Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 766
Jeg bor i utlandet for tiden og har resept på amfetamin/dextroamfetamine (Adderall). Jeg skal hjem en tur, og lurte på om dette går fint å ta med seg til Norge. Resepten er fra utenfor EU, og består av 1 måneds forbruk på 30mg dagen. Takk for svar!
Ja det går helt fint så lenge du tar med deg en mnd forbruk av medisiner og selvsagt resept og Schengen hvis du skal reise i Europa.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Ja det går helt fint så lenge du tar med deg en mnd forbruk av medisiner og selvsagt resept og Schengen hvis du skal reise i Europa.
Vis hele sitatet...
Hvem definerer hva en måneds forbruk er? Resepten min eller tolletaten?

Tenker å øke resepten til 70mg dagen før hjemreise.
Sist endret av En deling; 14. september 2023 kl. 04:29.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du burde lese deg litt opp ved å Google litt mer på nett. For noen år siden gikk det ann å ta inn legemidler du har resept på inntil 3 mnd forbruk. Så ble det en forandring for noen år siden til 1 mnd, og nå gjore jeg et lite søk ( se link) som sier noe anna.

https://legemiddelverket.no/tilvirkn...t-fra-utlandet
Har du folkeregistrert adresse utenfor Norge er det 30 dagers forbruk etter hva som står i resepten aka 1 tab om dagen = 30 tabs, 2 om dagen = 60 osv osv.. Tollere har ingen kompetanse eller mandat til å vurdere ditt forbruk over hva legen har foreskrevet.

Schengen attest er kun vits hvis du har hentet ut medisin på et apotek i et schengen land, det er apoteket som fikser attest