Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2165
Hei,
Har blitt scamma av noen jeg snakket med over protonmail. Hvordan kan jeg finne ut hvem personen er, hvor han bor, navn ellernoe sånt?
Sist endret av Karxxa; 21. februar 2019 kl. 15:39.
Det går ikke, bare å gi opp.
Trådstarter
2 0
Sitat av Atlink Vis innlegg
Det går ikke, bare å gi opp.
Vis hele sitatet...
Helt sikker? Ikke om jeg kontakter protonmail heller?
Protonmail har ganske nøyaktig EN feature : de skryter av å være den tryggeste epost-tjenesten. Selv ikke FBI får ut identiteter fra dem.

Og selv om de ikke var det, er det faktisk et lovbrudd for dem å identifisere brukere bare fordi noen kommer med en historie om at de er scammet. Ganske sikker på at det hadde brutt personvernlovgivningen.
Sist endret av fuzzy76; 21. februar 2019 kl. 16:04.
Hele poenget med at dei bruker protonmail er jo for å ikke kunne få ut slike ting.
Helt sikkert. Protonmail er en kryptert tjeneste nettopp for at folk skal kunne holde seg anonyme. Uansett hvilken plattform dette svindlingen hadde skjedd over kan du se saken tapt. Hverken facebook, snapchat, wastapp eller andre kommunikasjons tjenester vil gi ut noe form for info på brukerne sine til deg som privat person.

Har blitt svindlet ved kjøp av iPhone over snapchat og de pengene så jeg ikke noe til igjen.
Hehe, tenkte det var en spøk. Anonymitet er jo hele greia med proton.