Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  126 10704
Sitat av FatMan Vis innlegg
Vet det er billig i USA, men mener å huske det koster sånn 70 spenn ellerno for en pose på easy24 (som er eneste stedet jeg vet om som selger det)
Vis hele sitatet...
har sett det på meny, spør om beef jerky eller som Johnny Bravo sier, tørrbiff. som han elsker veldig, veldig, veldig osvosv
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
har sett det på meny, spør om beef jerky eller som Johnny Bravo sier, tørrbiff. som han elsker veldig, veldig, veldig osvosv
Vis hele sitatet...
Konge, da stikker jeg innom der i morgen
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
rart at ingen har nevnt sushi :P jeg liker det ikke, men de som gjør det hadde sikkert funnet dette ypperlig ellers: nøtter som nevnt over, frukt og dip, snus (selvom det ikke er sunnt i den forstand)

selv hadde jeg mekka opp en heftig ladning iste (hjemmelaga, uten mye sukker og skit) og svenske kjøttboller
Sitat av olaPola Vis innlegg
har sett det på meny, spør om beef jerky eller som Johnny Bravo sier, tørrbiff. som han elsker veldig, veldig, veldig osvosv
Vis hele sitatet...
Ikke akkurat billig 70kr for 65g
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
btw: vurderer å troppe opp på byLAn med selleri, dipp urte-te, fenalår og tørrfisk kun på pur faen
og beef jerkey er DRITTGODT, men prisen gjør det litt verre :/
Pistasch nøtter ftw
Så og si alt som er anbefalt her er bedre enn lys sjokolade og gummibjørner som er så og si 90% sukker +

Hvis du spiser mørk sjokolade, dvs. 70% kakao eller mere virker dette som mao hemmer i hjernen. Virker som ett antidepresiva og hjelper på seretonin produksjonen. Gjør deg glad og hjelper på nattesøvnen.

Spis det sammen med noen druer / bananer (eller frukt av eget valg) for å bli kvitt den skarpe kakao smaken og få frukt med sjokolade smak, digger dette selv + at det er bra for mentaliteten

Forsåvidt når man spiller pc og har munchies spiser man alt som er innen en arms rekkevidde, så bare ta med deg en lang liste av ting som er sunt eller værste fall halvt usunnt på butikken, legg det fram på pc bordet, kutt opp frukt legg det under plast for og spar deg senere arbeid.

Kan være mye "sunn" snacks som er veldig usunn pga behandling eller hemmelige ingredienser, men ikke bli overparanoid og tenk på det i første omgang, og kutte gummigodteri og cola er bra nok i første omgang.
Mandler er sunt, enkelt og godt
Lite tips;

selv bruker jeg nå brokkoli som jeg kutter opp til tynne stilker.
Desse dipper jeg i en dip jeg lager, smaker peppes rømmedressing.

Bruker en boks mager kesam(lettrømme smaker bedre, men har mer fett), evt litt majones oppi(igjen, mer fett).
Knus på med salt, pepper, oregano, basilikum, hvitløk, og sitronsaft. Gratulerer, digg rømmedressing.
Husk at en boks mager kesam - for de fleste - er et fullverdig måltid. Brokkoli er rimelig digg i dip.
Hvis du går på Søstrene grene, så har de noe nesten sundt godteri for en billig penge
Favoritten min er vel appelsin juice og fruktcocktail.
Snus og kaffe! OHYEA! Du blir i alle fall ikke feit av det.

Alternativt kan være div frukt, mango f.eks. er veldig sundt og smaker utrolig godt.
Nøtter, snack-grønnsaker og forskjellig juice osv er jo også gode alternativer.
Som sagt, bytte ut de der usunne sukkerproppa energidrikkene med kaffe.
Kaffe med melk og to-tre teskjeer sukker er jo og veldig godt, og et godt alternativ til energidrikk.
Tørka reinhjerte / reinkjøtt, enkelt og greit.
Sitat av indolence Vis innlegg
Tørka reinhjerte / reinkjøtt, enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
"Sted: Alta".

