Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 19428
Kunnskapsbaserte foredrag kommer tydeligvis i andre rekke for politiet og de er ikke redde for å dra seg selv ned i søla, ser jeg?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...gger-seg-flate
Man skal være naiv for å tro at dette ikke er standard prosedyre. Og nnpf benekter å ha noe å gjøre med det, selv om logoen dems er på slidsa i foredraget. Dette er den typen rusforebygende tiltak vi satser på ved å bruke justis og ikke helse.
[Politiet]: La oss gå inn i et klasserom fullt av barn under 18-år med våpen og vise et klipp-og-lim foredrag over hva som skjer med deg hvis du røyker det livssfarlige stoffet THC (hasj/cannabis).


Ehm, hva med å lære barn om effekter, avhengighet, mulige skader - istedenfor å skremme dem med falske opplysninger?
Tipper det bildet som de viste før og etter bruk av cannabis, egentlig var et bilde av før å etter bruk at meth.
Hva skjer når ungdommen for høre at cannabis er like farlig som tyngre rusmidler? Vil de da kanskje tro at det bare var løgn alt?
"jeg døde ikke etter å røyke cannabis, da er sikkert ikke heroin så farlig heller"
Satt litt på spissen men dere skjønner poenget?
Problemet er ikke at politiet møter opp bevæpna i et klasserom: Den opplagte konsekvensen av generell bevæpning er at de møter publikum med våpen for hånden. Det er jo hele poenget! Å skulle skjule det ved å legge pistolen igjen i bilen, for så å hente den ut igjen når de patruljerer videre ville bare være hyklersk. Da får man heller være ærlig og ta debatten om generell bevæpning og akseptere at dersom man virkelig vil ha det, så innebærer det bevæpna politi som skal bedrive rusforebyggende arbeid på en skole. Personlig er jeg innbitt motstander av generelt bevæpna politi av flere årsaker, en av de er at det skaper distanse mellom politiet og publikum. Ikke fordi jeg er redd for pistolen, men fordi den er et maktsymbol når den bæres på hofta av kun en utvalgt elite. Da signaliserer den at bæreren ikke er interessert i dialog, men i lydighet. De har rett, du tar feil, hold kjeft, stå rett i ryggen, gjør som du blir bedt om eller dø. Og det er dønn ærlig av de, for det er nøyaktig den linja de har lagt seg på i de senere årene.

Problemet er helt enkelt at politiet har blitt en fascistisk ministat i staten. Problemet er ikke at de forteller omverden at så er tilfelle! Sånn sett har jeg ingenting imot våpenet, og håper flere får øynene opp for hva dette egentlig betyr.

At selve foredraget er den vanlige kunnskapsløse NNPF-propagandaen er å forvente. De som kan noe om emnet har ingenting å tjene på å si NNPF imot. Jeg skulle imidlertid gjerne vært flue på veggen når foredraget var ferdig og det var tid for spørsmål og diskusjon! Kritiske spørsmål fra kildekritisk ungdom ville formodentlig vist seg å være langt mindre velkomne enn siste slide tilsier...
Sitat av Alko1 Vis innlegg
Ehm, hva med å lære barn om effekter, avhengighet, mulige skader - istedenfor å skremme dem med falske opplysninger?
Vis hele sitatet...
Det er ikke i politiets interesse å unngå at ungdom skader seg: Dersom en ung person dør på grunn av feil rusbruk, så kan de brette eksempelet ut over forsidene og forkynne for hele verden hvor tragisk det er når unge liv rives vekk av narkotikaen. Det igjen styrker deres sak og gir de mer sympati for korstoget sitt. Ungdom som derimot bruker rusmidler trygt og rolig, hva faen har de å tjene på det? De vil jo bare vise ved eksempel at det er fullt mulig å bruke rusmidler på en forsvarlig måte og at forbudslinja derfor er dødfødt! Det er ikke sluttresultatet de ønsker seg. Man er gjerne langt nyttigere som martyr.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. juni 2021 kl. 20:32.
Virker som de har glemt at vi ikke lever på 80-tallet lenger og at ungdommen har tilgang på all mulig informasjon på Internett.

