Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2633
Hei! Bestemte meg for å reinstallere linux mint på en gammel Asus bærbar pc jeg har, for å leke litt med den. Etter og ha formatert og installert på nytt, så er problemet at den ikke finner mitt eget nettverk(heller ikke wifi range extenderen) men den finner mine naboer sine trådløse nettverk samt min egen mobil som jeg bruker som hotspot.

Jeg har kjørt "sudo apt-get update" og "sudo apt-get upgrade", men fortsatt klarer den ikke å finne mitt eget trådløse nettverk.

Info jeg får av å skrive "inxi -N" :

Card-1: Broadcom Limited BCM4313 802.11bgn Wireless network adapter
driver: bcma-pci-bridge
Card-2: Qualcomm Atheros AR8152 v2.0 fast ethernet
driver: atl1c

Det skal nevnes at vi for en ca 4 uker tilbake skiftet bredbånd fra telenor til HomeNet, hvor vi da også fikk ny ruter som er "Zhone 6618-w1-xx"

Før da vi hadde telenor så fant linux mint pcen nettverket mitt uten problem.

Hvordan kan jeg løse dette?
Kanskje ruteren kjører på bare 5Ghz, og du har 2,4 Ghz nettverkskort?
Det spørsmålet har jeg fått av alle jeg har forklart problemet til:

Ruteren fra homenet støtter ikke 5ghz! kun 2.4ghz

nettverkskortet støtter kun 2.4ghz
Såpass ja, jeg er ikke helt sikker. Har du prøvd å bytte navn på nettverket og sånt?
Hvilken kanal bruker nettet ditt? I sjeldne tilfeller kan det oppstå problemer om du bruker kanal 12, 13 eller 14.
Sitat av sprett Vis innlegg
Hvilken kanal bruker nettet ditt? I sjeldne tilfeller kan det oppstå problemer om du bruker kanal 12, 13 eller 14.
Vis hele sitatet...
Jøss! Jeg hadde på kanal 13, så jeg skiftet over til kanal 6, og da fant han nettet mitt(wifi range extenderen) med en gang Og jeg som har klødd meg i hodet over hele dag og oppdatert drivere og all slags!

Takker