Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1886
Jeg bruker en del koder på enkelte ting, jeg synes det er spennede og artig å bruke det.
Men nå ønsker jeg å kunne lage mine egne koder for spill..
Så, bruker man et program for å lage juksekoder eller må man bare gjette seg fram? Jeg er så veldig blank på dette, og skulle gjerne hatt mer info om hvordan man lager slikt. Hadde vært spennende å fått dette til :-)
Takker for alle gode svar..

(Beklager om det er i feilt emne)
Lær deg et programmeringspråk først. Enkelt og greit.
Hva er et programmeringspråk?
lær deg med microsoft visual c++ eller autoIT vil jeg annbefale..
Sitat av Csplayer
Hva er et programmeringspråk?
Vis hele sitatet...
Et språk du bruker til å programmere med, akkurat som at du må bruke et språk til å skrive en norsk stil.

Et eksempel er det han over meg sa.
Tror nok ikke det er mulig å lage egne koder i spill, det er vel de som lager spillene som lager kodene.

Eller mente du kanskje å lage egne spill?
Sitat av Phenobix
Tror nok ikke det er mulig å lage egne koder i spill, det er vel de som lager spillene som lager kodene.

Eller mente du kanskje å lage egne spill?
Vis hele sitatet...
Så du påstår at f.eks i cs så lager folka som lagde cs kodene selv? wh o.l ??
Ja, det er oftest slik det foregår.
Sist endret av boblesaft; 11. oktober 2008 kl. 23:02.
Sitat av Csplayer
Så du påstår at f.eks i cs så lager folka som lagde cs kodene selv? wh o.l ??
Vis hele sitatet...
Wallhack og speedhack er det ikke de som lager spillet som lager.
Men det i konsolen og sånn er det, selv om det ikke er noe jeg ville kalt koder.

Er forskjell på hacks og koder :-)
Sitat av Doh!
lær deg med microsoft visual c++ eller autoIT vil jeg annbefale..
Vis hele sitatet...
Jeg søkte på google men hvor er det jeg skal laste ned .. ?
http://msdn.microsoft.com/en-us/visualc/aa336402.aspx
Var så mye å velge i

Sitat av Phenobix
Wallhack og speedhack er det ikke de som lager spillet som lager.
Men det i konsolen og sånn er det, selv om det ikke er noe jeg ville kalt koder.

Er forskjell på hacks og koder :-)
Vis hele sitatet...
Er da hacks / scripts jeg er da ute etter :-))
Sist endret av Csplayer; 11. oktober 2008 kl. 23:05.
Sitat av Csplayer
Jeg søkte på google men hvor er det jeg skal laste ned .. ?
http://msdn.microsoft.com/en-us/visualc/aa336402.aspx
Var så mye å velge i



Er da hacks / scripts jeg er da ute etter :-))
Vis hele sitatet...
vil anbefale AutoIT (lettest å fårstå)

det kan du laste ned HER
Koder spillutvikleren legger ut er lovlige koder, dem kan ikke brukes om man spiller online. CS ting som wallhack og aimbot er ikke publisert av spill utgiver, men av noen hobbyprogramerere. (eller hva enn man skal kalle dem.) Jeg vil ikke anbefale autoit som doh anbefaler, vet ikke om det i det hele tatt kalles programmering, scripting vil jeg heller kalle det.
Sitat av Tagliano
Koder spillutvikleren legger ut er lovlige koder, dem kan ikke brukes om man spiller online. CS ting som wallhack og aimbot er ikke publisert av spill utgiver, men av noen hobbyprogramerere. (eller hva enn man skal kalle dem.) Jeg vil ikke anbefale autoit som doh anbefaler, vet ikke om det i det hele tatt kalles programmering, scripting vil jeg heller kalle det.
Vis hele sitatet...
Hvordan scripte da? Noen program til det?
Programmering er ikke noe en lærer på en, to, tre. Om det faktisk er noe som interesserer deg foreslår jeg at du kjøper deg en god bok om et språk og lærer deg det. Du kan ikke bli veiledet via et forum til det du ønsker å lage her.
Hvilken bok anbefaler du da?
Alt ettersom hvilket språk du vil lære det
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Tagliano
Koder spillutvikleren legger ut er lovlige koder, dem kan ikke brukes om man spiller online. CS ting som wallhack og aimbot er ikke publisert av spill utgiver, men av noen hobbyprogramerere. (eller hva enn man skal kalle dem.) Jeg vil ikke anbefale autoit som doh anbefaler, vet ikke om det i det hele tatt kalles programmering, scripting vil jeg heller kalle det.
Vis hele sitatet...
Det er vanlig å bruke scripts til spill for å cheate, muligens litt lettere å lære seg AutoIT en et annet programmirings språk.
Sitat av Synderen
Det er vanlig å bruke scripts til spill for å cheate, muligens litt lettere å lære seg AutoIT en et annet programmirings språk.
Vis hele sitatet...
Jeg har riktignok aldri prøvd cheats til spill som CS. Men såpass vet jeg, wallhack er IKKE skrevet i AutoIT, og jeg tviler sterkt på at det er mulig også.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Tagliano
Jeg har riktignok aldri prøvd cheats til spill som CS. Men såpass vet jeg, wallhack er IKKE skrevet i AutoIT, og jeg tviler sterkt på at det er mulig også.
Vis hele sitatet...
Wallhack/Aimbot er ikke laget i AutoIT, men det brukes ofte til reload/autofire scripts
Sitat av Maol33t
Alt ettersom hvilket språk du vil lære det
Vis hele sitatet...
Hva spårk bør jeg kunne for å lage f.eks hacks til cs?
Du bør kunne C++, ASM og de grunnleggende begrepene innen dette. Men glem "hacks" og det for et par år, du må først lære deg det grunnleggende, og da kan du bruke "søke"-funksjonen som er intregert på forumet.
Sist endret av sh33p; 11. oktober 2008 kl. 23:52.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Csplayer
Hva spårk bør jeg kunne for å lage f.eks hacks til cs?
Vis hele sitatet...
Du begynner i totalt feil ende. Lær deg programmering, i et vilkårlig språk, f.eks. python, C# e.l. Når du kan det UT OG INN begynner du å fyre opp CS i en debugger, ser på minnebruken, pønsker ut korleis du kan modifisere minnet på en slik måte at du oppnår det du vil, korleis du kan patche spillet slik du vil etc.

