Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1761
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt om min egen situasjon. Jeg er mangeårig bruker av kratom, men har greid å holde det fra 1 til 2 ganger i uken.Jeg er på ingen måte fysisk avhengig, men litt psykisk siden jeg teller dager og timer til hver dosering.

Når det er sagt, så elsker jeg kratom. Det øker på alle måter livskvaliteten min. Det gjør at jeg drikker lite alkohol og at jeg ikke rører andre rusmidler.

Det burde på alle måter være legalisert etter min mening.


Er det mange her inne som har sluttet med kratom etter lengre tids bruk? Hvordan opplevde du abstinensene?
Hvilken effekt har du fått av kratom? For meg er det en slags te.

Forstår ikke at abstinensene kan være annerledes enn for te eller kaffe.
Sist endret av ketoDaddy; 13. november 2023 kl. 14:55.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Hvilken effekt har du fått av kratom? For meg er det en slags te.

Forstår ikke at abstinensene kan være annerledes enn for te eller kaffe.
Vis hele sitatet...

Har du brukt kratom mye?

Det er nok individuelt hvordan folk opplever planten, men for meg gir effekten en euforisk ro, langt mer stimulerende en kaffe eller te. Det er ikke superkraftig, men kraftig nok til at jeg blir langt mer bekymringsløs og glad. Dagen flyter liksom på en måte av gårde og jeg kan nyte å gjøre kjedelige ting som å stå i en kø.

Jeg har hørt mange sliter med abstinenser når de slutter, mens for noen er det ingenting.
Jeg har brukt kratom fra morgen til kveld i doser på mellom 10 og 50 gram daglig i flere år nå. Jeg merker det om jeg ikke får tatt dosen min. Blir smågretten, tett nese, litt deprimert, noe fysisk ubehag som frysninger og at jeg uansett hva ikke klarer å finne en komfortabel posisjon å sove i.

Går helt fint å komme seg gjennom for min del, spesielt hvis man har agmatine sulfate, magnesium og NAC tilgjengelig. Det kan virke skummelt når man kjenner at det kommer for første gang, men etter hvert lærer man at det går helt fint, og ikke blir særlig verre enn en mild influensa i et par dager.

@ketoDaddy Siden det er en opiat-reseptor agonist deler abstinensene trekk med feks heroin-abstinenser, men 1/100 så kraftig. Abstinensene varierer svært for folk. Enkelte takler de ikke i det hele tatt, og andre merker omtrent ingen forskjell. De aller fleste ligger et sted midt i mellom, ca slik jeg har beskrevet mine abstinenser.

Kratom er et rusmiddel, og man kan ligge å spy av svimmelhet om man tar for mye. Begynn gjerne med 2 gram, som er en fin begynnerdose. 50 gram havner man på om man jager toleransen, men fordelene forsvinner helt. Det beste er å finne en dose man kan stabilt være på uten å øke. For min del har det vært 5 gram 3 ganger dagen det siste året.
Sist endret av En deling; 13. november 2023 kl. 17:32.
Hva er mye? Jeg har forsøkt én uke av gangen ikke hver månede siste 3 årene, men oftere én uke i måneden, enn én uke annenhver måned. Jeg ender opp med matcha fordi matcha gir meg en bedre energiflyt i kroppen, merker ingen form for rus med noen av dem.

Sitat av En deling Vis innlegg
@ketoDaddy Siden det er en opiat-reseptor agonist deler abstinensene trekk med feks heroin-abstinenser, men 1/100 så kraftig. Abstinensene varierer svært for folk. Enkelte takler de ikke i det hele tatt, og andre merker omtrent ingen forskjell. De aller fleste ligger et sted midt i mellom, ca slik jeg har beskrevet mine abstinenser.
Vis hele sitatet...
Kan det ha noe med at jeg er han som bare blir bilsyk og ikke kjenner det smertedempende ved å ta de sterkeste pillene tannlegen har gitt meg?
Sist endret av ketoDaddy; 13. november 2023 kl. 17:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Hva er mye? Jeg har forsøkt én uke av gangen ikke hver månede siste 3 årene, men oftere én uke i måneden, enn én uke annenhver måned. Jeg ender opp med matcha fordi matcha gir meg en bedre energiflyt i kroppen, merker ingen form for rus med noen av dem.

Kan det ha noe med at jeg er han som bare blir bilsyk og ikke kjenner det smertedempende ved å ta de sterkeste pillene tannlegen har gitt meg?
Vis hele sitatet...

