helsenorge.no/behandlere...lespesialister

Jeg har også vært hos DPS men skal prøve privat, da jeg ikke kom noen vei der og de ville heller ikke behandle meg lengre.
Sist endret av NokErNok; 17. april 2021 kl. 15:20.
Jeg tror det varierer litt, men ring dem direkte og spør. Kanskje de setter deg på venteliste og du kan komme med henvisningen senere. Eventuelt gå til fastlegen og be om henvisning til den du vil gå til, men ring gjerne rundt og hør hvordan ventelistene er først.

Tror nok du har rett i at du kan få bedre hjelp der enn på DPS.
Leste litt fort her, bare prat med legen din for å få henvisning så blir du satt på venteliste. Innpå linken lenger opp her tror jeg du kan se ca ventetid også.
Kan en psykolog hos DPS selv henvise til privat?
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Kan en psykolog hos DPS selv henvise til privat?
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg hørt om i ett tilfelle i alle fall. Men ta å ring de aktuelle psykologene uansett. Det varierer litt hvordan de organiserer det, noen vil kanskje putte deg inn om de har en åpning og ta imot henvisning etterpå.
Sitat av *pi Vis innlegg
Ja, det har jeg hørt om i ett tilfelle i alle fall. Men ta å ring de aktuelle psykologene uansett. Det varierer litt hvordan de organiserer det, noen vil kanskje putte deg inn om de har en åpning og ta imot henvisning etterpå.
Vis hele sitatet...
Takk, skal gjøre det! Får håpe det kan bli aktuelt

Har et kjapt spørsmål til: noen som vet hva "Størrelse hjemmel" betyr i tabellen?
Sist endret av drewjuice; 17. april 2021 kl. 18:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I mitt tilfelle var det jeg som tok kontakt med privat psykolog med refusjonsavtale og fastlegen min som skrev en henvisning til den psykologen jeg ville få plass hos. Jeg stod tre uker på venteliste før jeg fikk plass