Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3099
God dag kjære med freaks.
Det har seg slik at jeg jobber borte ca 6 mnd i året og da oleier jeg som regel å ha me meg en laptop på jobb, men i det siste har min laptop begynt å bli ganske så drit når det kommer til generell ytelse.. siden jeg er så mye.på jobb og reise har jeg funnet ut at 15.6" er litt i største laget og ønsker derfor å gå ned til 13'3 eller 14" da den blir litt mindre. Har sett litt på slike gjenbruks laptoper da det virker som her kan du gjøre en ok deal til ok pris på enkelte modeller for eks Lenovo x1 carbon til 4000+. Har tenkt å se på pc opp til 7000kr klassen, eneste kravet er at den er ikke større enn 14" og kan kjøre enkelte spill ok. Noen som har forslag å komme med? Takker for alle inspill
Du nevner ikke noe om hvor kraftig PC du ønsker? Denne er et godt tilbud for prisen i alle fall: https://www.elkjop.no/product/data/b...ar-pc-gra-sort

Ikke kraftigste saken - men vet ikke hvilke spill du planlegger å spille?
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Enkle spill i grunn, kun tidsfordriv. Så spec messigt hsr jeg krav til minst 8gb ram, dedikert skjermkort om mulig i prisklassen og forhåpentligvis i5
Har du vurdert nettbrett type Android elle Apple spesielt Apple iPad pro er kraftige enn en gjennomsnittlig pc.
Men det funker kanskje ikke til spill?
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Vært inne på tanken, men har en macbook pro, ikke spesielt imponert over apple generellt, har dog sitt på microsoft surface, men prisen på disse er jo ut av en annen verden.. asus zenbook? Noen som har erfaring elle erfaring med å handle fra refurbish sider?
Har sett litt på denne, ok pris eneste er at det er en gammel modell 13/14 (?)
https://itmarked.no/produkt/lenovo-t...-x1-carbon-g1/
Har lite erfaring fra bruktmarkedet, men gitt dine Lenovo 320S det beste jeg kunne finne av nye pcer. 13.3" skjerm, 8gb ram, siste gen i5 cpu og et dedikert skjerkort som virker greit nok ut i fra prisklassen.

Skal sies at den ligger en tusing over din prisklasse, men det gjorde også den eneste andre pcn jeg kunne finne på prisguiden som oppfyllte dine krav
Jeg kjøpte selv en Carbon X1 på Finn for skolebruk, angrer ikke ett sekund. Fra reviews tror jeg du bør gå for 2016 modell eller nyere, de første utgavene var ikke fullt så gode. Anbefaler i hvert fall 2016-modellen sterkt!

Det eneste du kanskje vil få problem med er spill. Integrert gpu har sine begrensninger. Det eneste jeg har spilt er CIV5, og det funka helt fint, men tyngre spill vil nok ikke gå like greit.

Min konklusjon er at det er svært vanskelig å finne noe portabelt, som i tillegg kan kjøre spill. Enten må du doble prisklassen, eller velge mellom portabilitet eller ytelse.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Update: Har funnet en Lenovo modell med navn : Lenovo thinkpad E470 20H1007DMX
Ut ifra specs ser den nå ok ut den prisen
CPU : i5 7200U
GPU : GF 920Max
RAM : 8 GB

Noen tanker ?
Sitat av CookieY Vis innlegg
Update: Har funnet en Lenovo modell med navn : Lenovo thinkpad E470 20H1007DMX
Ut ifra specs ser den nå ok ut den prisen
CPU : i5 7200U
GPU : GF 920Max
RAM : 8 GB

Noen tanker ?
Vis hele sitatet...
T-serien er det du vil ha fra ThinkPad-modellene.

GF920MX er vel ikke stort mye bedre enn integrert GPU, men trekker mer strøm. Jeg hadde ikke gått for den maskinen selv.
Hadde valgt en av Ryzen-laptopene, du får Ryzen 5 2500U modellen for rett under 8 lapper hos Komplett.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hadde valgt en av Ryzen-laptopene, du får Ryzen 5 2500U modellen for rett under 8 lapper hos Komplett.
Vis hele sitatet...
Bra forslag, se om de finnes i en 13-14" utgave og ta det til vurdering

Kjappt spørsmål, men er det noen som har erfsring med Razer Blade ? Kikker på ebay nå, vurderes
Sist endret av CookieY; 10. februar 2018 kl. 21:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Leonovo
Titegn
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ridge Vis innlegg
Leonovo
Titegn
Vis hele sitatet...
Det jeg har sitt mest på
ThinkPad E480 - Radeon RX550
ThinkPad A475 - Radeon R7
IdeaPad 720s - GeForce 940MX
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Etter mye om og men har jeg funnet at en 14" i den prisklassen me de.speccsa er umulig å finne. Så har derfor bestemt meg for å krype til korset og gå for en 15.6" gaming laptop. Har sett litt på diverse modeller Lenovo Y520 og Multicom sine, hva sier folket ?