Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2197
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
..eller hva?

https://www.gamer.no/artikler/skytes...pa-nett/516155

Det er en stund siden jeg gledet meg over et nytt spill, men dette synes jeg fortjener oppmerksomhet.
Mitt spørsmål er hvor mye man må ut med for en PC som klarer å drive dette. Tanker?
Sist endret av Skinny; 22. april 2023 kl. 17:50.
Det der var noe annet ja. Måtte de bare få til resten like realistisk og.
Så noen klipp av det for litt over ett halvt år siden hvor folk ikke trodde på at det var ett spill fordi det var så "lifelike".
Men tipper det vil kreve kraftig maskinvare.
Så det på tiktok idag å trodde det bare var tull xD
greit nok at det ser realistisk ut, men hvordan blir det og spille det?
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
greit nok at det ser realistisk ut, men hvordan blir det og spille det?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig som alle andre typer fps.
WASD + mus (joysticks) for å se og bevege seg.
Space/A/X for å hoppe og musetastene/triggers for å sikte/skyte
Ehm, fikk litt airsoft følelse av det hele. Tenker at de har fokusert VELDIG på grafikk.

Hvis jeg kan spille dette å føle at det er en video jeg spiller på med realistiske bevegelser, våpen og tyngdekraft skal jeg faktisk vurdere det, men som en som har spilt mye spill opp igjennom årene, er grafikk ikke engang på topp 3 på favorittspill lista her
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Mest sannsynlig som alle andre typer fps.
WASD + mus (joysticks) for å se og bevege seg.
Space/A/X for å hoppe og musetastene/triggers for å sikte/skyte
Vis hele sitatet...
Dette er åpenbart et VR spill
Sitat av easethepain Vis innlegg
Dette er åpenbart et VR spill
Vis hele sitatet...
Det er det åpnbart ikke, i følge utviklerne av spillet, som du kan lese om du går inn på lenken i førstepost.

Spillet utvikles i Unreal Engine 5, og videoen er tatt opp i et program og spilt med mus og tastatur. Det er ikke et VR-spill.
Vis hele sitatet...
Men kan man cranke 90s der?
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Mest sannsynlig som alle andre typer fps.
WASD + mus (joysticks) for å se og bevege seg.
Space/A/X for å hoppe og musetastene/triggers for å sikte/skyte
Vis hele sitatet...
Ved hver nye versjon av grafikkmotorer kommer det spill med helt uvirkelig grafikk. Fellesnevneren er at de som regel suger på gameplay.

Det er ikke vanskelig å lage fotorealistiske statiske 3d modeller, men det er vanskelig å lage en fotorealistisk 3d modell som du kan skyte hull i.
Jeg lurer på hvilken gpu som klarer å drive det der. Snakker vi 4090?
Spiller Battlefield 1 og 4 på en RTX 3060 enda jeg og synes det er lite som slå det den dag i dag.
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Jeg lurer på hvilken gpu som klarer å drive det der. Snakker vi 4090?
Vis hele sitatet...
Tror Unreal E 5 skal ha ganske gode optimaliserings muligheter, og sies at både 2000 og 3000 serien skal klare seg godt på kommende UE5 titler.
Jeg er 99% sikker på at det der er en 3D-scannet bygning som er gjort om til et mesh. Så er teksturene generert utifra scan, som gjør at det ser så ekte ut. Nettopp fordi det er en scan av virkeligheten.
Se på den videoen her som viser hvor fort man kan scanne med en billig iPhone, så kan du tenke deg nøyaktigheten på scannere i byggebransjen til noen hundre tusen kroner pr stk.
https://youtube.com/shorts/uEFSgO89Gok?feature=share
LiDAR-scan er helt vanvittig kult når man setter seg ned og leser litt om det. Nøyaktigheten og nytteverdien er gull verdt i rette situasjoner. Notre Dam ble scannet rett før det brant, så de har et ekstremt godt grunnlag for å kunne rekonstruere det med millimeter-nøyaktighet.
Sist endret av Stone1; 25. april 2023 kl. 09:39.