Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2669
Heisann, jeg har en god stund nå tenkt på å kanskje kjøpe meg en ordentlig gaming stol, f.eks en slik DXRacer, siden den vanlige kontor stolen jeg har gjør at jeg får vondt i ryggen dersom jeg sitter for lenge.

Eneste problemet er at det er jo så sinnsykt mange forskjellige merker og varianter, så jeg blir litt overveldet av alle valgmulighetene.

Derfor lurer jeg på om dere har noen bra anbefalinger og meninger rundt de forskjellige stolene på markedet. Og om dere mener de er verdt pengene, enkelte av de er jo ganske dyre.

Kriteriene jeg ser etter er at den har både nakke og korsryggs pute, at armlenene kan reguleres høyde/posisjon(ikke det aller viktigste, men er å foretrekke), ser helst at ryggen kan reguleres og tas frem/bak/opp/ned, dersom det gir mening.

Så vil jeg gjerne høre meningene deres rundt type materiale, er skinn bedre enn stoff? Blir det klamt? de er jo lettere å vaske, men vet ikke om det blir verdt det hvis jeg blir å svette som en gris i den.

Hvis dere har hatt flere forskjellige varianter er jeg interessert i å høre hva dere foretrekker selv.
Sist endret av Juliaan; 3. juli 2018 kl. 01:47.
Beklager avsporingen, men jeg ser du skiller mellom gamingstol og kontorstol.
Hva er forskjellen? ��

Du må rett og slett prøvesitte stoler, komforten avhenger kroppsfasong, høyde, holdning osv.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Beklager avsporingen, men jeg ser du skiller mellom gamingstol og kontorstol.
Hva er forskjellen? ��

Du må rett og slett prøvesitte stoler, komforten avhenger kroppsfasong, høyde, holdning osv.
Vis hele sitatet...
Sjekk ut en av stolene til produsenten jeg nevnte i førsteposten, ligner på racing stoler til biler f.eks. Til sammenligning så har jeg en billig IKEA kontorstol nå, som ikke gir nok støtte i ryggen. Det er forsåvidt sant, men jeg vet ikke om noen butikker der man får faktisk testet ut forskjellige gamingstoler, hvis du vet om en plass der de fysisk selger den typen jeg er ute etter i butikken, så må du gjerne dele
Jeg har prøvd alt for mange stoler fra Møbelringen, bohus, ikea, etc etc.

Etter mye prøving og kjøp som gikk i dass da hjulene datt av eller ryggen ble løs fant jeg denne: https://www.elkjop.no/product/gaming...aming-stol-rod

Denne stolen syns jeg gir god støtte i ryggen. Mange forskjellige stillinger ryggen kan stilles i, du har pute i korsryggen og nakken.
Stolen har jeg nå hatt i snart 2 år og kommer aldri til å bytte den ut før den går dukken.

Stolen virker solid og har enda ikke noe feil med den.
Stolen står som regel utstilt i de fleste Elkjøp butikker så du kan sitte i den å prøve.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Jeg har prøvd alt for mange stoler fra Møbelringen, bohus, ikea, etc etc.

Etter mye prøving og kjøp som gikk i dass da hjulene datt av eller ryggen ble løs fant jeg denne: https://www.elkjop.no/product/gaming...aming-stol-rod

Denne stolen syns jeg gir god støtte i ryggen. Mange forskjellige stillinger ryggen kan stilles i, du har pute i korsryggen og nakken.
Stolen har jeg nå hatt i snart 2 år og kommer aldri til å bytte den ut før den går dukken.

Stolen virker solid og har enda ikke noe feil med den.
Stolen står som regel utstilt i de fleste Elkjøp butikker så du kan sitte i den å prøve.
Vis hele sitatet...
Ja jeg tror jeg heller litt mot AKracing, DXRacer eller en av Svive stolene, da det er de som virker som de møter de fleste av preferansene mine.

Er din trekt i skinn, eller tøy? Og er du fornøyd med stoffet?

Hmm, har ikke sett slike stoler da jeg har vært på Elkjøp f.eks, men det kan være fordi jeg ikke spesifikt har begynt å se på de før nå i senere tid, er fullt mulig at jeg bare har gått rett forbi de
Sist endret av Juliaan; 3. juli 2018 kl. 10:40.
Min er i stoff. Skinn kunne jeg aldri ha tenkt meg da det blir veldig klamt og syns ikke det er så behagelig over lengre tid.
Hadde skinn i en stol kjøpt på Bohus før denne og det be så varmt i korsryggen at man nesten måtte henge t-skjorta til tørk etterpå.

Stoffet er jeg fornøyd med. Enkelt å rengjøre med en klut og det virker på en måte "luftende" om man skal kalle det det, sånn at man ikke blir så klam i rompa

Så og si alle Elkjøp her i trøndelag som jeg har vært på har hatt disse til utstilling.
Men det er ikke værre enn å spørre på Elkjøp om de har en stol man kan prøvesitte

Ofte har også "kontorrottene" på Elkjøp sånne stoler som de kan låne ut i 1 min for prøving om de ikke har i butikken
Sist endret av Nikon01; 3. juli 2018 kl. 11:14.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Sjekk ut en av stolene til produsenten jeg nevnte i førsteposten, ligner på racing stoler til biler f.eks. Til sammenligning så har jeg en billig IKEA kontorstol nå, som ikke gir nok støtte i ryggen. Det er forsåvidt sant, men jeg vet ikke om noen butikker der man får faktisk testet ut forskjellige gamingstoler, hvis du vet om en plass der de fysisk selger den typen jeg er ute etter i butikken, så må du gjerne dele
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at du låser deg fast i begrepet "gaming stol", gode kontorstoler er laget for å kunne sitte foran skjermen 8 timer om dagen resten av livet ditt.
Men bare fordi det står kontor foran betyr ikke at du ikke kan spille i den.

Så mitt tips er fortsatt å ta deg ei runde i både møbelforretninger og mer spillrelaterte forretninger for å se etter en stol som du sitter godt i, ikke bare pga navnet.

Jeg er enig i at de ser mer fancy ut men utenom det så er komfort veldig individuelt når det kommer til stoler.
Elkjøp ullevål har en egen gaming avdeling der det står masse gamingstoler som man kan teste.