Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1919
Hei! Jeg regner med at de fleste her husker for en 10-11 år tilbake, så hadde man en CD spiller til hvor det var plass til flere enn 1 CD, og man kunne høre musikk med bilen?

Dette er sikkert mulig å få tak i idag, og man kan montere det i bilen, men det er litt dyrt og ikke verdt det ettersom man har bluetooth, DAB radio og alt det der.

Derfor lurte jeg på: Finnes det en sånn CD spiller, bare at man kobler direkte til strømuttak på bil, også fungerer CDspilleren som en FM sender slik at man kan høre musikken fra CDene via radioen? En litt enklere løsning enn å kjøpe en CD spiller også montere med kabler og alt stresset der

Nå spørr jeg litt vanskelig, men håper dere forstår Grunnen til at jeg lurer er fordi gamlingene i hjemme fortsatt foretrekker å høre musikk via CD slik som før(og den bilen vi hadde med CD-boks opp til 6cder er solgt)

Takker for svar
Sist endret av random512377; 8. mars 2019 kl. 16:03.
Jeg har en sånn ting man setter i sigarettenneren som sender bluetooth signaler videre via FM. Ikke optimal, men funker. Det kan jo også være en løsning om du finner en CD-spiller som faktisk kan overføre via BT.

Ellers er jeg redd jeg ikke kan hjelpe deg noe spesielt.
Gjest
Trådstarter
Sitat av qkikc Vis innlegg
Jeg har en sånn ting man setter i sigarettenneren som sender bluetooth signaler videre via FM. Ikke optimal, men funker. Det kan jo også være en løsning om du finner en CD-spiller som faktisk kan overføre via BT.

Ellers er jeg redd jeg ikke kan hjelpe deg noe spesielt.
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg mener! Litt dårlig formulert av meg kanskje, men du sa det der har forsøkt å google litt rundt men uten hell.

Hadde faktisk vært utrolig kult om dette fantes.
Hvis det er en FM-sender du tenker på så vet jeg f.eks kjell eller clas selger disse. (f.eks https://www.kjell.com/no/69451). Er jo flere varianter av disse da, men de greieste er som sagt de som har bluetooth fra enheten telefon. Bluetooth fra telefon -> FM-Sender -> Spilleren i bilen din. Så stiller bare man inn FM-radioen i bilen på samme frekvens som fm-senderen, brukte selv 101,5 når jeg hadde en, men det kommer litt an på hvilken frekvens som passer best i området ditt. Bare å finne en som ikke overlapper med lokale radiostasjoner som fortsatt driver på FM-nettet