Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1549
Trenger tips til en film eller to som er i samme dur som Requiem for a dream, A Clockwork orange, Trainspotting, A basketball diary og Donnie Darko.

Altså, en film som er like bra lagd, eller lignenes som de filmene.

TYTY
Spun for eksempel.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sett.......
Fight Club er jo et godt eksempel, men den er det jo en god mulighet for at du har sett? Prøv The Tenant av Roman Polanski, Pulp Fiction eller Lock, Stock and Two Smoking Barrels.
Denne er jo også helt herlig.

Inne på Trainspotting kan jeg også anbefale Shallow Grave av samme regissør eller The Acid House av samme forfatter.
Like bra og lignende som A Clockwork Orange? ALT av Stanley Kubrick!
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av tRNAcloverleaf Vis innlegg
Fight Club er jo et godt eksempel, men den er det jo en god mulighet for at du har sett? Prøv The Tenant av Roman Polanski, Pulp Fiction eller Lock, Stock and Two Smoking Barrels.
Denne er jo også helt herlig.

Inne på Trainspotting kan jeg også anbefale Shallow Grave av samme regissør eller The Acid House av samme forfatter.
Like bra og lignende som A Clockwork Orange? ALT av Stanley Kubrick!
Vis hele sitatet...
Takk mann! Du har redda søndagen min
Vil anbefale Enter The Void. Seriøst den mest spesielle og kanskje den mest innovative filmen jeg har sett. Du blir dratt inn i handlingen mer enn i noen annen film som er laget. Hele filmen er gjennom hovedpersonens øyne, og du blir for eksempel tatt med på en 5-minutters DMT-trip gjennom hans øyne. En fascinerende film for den som har sansen for slikt, selv om den også inneholder scener som er helt ufyselige og provoserende.

DMT-trip:
http://www.youtube.com/watch?v=1Mb3mssgPhw
Sist endret av Docile; 4. september 2011 kl. 02:53.
Tror du hinter litt til mind fuck sjangeren hvis jeg forstår rett? Isåfall vil jeg anbefale Black Swan og the Machinist (Ikke forveksle med The Mechanic)
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ingen som har nevnt Memento (2000) av Christopher Nolan enda?
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Takk mann! Du har redda søndagen min
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig, men jeg ekke mann. Håper du får samme opplevelsen av filmene som jeg fikk første gangen. (og likte du The Tenant er Chinatown med Jack Nicholson også jævla bra!)
Likte du Lock Stock and Two Smoking Barrels som ble anbefalt over her så må du se Snatch også!

http://www.youtube.com/watch?v=Q8jbt0wBkMI
Sitat av Docile Vis innlegg
Vil anbefale Enter The Void. Seriøst den mest spesielle og kanskje den mest innovative filmen jeg har sett.
Vis hele sitatet...
Jeg kan kontre anbefalingen med at jeg holdt på å sovne etter [spoiler], starten er unik og definitivt severdig, resten er rimelig meh...

Anbefaler noe av Sion Sono, Noriko's Dinner Table er genial, nesten hypnotiserende: http://www.imdb.com/title/tt0468820/

ETA: Mange regner Strange Circus for å være den beste filmen han har laget, første halvdel er i hvertfall noe av det mest forskrudde jeg har sett...