Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 555
Sagt at jeg har en database med kunder. Hvor hver kunde har sin egen id. Men på en eller annen måte har det dukket opp flere kunder med samme id. Er det mulig ved bare en query å få endret id på de kundene som har samme id som andre kunder?

Det er selvfølgelig ikke noe problem å gjøre dette med et lite php-script, men det er ønskelig å bare kjøre inn en query til databasen for å håndtere saken.
dette skulle ikke skjedd hvis id-feltet var unikt, noe du burde fikse meget raskt. kan desverre ikke hjelpe deg med problemet
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Hadde det vært meg selv som hadde satt det opp, hadde dette selvfølgelig ikke vært et problem. Men det er ikke jeg som har laget den, og personen som gjorde dette burde vært skutt.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Tror ikke dette kan rettes opp ved hjelp av en enkel spørring. Her må du nok skrive litt logikk i et språk, som du nevner, evt. - hvis du absolutt bare vil bruke SQL - skrive en procedure som tar seg av det.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Ja, jeg fant ut en metode jeg er mer eller mindre fornøyd med. Bruker phpmyadmin til å eksportere tabellen. Jeg vil da få create table ... og insert ... til alle verdiene. Jeg sletter den gamle tabellen og slenger på en auto_increment på id, og erstatter alle id-verdiene med ''. Det er rundt 600 brukere som har lik id, og det er snakk om en del tusen brukere. Så jeg bruker et program til å erstatte med ''. Kjører deretter den nye queryen med create table og insert. Funker greit nok.
Med andre ord har du ingen andre tabeller som refererer til brukerid'ene?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Relasjoner og slikt? Nei, det er kun én tabell med brukere - så dersom ID byttes, vil ikke det ha noen spesielle følger.