Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1307
God dag. Problemet mitt er som følger:

Tenkte jeg skulle installere nyeste skjermdriver fra nvidia, men da ville ikke ubuntu 13.10 samarbeide.

Det som skjer er at jeg fulgte en guide og gjorde som følger:
1: sudo service lightdm stop
2: ctrl-at-f1
3: logg in
4: cd og sudu nvidia skjermdriver fila

Installerer skjermdriverene på en måte som så riktig ut. Når alt er ferdig og den rebooter så kommer den til der det skulle kommet login skjermbilde, men kommer bare svart skjerm og en liten blinkende underscore øverst i høyre hjørne som vist her:

http://sindredl.com/nvubunu.JPG

Herifra får jeg ikke skrevet eller gjort noen ting.

Noen som har vært borti det samme (må være det) og som har en god løsning?

Takk på forhånd
Jeg har hatt et lignende problem på 12.04. Løste det slik:

1. Start Ubuntu i "recovery mode" (hold shift inne når maskinen starter og velg "Ubuntu [...] (recovery mode)" fra Grub-menyen).
2. Når Ubuntu spør hva du vil gjøre, velger du "root shell", "recovery console" eller hva det nå kalles i din versjon.
3. Vent til rot-skallet er klart (skjermen skal vise "root@maskin: ~" eller lignende).
4. Skriv følgende kommandoer, svar ja når du blir spurt om du vil avinstallere, og notér eventuelle feilmeldinger (meldinger som f.eks. "[x] is not installed, so will not be removed" kan du overse):
nvidia-settings --uninstall
apt-get remove --purge nvidia*
apt-get remove --purge xserver-xorg-video-nouveau xserver-xorg-video-nv
apt-get install nvidia-common
apt-get install xserver-xorg-video-nouveau
apt-get install --reinstall libgl1-mesa-glx libgl1-mesa-dri xserver-xorg-core
dpkg-reconfigure xserver-xorg
shutdown -r now

Systemet ditt skal være satt tilbake til å bruke standard-drivere nå. Gi gjerne beskjed om hvorvidt det funker, eller om du fortsatt har trøbbel.
Kommandoene er hentet fra Ubuntu-wiki.
Sist endret av immolo; 26. november 2013 kl. 09:37.