Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3015
Sitter nå i min stue og ser film og legger merke til et blinkende objekt som ser ut som en stjerne langt i det fjerne. Den varierer mellom hvor mye den lyser i hurtig tempo. Og nei, dette er ikke noe fly, den har blinket på samme plass med samme styrke i hvertfall 10 minutter som jeg har lagt merke til.

Noen som vet hva dette kan være?
Kan det være en stjerne som "dør"?

Og er du høy?
Sist endret av RabbitPen; 2. desember 2012 kl. 00:54.
Spør Knut Røed Ødegaard.
Haha nei jeg er ikke høy. Men lurer bare så inderlig på hva dette er, trenger svar før jeg klarer å fortsette å se the dark knight rises...

Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Spør Knut Røed Ødegaard.
Vis hele sitatet...
Godt forslag. Det får jeg gjøre.

Kan det være en satelitt kanskje?
Uten å ha noe peiling tror jeg leste en plass at det ser ut som om stjerner "blinker" fordi de er så langt borte, å når lyset passerer atmosfæren som har mange "lag" med forskjellig tetthet og temperatur kan dette forvrenge lyset
Satelitt?
Sitat av Docile Vis innlegg
Sitter nå i min stue og ser film og legger merke til et blinkende objekt som ser ut som en stjerne langt i det fjerne. Den varierer mellom hvor mye den lyser i hurtig tempo. Og nei, dette er ikke noe fly, den har blinket på samme plass med samme styrke i hvertfall 10 minutter som jeg har lagt merke til.

Noen som vet hva dette kan være?
Vis hele sitatet...
det er jo snart jul og rudolf må jo varme opp
Sitat av Docile Vis innlegg
Kan det være en satelitt kanskje?
Vis hele sitatet...
Da hadde den beveget seg Vil nok heller tro det er en vanlig stjerne som som kan se ut som om den blinker.
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Uten å ha noe peiling tror jeg leste en plass at det ser ut som om stjerner "blinker" fordi de er så langt borte, å når lyset passerer atmosfæren som har mange "lag" med forskjellig tetthet og temperatur kan dette forvrenge lyset
Vis hele sitatet...
Det hørtes ut som en veldig god forklaring på hva dette kan være. Hadde jo seff håpa på no enda mer spennende da
Sitat av Docile Vis innlegg
Haha nei jeg er ikke høy. Men lurer bare så inderlig på hva dette er, trenger svar før jeg klarer å fortsette å se the dark knight rises...



Godt forslag. Det får jeg gjøre.

Kan det være en satelitt kanskje?
Vis hele sitatet...
Satelitt kan det veldig godt være. Blinker den i flere farger?

Sitat av Marr Vis innlegg
Da hadde den beveget seg Vil nok heller tro det er en vanlig stjerne som som kan se ut som om den blinker.
Vis hele sitatet...
Både stjernene og satelitter "beveger seg" ettersom jorda roterer ganske så fort.
kanskje det er en værballong? vet ikke jeg kanskje den har en slik sporer med lys og slikt?
Fuzzybossen - den blinker kun i en farge, og ser ut som en stjerne. Eneste som er rart er hvorfor den blinker så intenst som den gjør og varierer på hvor lyst den skinner.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Satelitt kan det veldig godt være. Blinker den i flere farger?
Vis hele sitatet...
Satellitter beveger seg nokså fort å TS sa "lyset" hadde stått i ro i 10 min.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Med dagens teknologi kunne du lastet opp en video? Eller er det for sent? =)
Sitat av Docile Vis innlegg
Fuzzybossen - den blinker kun i en farge, og ser ut som en stjerne. Eneste som er rart er hvorfor den blinker så intenst som den gjør og varierer på hvor lyst den skinner.
Vis hele sitatet...
Mest sannsynligvis er det rett og slett en stjerne. Stjernene blinker i forskjellige styrker, og noen blinker veldig kraftig.

Sitat av GJERDE Vis innlegg
Satellitter beveger seg nokså fort å TS sa "lyset" hadde stått i ro i 10 min.
Vis hele sitatet...
Joda, verken stjerner eller satelitter står på en plass konstant i 10 minutter. Så kommer det an på hva TS legger i å stå i ro.
Ganske sikkert en UFO, du bør registrere hendelsen her: http://www.ufo.no/?q=rapporter.php&t=nyrapp
Sitat av rolls Vis innlegg
Ganske sikkert en UFO, du bør registrere hendelsen her: http://www.ufo.no/?q=rapporter.php&t=nyrapp
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det en UFO.. Det er det frem til vi har identifisert objektet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Mest sannsynligvis er det rett og slett en stjerne. Stjernene blinker i forskjellige styrker, og noen blinker veldig kraftig.



Joda, verken stjerner eller satelitter står på en plass konstant i 10 minutter. Så kommer det an på hva TS legger i å stå i ro.
Vis hele sitatet...
Geostasjonære sattelitter står jo helt stille, sett fra bakken Men har aldri hørt om satellitter som blinker i forskjellige farger. De som kan ses fra jorda er de som blir opplyst av solen, og hvis man følger med på en satelitt som beveger seg vil man se at den til slutt blir mørk.

Ser ofte denne "stjernen" selv som blinker i rødt og grønt/blått. Senest i natt. Jeg har hørt at planeten Mars ofte ser ut som blinker i forskjellige farger. Hvorfor dette skjer vet jeg ikke, men vil tro det har med hvordan lyset blir brutt gjennom atmosfæren til jorda..

Hadde det vært et fartøy hadde den neppe stått stille så lenge.
Sist endret av EchoAlfaRomeo; 23. januar 2013 kl. 18:46.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Du kan også forsøke å identifisere dette selv.

http://www.starrynighteducation.com/skychart/
Er helt normalt at stjerner ser ut til å blinke pga forstyrrelser i atmosfæren. Har du en kikkert liggende vil du nok se at den ikke blinker.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er også en ting jeg lurer på hva jeg ser. Hver natt det er nogenlunde klart på himmelen for en stund siden så jeg noe som lyste ganske så sterkt, samme posisjon hver dag - Ikke flimret den heller. Går utifra det er venus eller jupiter, samme gjelder forøvrig ca til venstre for måneden.
Kan bare nevne at tråden er fra 2. desember...