Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2530
Hva i alle dager er dette.. Er det til å stole på?
Eller er det en spyware? Evt. Hvordan bli kvitt det? Dette kom opp :

XP antispyware 2009 - unregistered version

19 of those items are considered criticaly privacy compromising content
7 of those items are considered medium privacy threats
3 of those items are considred to be junk content and low privacy threats

** Personal data at the reach of anyone's hand
** Internet records history available
** Compromising and adult material stored on your system
** Chat sessions, logs and personal Emails easily reachable

Jeg må registrere meg for å fjerne dette, står det..

Så mitt spørsmål til dere er - Er dette trygt? Eller er dette virus i seg selv?
Ja, dette er et virus som later som det er et antivirus.
Fjernes av alle oppdaterte antivirusprogrammer. Feks. AVG Free.
"Dette kom opp" sier du. Var den en popup på ei nettside, eller har du installert programmet?
Sitat av DonTomaso
"Dette kom opp" sier du. Var den en popup på ei nettside, eller har du installert programmet?
Vis hele sitatet...
Jeg har firewall.
Men ikke virusprogram.
Jeg trykka inn på hvor det står Virus Protection - NOT FOUND
Så sto det at jeg kunne laste ned noe der.. Så restarta maskinen seg selv.. Så det må tydeligvis ha installert seg selv da..??

Sitat av Frenor
Ja, dette er et virus som later som det er et antivirus.
Fjernes av alle oppdaterte antivirusprogrammer. Feks. AVG Free.
Vis hele sitatet...

er det gratis??
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
AVG Free er gratis ja, ligger forsåvidt litt i navnet.

http://www.google.com/search?client=...utf-8&oe=utf-8 Her har du ett par guider på å fjerne skiten
ok! Tusen takk, jeg prøver det.
popper opp hele tiden - Virus detected.. osv.. men jeg prøver !! :-) takker igjen

Ååå! Jeg klarer ikke åpne sidene - dette kommer opp : Insecure Internet activity. Threat of virus attack
Due to insecure Internet browsing your PC can easily get infected with viruses, worms and trojans without your knowledge, and that can lead to system slowdown, freezes and crashes.
Also insecure Internet activity can result in revealing your personal information.
To get full advanced real-time protection for PC and Internet activity, register XP Antispyware 2009.
We recommend you to protect your PC now and continue safe Internet browsing.

brukte opera, da fikk jeg d til.. scanner hele maskinen da.. blir det sletta automatisk da?

hvor lang tid er det vanlig at en slik scan tar? holdt på i over 30 min nå?
Ja, det slettes når hele maskinen er scannet gjennom.
Hvor lang tid tar en slik scan?
Funnet 12 . ingenting med XP antispyware 2009 enda..
Kommer an på hvor kjapp maskinen din er, og mengden data som skal søkes gjennom.
Ok.. akkurat gått 50 min og 312000 objekter skannet
Der var den ferdig, og maskinen har restartet seg.. men ting tyder på at det fremdeles er der?
Den røde rundingen med et hvitt kryss i et fremdeles der.
Det kommer opp : Your computer is infected! bla bla.. click here to protect your computer for spyware..
Er det borte ?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Enten så er det ikke borte eller så har du flere virus på pcen, du kan jo prøve en av guidene jeg linket lenger oppe.
kjør superantispyware
Jalla navn, men har fiksa alle pcene jeg har vært borti med samme "Antispyware 2009" osv

Burde funke finfint
Digital nomade
trippy's Avatar
Hadde XP antivirus 2008 for noen uker siden, jævla kjiip.
Først ta en hijackthis søk. Last spybot SD og Malwarebytes anti-malware, elsker sistnevt prg.
Fikk fjærnet alle spor av viruset når jeg fikk lasted ned Malwarebytes anti-malware.

EDIT:

De som står bak viruset kaller seg får "rouge" et eller anet Så hvis prgrammene nevt finner noe som heter noe med rouge da har du finnet rigtig virus.
Sist endret av trippy; 12. oktober 2008 kl. 09:33.
Rouge er mest sannsynlig typen malware. Et falskt ondsinnet antivirus blir på engelsk kalt Rouge AntiVirus
Hvis ikke det funker, kan du også prøve CCleaner
Det er en grunn til at vi fjernet spywareforumet - support rundt denslags er ikke noe vi er interessert i. Når det også finnes plenty informasjon om ditt spesifikke problem ved å taste inn ting i søkefeltet på en vilkårlig søkemotor gjør det dette emnet ganske overflødig.