Når jeg først eksperimenterte med kratom hadde jeg samme opplevelse som deg. Skjønte ikke hvorfor folk likte det. Etter å ha prøvd det over tid begynte jeg å få bølger av eufori. Man vet gjerne ikke hvordan det føles i begynnelsen, men det kommer til slutt. Vil si jeg tok daglig i ca en uke før jeg virkelig ble forelsket og fant dosen min.

Prøv å ta en veldig lav dose, begynn med 1 gram og se om det påvirker hvilken retning tankene dine går.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar1-3 g kratom nesten hver dag, om jeg skipper dosen min går det fint. Sjeldent jeg redoserer samme dag og merker ingenting dagen etter.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Selv tar jeg høyest mulig dose som ikke får meg kvalm. Jeg har funnet ut at sweet-spotten er 6-7 gram som jeg kun tar 2 ganger i uken. Det vil si søndag og torsdag...Da har jeg unngått å bli hektet.
Irritabel, renna ræv og småsyk. Ved heavy bruk i typ to-tre mnder daglig med økende doser kan jeg sammenligne det litt med opiat-abstinenser etter en dag eller to for lenge på noe opiater, poppy pod te, oxy, du skjønner greia. En uke på oxy gjør meg like sjuk som et par mnder med 12-18gram om dagen fordelt over 4-5 doser i løpet av dagen. Kjenner mer sug etter kratom enn opiater når jeg blir syk riktignok. Aldri kjent et reelt sug etter opiater når jeg blir syk, jeg får avsmak, ikke på kratom dessverre

Ganske tiltaksløs og lite som er fett de to - tre første dagene
Link meg kilde til kratom
Sitat av JayHova Vis innlegg
Link meg kilde til kratom
Vis hele sitatet...
Hysj, Bård!
Veit om den,men synes det ser litt pricy ut
Sist endret av JayHova; 16. november 2023 kl. 02:08.
Sitat av JayHova Vis innlegg
Veit om den,men synes det ser litt pricy ut
Vis hele sitatet...
Lenge sida jeg testa der. Så mulig dårlig tips nå.
Har brukt kratom før men mange år sia,kunne fint bestille på nett å få det igjennom rundt 2008-2010

Jeg husker jeg pleide å få en morfin lignende rus av kratom...jeg pleide å ta dosa medkratom ekstrakt å så rrøyke hasj en time halvannen seinere
Sist endret av JayHova; 16. november 2023 kl. 02:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Litt om min egen situasjon. Jeg er mangeårig bruker av kratom, men har greid å holde det fra 1 til 2 ganger i uken.Jeg er på ingen måte fysisk avhengig, men litt psykisk siden jeg teller dager og timer til hver dosering.

Når det er sagt, så elsker jeg kratom. Det øker på alle måter livskvaliteten min. Det gjør at jeg drikker lite alkohol og at jeg ikke rører andre rusmidler.

Det burde på alle måter være legalisert etter min mening.


Er det mange her inne som har sluttet med kratom etter lengre tids bruk? Hvordan opplevde du abstinensene?
Vis hele sitatet...
Hvordan får man tak i kratom her i Norge? Funker det å bestille fra utlandet? Eller er det mulig å hente i Sverige?

Takk for evt svar tenkte å bruke det ved nedtapping og avslutting av lar/ Subutex behandling
Er eneste "legite" måten å få tak i kjøpe bestille til Strømstad eller noe? Har hytte ikke så langt ifra. Bare å opprette postboks på posten der eller hva?
Blitt ulovlig i Sverige også nå dessverre så ikke så mye tilgang.
Noen selger på gode gamle bolebørsen men til sinnsyke priser.
Hvis du kun er psykisk avhengig så burde du få samme sug som man får av Kodein og Morfin. Bare ikke i like høy grad.
For å bli kvitt dette suget så må du holde deg unna Kratom i minst 1 måned. Helst 3-6 måneder.

Når det gjelder abstinenser du kan få ved fysisk avhengighet så er nok symptomene stort sett de samme som ved Kodein og Morfin, men ikke like ille. Da ville jeg tatt en pause på 1-2 måneder. Evt. Lenger.

Selv om Kratom kommer fra en plante i slekt med koffeinplanten så vil logisk sett ikke abstinensene være de samme som de du får av å slutte med koffein.
Abstinensene vil være mer lik de du ville fått av små doser med opiater og opioder. F.eks. 2 Paralgin Forte eller 5-10 mg Morfin.

Det er iallefall min antagelse.
Sist endret av einsteindragon; 3 uker siden kl. 18:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.