Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1925
Problemet er som tittelen viser, Firefox.

Jeg har aldri hatt noen spesielle problemer med det tidligere, men de siste to-fire dagene har det stadig vekk kræsjet. Da spesielt når jeg spiller av filmer/serier fra NinjaVideo.net.

Tidligere har det hendt at Firefox lukker seg uten videre, eller at programmet ikke gir noe respons og jeg har måttet bruke tvungen avslutning. Men nå får jeg faktisk opp en feilmelding som sier at Firefox har kræsjet og at de beklager det også sendes feilmelding til dem. Det har forresten skjedd allerede tre ganger mens jeg har skrevet dette..

Er det noen som har opplevd dette før, eller evt. i det siste?
Hva kan jeg gjøre med det? Er det noen måte å fikse det på?

Ellers, er det noen som kan anbefale en annen browser en Firefox? Jeg har tenkt å skaffe meg Google Chrome, når den kommer ut for Mac. Men jeg trenger noe i mellomtiden.

[COLOR=Red]Bilder kommer straks![/COLOR]
Jeg opplevde dette for en stund siden, det varte helt til jeg formaterte...
Etter hva jeg vet er det noen helt usedvanlig vanskelig å få firefox i seg selv til å slutte å reagere, derimot bruker flash og java å være en utpreget feilkilde.

Oppstår feilen når du ikke er inne på en side som benytter seg av flash eller java? Feks hvis du kun går hit til dette forumet og bruker det, oppstår feilen da?
Jepp, det var det den gjorde mens jeg skrev tråden.

Beklager forresten, men fikk ikke til å legge ved bildene. Hvordan legger jeg til bilder i et svar?

De ligger allerede i mine bilder her på nFF med url
http://freakforum.nu/galleri/files/3...F_original.jpg
og
http://freakforum.nu/galleri/files/3...t_original.jpg

Vel, uansett hva som er feil kunne jeg gjerne tenke meg noen anbefalinger til andre browsere som kan brukes.. (til Mac)
Har nøyaktig samme problem her sånn innimellom, men klikker kun på sider med flash og/eller java. Lurer på om det kanskje er noScript som kødder seg, for firefox krasjer kun om jeg klikker direkte på ett blokkert element for å tillate det, bruker jeg noScript ikonet i statuslinja så er det null prioblem.
Jeg har også opplevd dette.
Men nå har jeg gått over til å bruke vanlig IE.. aldri hatt noen problemer med det
Sitat av Csplayer
Jeg har også opplevd dette.
Men nå har jeg gått over til å bruke vanlig IE.. aldri hatt noen problemer med det
Vis hele sitatet...
Vel, tviler på at jeg kan gjøre så mye med IE. Som nevnt tidligere har jeg Mac, og IE er ikke kompatibelt.


Har hørt noe om Oprah eller noe.. Kanskje noen vet noe om det, eller noe annet?

Sitat av tzel
Har nøyaktig samme problem her sånn innimellom, men klikker kun på sider med flash og/eller java. Lurer på om det kanskje er noScript som kødder seg, for firefox krasjer kun om jeg klikker direkte på ett blokkert element for å tillate det, bruker jeg noScript ikonet i statuslinja så er det null prioblem.
Vis hele sitatet...
Tja, jeg trodde kanskje det var det jeg også. Men så begynte den å klikke når jeg bare var inne på nFF og hadde en tab åpen (uten URL). Kanskje bare å innse at Firefox er ute.

PS. Ønsker ikke å bruke Safari.. så ikke vits å forelså det engang..!
Jeg hadde samme problemet for en stund siden (at det klikka uten grunn) men det slutta plutselig bare.
Men jeg har fortsatt problemer med filer som spilles av med QuickTime da klikker det ALLTID. Ganske irriterende i grunn.
Sist endret av NAPse; 9. oktober 2008 kl. 23:18.
Tja, det er jo dager da jeg ikke merker noe til det. Men det er spesielt plagsomt når jeg er mitt i noe..
Så jeg tror jeg bare ønsker å bytte browser, men jeg vet ikke til hvilken?
Sitat av spretten
Har hørt noe om Oprah eller noe.. Kanskje noen vet noe om det, eller noe annet?
Vis hele sitatet...
Du får laste ned Opera å testa da vel.

Fikk ikke redigert forige innlegget, men du kan jo kanskje sjekke ut Camino.

Edit: Hmm, kom vist med likevell. =)
Sist endret av tzel; 9. oktober 2008 kl. 23:36.
Ja nå prøver jeg Opera. Og førsteinntrykket var litt negativt, men når har lekt litt rundt med innstillinger og sånt.. og det er jo mer frihet i utseende og personalisering enn FF. Så vi får se om det går bra.

Det eneste er vel at det fungerer til at jeg trenger det til, og det er ikke så mangt da.. bare se litt ninjavideo filmer/serier og normal java og flash opplegg. Hvis ikke kan jeg jo sjekke ut Camino da, selvom det lignet litt for mye på FF... tror jeg allerede er blitt vant til den pene rødfargen jeg valgte til Opera!

Takker for all hjelp da!

Bare litt synd at det ikke bare var å fikse på noe på Firefox, men jeg er sikker på at skaperne ordner opp i det, så beholder det uansett :P.
Den kresjer hele tiden her og når jeg feks. er på youtube og ser på film
Samme med meg, ofte når jeg prøver å streame store filer.
Jeg hadde også samme problemet (og jeg streamer veldig mye, og spiller veldig mye), helt til jeg lastet ned siste versjonen av ff, lastet ned java plugin og eller flash plugin for FF.. etter dette så har ikke FF klrasjet en enstet gang, og jeg kan fritt surfe som en tulling innom alle java/flash sider
Det ser ut til at FF har fått et (back)flash problem her og. Merket det først etter siste oppdatering, FF3 altså. Forbannet irriterende da den alltid har vært yndligsnettleseren min. FF kræsjet, og tok med seg alt av bokmerker og opphørte å virke som nettleser. Det positive var da jeg etter et par uker med kjedelige Ie reinstallerte var alle bokmerker og settings magisk på plass !

Oh lykke, FF er tatt inn igjen i varmen, selv om mozilla skylder på adobe og omvendt, hvis jeg har forstått det riktig.. Håper noen kommer med en varig fiks for flash på FF
Mac1.no, har en god artikkel på dette, les igjennom http://mac1.no/artikkel/2521/backup-vedlikehold-problemlosing

Jeg personlig anbefaler at dere prøver ut onyx, for å se om det retter opp problemene.
Nå gikk jeg over til Opera, og det funket veldig fint.. Helt til dette også kræsjet, men det har bare gjort det under bruk av ninjavideo.net..