Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5253
Som overskriften sier, så lurer jeg på hvilke av disse jeg burde velge
Og hvis noen har noen av disse, kom med hva dere synes om dem
Et innspill, det er "Dårlig" kvalitet på lyden, hvis du ikke viste det...
Trådstarter
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Et innspill, det er "Dårlig" kvalitet på lyden, hvis du ikke viste det...
Vis hele sitatet...
På begge? vet dem er bedre på bass osv, men det er bare sånn musikk jeg hører på
Cerwin vega er laget for at du ikke skal kunne ødelegge dem, dvs at du kan spille så høyt du vil at, og da ikke bli ødelagt.
Men da går også lydkvaliteten ned, ville heller satset på B&W, eller Yamaha. Bra lyd, og høyt nok.
Trådstarter
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Cerwin vega er laget for at du ikke skal kunne ødelegge dem, dvs at du kan spille så høyt du vil at, og da ikke bli ødelagt.
Men da går også lydkvaliteten ned, ville heller satset på B&W, eller Yamaha. Bra lyd, og høyt nok.
Vis hele sitatet...
Link til rundt 4 tusen?
Disse her: http://www.hifiklubben.no/produkter/...alere_sort.htm
Ville passer veldig bra til deg, hvis du vil høre på musikk. Du har også 5 serien, men den har litt mindre bass elementer, og de veier mer.
Trådstarter
hmm, skal tenke på det
Skal på hifiklubben på torsdag så får sikkert noen tips der ifra også : )
Sitat av Heiho Vis innlegg
hmm, skal tenke på det
Skal på hifiklubben på torsdag så får sikkert noen tips der ifra også : )
Vis hele sitatet...
Ja det er bra, bare ikke fortell dem at du skal ha et anlegg som tar helt av, siden da gjør prisen det også. De har en tildens til å overdrive .
Synes det er toskete å uten videre si at "det er dårlig kvalitet på lyden", når dere ikke vet hva ts er ute etter i et anlegg. Skal du høre på electronica, rock og metal, vil jeg absolutt anbefale deg Cerwin Vega. De har fet trøkk og mye bass for de som liker det, og er derfor godt egnet til dette. Lydkvaliteten er som de andre nevner dårligere enn fks B&W eller Dali, men igjen kommer dette an på hvordan type musikk du skal spille.

Og for å svare deg på spørsmålet ditt; hvilken jeg anbefaler, vil jeg personlig si XLS 28. Den har en mye fastere bass enn Ve-serien, som ofte har en ganske slapp bass. Diskanten på XLS er igjen for mange litt for skarp, men dette er en smakssak.
Trådstarter
Det er bass jeg er ute etter som Docile sier
Ville heller kjøpt de høyttalerne og heller kjøpt en subwoofer når du får mer penger. Da får du god lyd og god bass.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sjekk på finn om du finner Cerwin Vega DC12 brukt, ganske så syke høyttalere etter min mening
Trådstarter
Litt lite med penger nu, så holder meg til rundt 4-5 k
Har selv xls 28 og kan anbefale dem på det varmeste til Trance, techno, electronica, pop, og hip hop. Hører svært sjelden på rock/metal men syntes at de låtet greit der også, selv om de har en dominans i elektroniske sjangere synes jeg.
Husk at lyden påvirkes av rommet også, så det er greit å teste ut eventuelle høytalere før du kjøper.
Har selv Ve-12f og kan anbefale dei.....Var selv veldig usikker på hvilke av de jeg skulle velge men etter en tur på Hi-Fi klubben endte jeg med dei
Den undervurderte
gå litt opp pris. har To par med CW CLS 215 http://img718.imageshack.us/img718/176/asdswx.jpg

Uploaded with ImageShack.us

De dunker så inni helvette, samtidig som de har relativt ren og fin lyd, storfornøyd
Sitat av morfen94 Vis innlegg
gå litt opp pris. har To par med CW CLS 215 http://img718.imageshack.us/img718/176/asdswx.jpg

Uploaded with ImageShack.us

De dunker så inni helvette, samtidig som de har relativt ren og fin lyd, storfornøyd
Vis hele sitatet...
Din sjuking.
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Har selv Ve-12f og kan anbefale dei.....Var selv veldig usikker på hvilke av de jeg skulle velge men etter en tur på Hi-Fi klubben endte jeg med dei
Vis hele sitatet...
Hifiklubben nevnte til meg at VE serien er for mer bass og dunk, og XLS serien har et bedre lydbilde med både god bass men ikke like mye som VE serien, og diskanten var visstnok bedre.

Uansett, å si at "de" bør du kjøpe ts blir feil synes jeg, da samme høytalere kan yte så forskjellig. Lykke til å velge høytalere!
Trådstarter
Sitat av morfen94 Vis innlegg
gå litt opp pris. har To par med CW CLS 215 http://img718.imageshack.us/img718/176/asdswx.jpg

Uploaded with ImageShack.us

De dunker så inni helvette, samtidig som de har relativt ren og fin lyd, storfornøyd
Vis hele sitatet...
haha, koster sikkert veldig lite det der
Den undervurderte
Sjuking ? Neeei, dunker nokk til å få sengen til å riste, jeg er fornøyd

Faktisk ikke så gale. 15k totalt. Betalte 5 for ene paret med alto forsterker og andre 12 med forsterker
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har selv VE-12 og de spiller sinnsykt høyt. og dunker MYE mer en xls 2x8".
Er det ungdoms musikk du hører på så er det VE-12 du burde kjøpe. men derrimot om du skal se på film osv få litt presis lyd til billig penge så kan du kjøpe deg xls 28. Ve veier også litt mer, noe som vil si at den inneholder litt mer.
HøyRisiko Psykopat
har selv 2 stk clsc 215
brukt i mange år til musikk, Tv og film.
Super fornøyd med lydkvaliteten
Har selv ve12, vurderte xls28.
Men etter en tur på HiFi-klubben så gikk jeg for ve12, da xls28 ble for tamt..