Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1718
Fikk nettopp en oppdatering av Windows 10 på maskinen. Og etter restarte så frøs maskinen. Jeg tok en hard reset, og nå starter viftene å gå for fult og diskene spinner, men jeg får ikke opp noe på skjermene, kommer ikke inn i Windows eller bios. Jeg får ikke noe beep codes fra hovedkort heller. Og ingen post led lyser.

Oppsettet jeg har er:
MB: asus z170-a
Psu: corsair hx 1000watt
Gpu: nvidia gtx 1080 evga
Cpu: i7-8700k
Ram: corsair vengance 32gb

Jeg har prøvd å ta ut en og en ram brikke uten hell. Jeg har også koblet ut alle ssd og hdder. Prøcd også å bruke hovedkort gpu, men får samme resultat uansett

https://youtu.be/rULVQFnmIKk
Har du ikke et flatt batteri på hovedkortet ditt en plass som fungerer som svenskeknapp på selve kortet. (av/på)?

Mener jeg har opplevd det samme for en tid tilbake, og at det hjalp å ta ut og vente litt, så sette inn igjen og skru på pcn. Vet ikke helt, så er det sagt også. Jeg har heller ikke tatt delene dine i betraktning, eller søkt de opp..
Hehe, hadde dette hovedkortet og det døde etter at jeg var litt hardhendt med kjølinga på CPU'en som gjorde at jeg måtte ha rambrikkene på feil plass og kjøre singel channel en periode.. Se på de 3 lysa på mobo plassert rundt ved rambrikkene når du booter maskina. Om CPU led'en flasher av og på under boot, så er bios batteriet steg 1, ta det ut og ha det ute uten noe strøm koblet til maskinen. Så kan du prøve deg frem med forskjellige posisjoner på 1 rambrikke. Jeg endte med at kun spor 3 og 4 funka, så døde det helt til slutt og jeg returnerte det for å få et 370 i retur, fair trade.

Hipp hurra for garanti.
Sist endret av Coffern; 6. mai 2019 kl. 01:33.
Trådstarter
Nå har jeg hatt det en stund da, men ingen av led lysene lyser når jeg slår på maskinen. Eneste lyset som er på hovedkortet er power led som viser at den får strøm fra psu. Så er nok redd for at hovedkortet har tatt kvelden...
Prøvde du det Peter sa? Altså ta ut batteriet i hovedkort å så prøve å starte den ?
Trådstarter
Det har jeg gjort ja
Trådstarter
Var hovedkortet som hadde tatt kvelden ja.