Kort sagt skal du ha rimelig stødig kontroll på programmering før du gir deg ut på det.
Og når du kan C++ og ASM (eventuelle andre språk også) må du lære deg det grunnleggende innen DirectX API-en om du har planer om å lage hacks til for eksempel Counter Strike. Det ligger en veldig god "grunnmur" for en DirectX "overlay" ute på nettet en plass, som du kan leke litt med. For uten det må du også ha en loader til å "injecte" koden din.

Det er mulig å lage en aimbot ved hjelp av å lese minnet, det ligger en guide ute på nettet en plass.
Men det er uansett lenge til du trenger å tenke på dette.

(Skrev dette uten å faktisk forsikre meg om at det er rett, så godt mulig det er en del feil)
vil tro at C/C++ er det beste. autoIT blir kanskje i det svakeste laget.
Sitat av VanXo
vil tro at C/C++ er det beste. autoIT blir kanskje i det svakeste laget.
Vis hele sitatet...
Tror ikke autoIT er egnet til å lage wallhacks eller aimbots. Mulig det kan brukes til anti-recoil og no-spread.
Python eller C# er bra valg som slashdot påpeker.
Jeg vil anbefale python kansje det letteste spårket og begynne med.
Selv om det er nogenlunde lett har det en enorm spennvidde.

Det er selvfølgelig lagd script i python som gjøre det lettere og forandere Cs.
Case Study: Embedding Python into Counter-Strike: Source
python-eventscripts
http://www.pygame.org/news.html

Selv om det er lagdg script for og gjøre det enklere og lage forandringer i cs,må du lære deg grunnleggende om språket.

Tar med et bra oppsett.
Last ned Python installere.
Last ned komodo_edit installere.

Et enkel gjette på tall spill,lim dette inn i komodo_edit.
Kjør coden dette er et enkelt eksempel og du ser at koden kan nesten forstås uten og ha programmert før.

Kode

#Gjette paa tall spill
import random                  #importerer en modul fra python

num = random.randint(0, 99)    #lager et random tall mellom 0, 99
guess = None                   #ikke gjettet ennaa                 
tries =  1                     #tar med forsok

while guess !=num:             #Vil kjore loop saa lenge guess ikke er lik num
    guess = input ("Gjett pa tall imellom 1 og 100:")
    if guess < num:
        print "tallet er for lavt"
    elif guess > num:
        print "tallet er for hoyt"
    tries = tries + 1
    
print "Riktig tall er gjettet:",num ,"pa:",tries, "forsok"
Får du koden til virke skal det se sånn ut.

gjett pa tall imellom 1 og 100:50
tallet er for hoyt
Gjett pa tall imellom 1 og 100:25
tallet er for lavt
Gjett pa tall imellom 1 og 100:35
tallet er for lavt
Gjett pa tall imellom 1 og 100:40
tallet er for lavt
Gjett pa tall imellom 1 og 100:45
tallet er for hoyt
Gjett pa tall imellom 1 og 100:43

Riktig tall er gjettet: 43 pa: 7 forsok

Da er har du oppsettet da er det bare og prøve seg fram.
Tips les denne A byte of python
Sist endret av snippsat; 12. oktober 2008 kl. 20:23.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vil bare rette på en del her.

For å lage "hacks" til spill(Dette er ikke scripts/koder som du skriver mens du spiller) som CS, f.eks WH, trenger du å kunne C++, hooking av program som kjører og litt DirectX.

Det som skjer er at du starter opp hacken din. Deretter starter du CS. Hacken oppdager at CS har startet og "hooker"(slik at man kan lese data som går gjennom det programmer/strømmen/fantIkkeOrdForDet) DirectX-devicet som CS bruker. Deretter leser det all data som kommer gjennom og vær gang det ser noe data om vegg-partikler f.eks setter den opacity til 10 eller hva du nå måtte ville. Selvfølgelig kan det være en fordel å kunne ASM, men man må ikke.

Btw;
Programmer som VAC, som jobber mot slike ting som "hacks", det de gjør er å hele tiden holde prossesen under oppsikt og med engang de ser at et annet program som ikke har rettigheter til det tar å "hooker" CS og begynner å lese/skrive til minnet som CS opererer i blir du rapportert å får ta konsekvensene deretter.


Sorry for å ruske opp et så gammel topic.