Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1401
Går ut i fra at politihundene er trent opp til å lukte deksamfetamin/lisdeksamfetamin, og vil derfor markere om jeg har på meg adderall.

Noen som vet?
Kan ikke hunder trenes opp til å lukte nesten alt?
Så vidt jeg vet er amfetamin et av det stoffene som "narko-hunder" i Norge har lært å markere på.

Lest for en tid tilbake at de slet med å stoppe div. syntetiske varianter, men det virket
ikke som begrensning lå i hundenes mulighet til å lukte, men i at politiet ikke hadde hunder med den treningen.
Bikkjer kan lukte alt de trenes til. Får snart en tollervalp jeg skal trene til å finne kantarell.
Poenget er at det er likheter mellom amfetamin og adderall, men også ulikheter. Er disse ulikhetene store nok til at en hund ikke markerer på det?

Feks trenes hunder på marijuana/hasj, men markerer på edibles uten å være trent til det, da de lukter Caryophyllene-epoxide. Ingen hunder i norge er trent til å lukte adderall eller piller generelt, men er ulikheten stor nok?

Så vidt jeg vet trener de feks ikke hunder til å markere benzodiazepiner og reseptbelagte opioider da det ville gitt for mange falske positive. Vil tro at dette også gjelder adderall, til tross for at virkestoffet er det samme.
Sist endret av En deling; 4. november 2023 kl. 00:37.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Vet ikke med hunder, men vindaloo kan lukte Adderall på 100 meters avstand i medvind.

Ps: vindaloo sitt svar er riktig.
Vis hele sitatet...
Nei det har han ikke. Vet du hva som definerer lukt og hva som skal til for at gitt substans faktisk skal ha en lukt for både mennesker og hunder?

Har ikke du en type utdannelse, altså da foruten p røyke weed dagen lang, innen psykiatri? Dette er en problemstilling en person med denne type utdannelse skal ha vært igjennom, så du kan nok svaret
Sitat av En deling Vis innlegg
Poenget er at det er likheter mellom amfetamin og adderall, men også ulikheter. Er disse ulikhetene store nok til at en hund ikke markerer på det?

Feks trenes hunder på marijuana/hasj, men markerer på edibles uten å være trent til det, da de lukter Caryophyllene-epoxide. Ingen hunder i norge er trent til å lukte adderall eller piller generelt, men er ulikheten stor nok?

Så vidt jeg vet trener de feks ikke hunder til å markere benzodiazepiner og reseptbelagte opioider da det ville gitt for mange falske positive. Vil tro at dette også gjelder adderall, til tross for at virkestoffet er det samme.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at hunder markerer på amfetamin, men også at de ikke alltid plukker opp (eller aldri) benzo. Adderall er ikke så veldig vanlig i Norge uten at jeg skal si det med sikkerhet men det er kanskje noe hundene kan lukte?
Siden jeg ikke finner en eneste historie på nettet hvor noen forteller at en hund markerte på adderall, går jeg ut i fra at de faktisk ikke gjør det. Interessant, det betyr altså at hundene er trent til å lukte noe annet i amfetaminen enn dekstro-levoamfetamin.
Sitat av zyzzz Vis innlegg
Vet du hva som definerer lukt og hva som skal til for at gitt substans faktisk
skal ha en lukt for både mennesker og hunder?
Vis hele sitatet...
Har du tenkt til dele denne visdommen din eller skulle du bare gjøre deg viktig?
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Slapp gjennom tollen med et brett attentin som ikke hunden reagerte på en gang. Det er riktignok en del år siden, og ville ikke tatt noen sjanser basert på et enkelttilfelle uansett..
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått igjennom en sikkerhetskontroll med amfetamin pakket inn i glava, under leppa. Hunden markerte ikke da heller. Hunder er hunder på lik linje som mennesker er mennesker.
Er det ikke noe å lukte, så er det ikke noe å lukte og pakker man inn noe "riktig", dvs. uten at utsiden av pakka
har spor av innholdet overhodet vil ikke bikkja kunne finne den, men det er vanskelig uten å forurense den med
små partikler av det som pakkes inn enten fra hendene eller lufta. De skal så veldig lite til før hunden kan lukte det.