Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1450
Hei,

Noen som vet hvordan man kan få en tekst om til kinesisk eller japansk? Jeg har en kort tekst (noen ord) som jeg vil gjøre om til kinesisk, jeg prøvde google translate, men kom bare noen firkanter med tall inni...

Noen som vet hvordan jeg kan få dette til?
først finner du rett gruppe å poste i siden "Samfunn, etikk og politikk " såvidt jeg vet har lite med tatoveringer å gjøre.

så bør du finne ut av hvorfor du vil ha det om til kinesisk. du sier "kinesisk eller japansk" som om det ikke spiller noen rolle (noe som er direkte uintelligent sagt av deg) bare det ser ut som noen kule tegn, isåfall ville jeg heller gått for en tribal, siden du tydeligvis mangler fantasi.

grunnen til at det bare kom firkanter i google translate er at du ikke har installert noen språkpakke i operativsystemet ditt.

ville du likt om noen omtalte Norge og Sverige som "potato potato" som om det ikke spiller noen rolle?
Man kan faktisk gjøre sitt eget språk den lille ære og si: potitt potet, noe som ser langt bedre ut enn den amerikanske versjonen som i skrevet form ser helt like ut, for ikke å snakke om hvor dumt det er å snakke to språk samtidig.

På emnet: jeg tror de fleste tatoveringsstudioer kan hjelpe deg med dette, det er tross alt ikke noe nytt for de, dette med kinesisk og japansk skrift. Dessuten ville jeg ikke stolt på et gratis oversettelsesprogram i en sak som dette, det finnes derimot Internett sider hvor man kan betale andre mennesker for å gjøre en oversettelse for deg. Søk på: "professional translation".
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Man kan faktisk gjøre sitt eget språk den lille ære og si: potitt potet, noe som ser langt bedre ut enn den amerikanske versjonen som i skrevet form ser helt like ut, for ikke å snakke om hvor dumt det er å snakke to språk samtidig.
Vis hele sitatet...
beklager, får skylde på morratrøttheten. men jeg håper du er enig i poenget mitt i hvert fall...
Trenger vel ikke være så frekk mot han bare fordi han vil ha tattoo med kinesisk eller japanske tegn?
Folk har forskjellige interesser og personlig synes jeg det kan være kult med egne utsagn som står på et språk som er uforståelig for den vanlige mannen i gata. Det danner jo litt mysterium rundt det hele. Selvom det er ganske played out.

Anyways, som nevnt over må du nok legge inn kinesisk språk-pakke. Dette finner du lett på nettet.
når folk kommer med så dumme utsagn fortjener dem kritikk!

"ganske played out" er særdeles mildt sagt, det er mer raupult... det er så misbrukt av mainstream-"miljøet" at det er skammelig.

hvorfor i helvete tatovere noe kinesisk på seg når man ikke har noen relasjon til eller interesse av kina?
Sitat av Raggaman Vis innlegg
hvorfor i helvete tatovere noe kinesisk på seg når man ikke har noen relasjon til eller interesse av kina?
Vis hele sitatet...
Wtf, det skal vel du bare drite i hvorfor og hva folk tatoverer? Det er lavmål å komme med slike innlegg om hva andre ønsker og gjør. Skjerpings.

Sitat av Raggaman Vis innlegg
beklager, får skylde på morratrøttheten. men jeg håper du er enig i poenget mitt i hvert fall...
Vis hele sitatet...
Du har ikke noe fornuftig poeng i det hele tatt. Du har en personlig mening du på død og liv skal tre nedover hodet på andre mennesker. DET er ikke et poeng, det er dumskap og egoistisk.
Raggaman,det du sier er direkte tåpelig.
For det første, hva er gale med tribal?
For det andre, hvorfor må man ha relasjoner til kina/japan for å tatoveretegn derfra?
Folk kan da tatovere hva F**** dem vil.
da får dere bare mene at det er helt i orden å ikke være kreativ og å ikke ha noen egen mening.

følg saueflokken dere, jeg gjør hva jeg selv vil og kommer til å fortsette å oppfordre folk til å å gjøre det samme.

spelley:

1. Tribals ser kult nok ut det, men det er også så jævlig mye brukt som en "jeg eier ikke kreativitet eller fantasi og gidder ikke finne ut hva jeg selv synes er kult så jeg tar bare en tribal sånn som alle andre jeg henger med"-tattoo..