<3

edit: prøvde meg på å lage guacamole i går, og det er jo latterlig enkelt. Vil dog på ingen måter kalle det sunt, guacamole er en fettbombe - dog av umettet fett. http://i1115.photobucket.com/albums/...u/9bad5293.jpg
Sist endret av nightLook; 21. september 2011 kl. 11:58.
*Skrelte gulrøtter med dipp/rømme.
* Cashewnøtter
* Pistasjnøtter
* Farris

Var det det gikk i på TG.
Sitat av Frohike Vis innlegg
Mandler er sunt, enkelt og godt
Vis hele sitatet...
Hiver meg på denne, jeg!
Rikelig med proteiner, umettet fett og fiber. Passer ypperlig foran PC-en, fordi man ikke blir fettete på fingrene(takket være skallet).
Nektarin og fersken er godt, viss det ikke er nevnt tidligere.
Spis deg god og mett før gamingen begynner. Da mettheten dabber av finner du fram grønnsaker og dip. Veldig mye godt å velge på
Snus ser jeg at allerede har blitt nevnt, men det er et "bra" alternativ til å ikke spise mye usunt.
Druer, mandler, energimiks (masse nøtter og tørket frukt namnamnam), og frukt generelt.

Top tip: Ta på deg en felleskjøpet kjeledress, og en tine caps. Gå inn på meny og spør om du kan få gammelt frukt til grisene, da får man tilgang til masse frukt som egentlig er helt ok å spise på, men mye av det er dårlig også. Men du som har kvalitetsgriser, vil jo kun ha det beste, så da tar du kun med deg det som ser bra ut. Mest sannsynlig vil de ikke bry seg engang.
Ananas på hermetikk. Ananasen smaker ferskt og er kuttet i biter. nam nam nam
Eg brukar å ete gulrøttar og dipp fra Maarud.
Ananas i yoghurt naturell er iallefall digg og sundt..
Gulrøtter med dipp, som nevnt av Erlendman er faktisk svingodt. Hvis du klarer å begrense dippbruken en god del, vil det ikke være alt for usunt. Det hevdes vel at man forbrenner minst like mye kalorier ved å spise gulrøtter, som gulrota inneholder.

Hvis ikke kommer det litt ann på hvordan man definerer usunt. For enkelte betyr det å spise minimalt med kalorier, mens for andre betyr det å spise lite sukker, men gjerne fett og karbohydrater. Ta en titt på denne linken fra klikk.no hvis du ikke alleredet har gjort det.
Jeg er en gamer også. Men jeg har merkelige vaner når det kommer til spising mens jeg gamer. For jeg lager med brødsnacks. Det er det jeg liker best. Da tar jeg enkelt og lager meg varmt brød (toast) skærer disse i biter, putter på noe godt (ost, frukt, annet pålegg) så når jeg føler meg god for lit snacks spiser jeg et par biter, (bitene er rundt on 1-2cm * 1-2cm) så det er snacks, og man blir ikke mett. Med mindre man selvfølgelig finner dette så godt at man ikke klarer å gi seg..

En annen ting jeg synes er deilig som snacks, er ikke videre sunnt, men deilig er det! Tomater dyppet i sukker. Nam nam.

Men når det kommer til godterier kjøpt i butikk, har du jo disse nyhetene ifra... nå husker jeg ikke produsenten, men de heter truly fruity eller noe. Ikke spis lakris når du gamer, da dette får blodflommen din og blodtrykket dit veldig økt - så stress og lakris kan følge til komplikasjoner... Så kjøp deg en pose Truly Fruity frukt snacks. Smaker... ok... er ikke like usunt som vanlig godis.
Støtter alt folk her sier om grønnsaker og dip mix! Selv er jeg allergisk mot så og si alt av grønnsaker og frukt, men dette er noe som jeg har vokst på meg. Før var spesielt gulrot og dip en favoritt!
Er kjipt å ha masse allergier