2. Hvorfor skulle man ikke det? da blir det jo samme konsept som med tribalen, "fordi alle andre har det". Det blir som å tatovere logoen til flyvåpnet på seg uten å ha noen relasjon til det fordi logoen ser så fin ut -_-

3. Jada, men jeg bare synes det er synd og feil at folk velger tattoomotiv ut ifra hva andre liker og ikke hva dem selv liker.
3) ehh... hva hvis han liker dette da?
Sist endret av moret; 17. januar 2010 kl. 14:56.
Sitat av Raggaman Vis innlegg
2. Hvorfor skulle man ikke det? da blir det jo samme konsept som med tribalen, "fordi alle andre har det". Det blir som å tatovere logoen til flyvåpnet på seg uten å ha noen relasjon til det fordi logoen ser så fin ut -_-
.
Vis hele sitatet...
Du kan da ikke sammenligne logo fra et flyvåpen med kinesiske tegn!
Kinesiske/japanske tegn kan bety så ekstremt mye.
Sitat av Raggaman Vis innlegg
Det blir som å tatovere logoen til flyvåpnet på seg uten å ha noen relasjon til det fordi logoen ser så fin ut -_-
Vis hele sitatet...
Eller tatovere grafitti uten å være grafittikunstner? Eller pinups uten å ha vært tenåring på 50-tallet? Eller bluebirds uten å være ornitolog? Hvor stor tilknytning man har til det man tatoverer er individuelt, og akkurat som noen kun vil tatovere ting med stor personlig betydning, vil noen kun tatovere ting de liker rent estetisk sett. Det kan godt tenkes at OP har et personlig budskap han vil feste til kroppen, men ikke ønsker at noen skal vite hva som står, og det kan i tillegg tenkes at han liker det estetiske ved asiatiske skriftspråk. Da blir valget ganske naturlig. Personlig klarer jeg å styre meg for både tribals og kinesiske tegn, men hva andre velger å gjøre må være opp til de - jeg farer ikke ut og skjeller de ut for sin "dårlige smak" av den grunn.

Sitat av Raggaman Vis innlegg
3. Jada, men jeg bare synes det er synd og feil at folk velger tattoomotiv ut ifra hva andre liker og ikke hva dem selv liker.
Vis hele sitatet...
Du vet absolutt nada om hva OP liker og ikke. Du antar at han bare følger trenden, kun fordi mange andre har valgt samme type tatovering før han, men for alt du vet kan det være en nøye gjennomtenkt beslutning som går på tross av, og ikke på grunn av, at mange har liknende tatoveringer.

Når det kommer til OPs spørsmål om oversetting ville jeg gått til en profesjonell oversetter for å garantere at oversettingen blir riktig.
Trådstarter
37 0
Tusen takk, dette var til stor hjelp..
PM teksten til meg, kan hjelpe med det ene språket i hvert fall

... og for guds skyld ikke bruk google translator! Verre bruk av ord og grammatikk skal man lete lenge etter og dette skal du jo ha på kroppen til slutt. Bare et tips til neste gang.
Sist endret av Weili; 17. januar 2010 kl. 17:27.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Raggaman Vis innlegg
3. Jada, men jeg bare synes det er synd og feil at folk velger tattoomotiv ut ifra hva andre liker og ikke hva dem selv liker.
Vis hele sitatet...
Og hva om den som skal ha en tattovering liker noe mange andre liker?
Raggaman, det du sier er ca like morsomt som dette: http://www.lolfbmoments.com/wp-conte...aisabitch1.jpg