Er helt merkelig at Politiet har ansvar for forebyggende arbeid når de åpenbart ikke er kvalifisert til jobben.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg skulle imidlertid gjerne vært flue på veggen når foredraget var ferdig og det var tid for spørsmål og diskusjon! Kritiske spørsmål fra kildekritisk ungdom ville formodentlig vist seg å være langt mindre velkomne enn siste slide tilsier...
Vis hele sitatet...
Ja, de ville faktisk fort risikere å bli stempla bare fordi de er kritiske til enkelte ting.

Husker jeg spurte jus læreren om hvorfor politiet drar ned til en kjenning i beste sendetid for å "sjekke om skiltene på bilen hans var fornyet" eller noe i den dur, hvorfor de da banker på og hvordan politiet kunne se i mørket, igjennom vinduet at han(en vi var i rettssaken til) var rusa, og dermed valgte å ta seg inn, og tilfeldigvis fant hekkere med både hasj og pulver, samt noe kokain og Eer.

Det hele virket rett og slett alt for beleilig til å være sant. Læreren mente jeg hadde et godt poeng, men først måtte jeg sitte å høre på noen ordentlige møkkakjerringer belære meg om at "hun syntes ikke politiet gjorde noe galt, så lenge de gjorde jobben sin som var å få tatt kriminelle".

Men de blikkene du får, og tanker andre gjør seg opp bare fordi man evner å tenke bittelitt utenfor boksen og faktisk tør å si hva du tenker er helt merkelig.
Sist endret av knert1; 9. juni 2021 kl. 01:00.
Fortsatt imponert av han politimannen som lurte på hvor vi hadde gjemt hasjsprøytene,vi lo godt men han var blodseriøs og blei nesten forbannet da vi lo av han,han er aktiv den dag i dag på kammeret.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Opplever at Politiets "Skremmetaktikker" har gått litt over grensen nå
Politiet kan vell ikke tro at Undgommer som går i 10. klasse tror at hasj gjør dette? :P.
Sist endret av Drsskkr; 9. juni 2021 kl. 05:32.
Bruker_Brukesen : hvis du treffer på denne politimannen igjen så spør om han noengang fant hasjsprøytene sine
Herregud, klart du er bevæpnet når du går inn til en gjeng pupertale sosiopater høye på hasj og hormoner, og forteller dem alternative fakta de ikke er enig i! Noe annet ville vært totalt uforsvarlig! Med mindre du er lærer da, da kan du bli nesten drept uten at noen synes noe uansvarlig har skjedd.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av *pi Vis innlegg
Herregud, klart du er bevæpnet når du går inn til en gjeng pupertale sosiopater høye på hasj og hormoner, og forteller dem alternative fakta de ikke er enig i! Noe annet ville vært totalt uforsvarlig! Med mindre du er lærer da, da kan du bli nesten drept uten at noen synes noe uansvarlig har skjedd.
Vis hele sitatet...
Men fra spøk til alvor.

Hvis ikke 15 åringer er i stand til å se våpen, vite at politiet bevæpner seg og at det hender folk skyter
hverandre så er det de som har ett problem ikke politiet.

Hele vinklingen drar dessuten fokuset vekk fra det egentlige problemet her,
nemlig skremselspropaganda og feilinformasjon om rusmidler.
Jeg har lagt merke til en ting: i går var den artiklen lagt ut flere ganger. Først var det /våpen og barn, så NNPF blander roller, og Politiet driver og viser frem bilder av narkomane og sier "dette blir deg på hasj" og samtidig uskyldiggjorde de bruk av alkohol. Kunnskapen og moralen var 1960 talls rigget og fullstendig ribbet for kunnskap annet enn frykt og skremselspropaganda. Nå har de lagt ut artikkelen flere ganger og det er smauet ned ned mer og mer alt rundt politiet og knapt det eneste som er igjen nå er "politiet tok med våpen på skolen" alt annet politiet gjorde den dagen er blitt en ikke-sak.

Bare se på NRK nyhetene sin artikkel nå. De nevner ikke noe annet enn våpenet.
Sist endret av Mokkasinen; 9. juni 2021 kl. 12:06.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Men fra spøk til alvor.

Hvis ikke 15 åringer er i stand til å se våpen, vite at politiet bevæpner seg og at det hender folk skyter
hverandre så er det de som har ett problem ikke politiet.
Vis hele sitatet...
Problemet er ikke at folk blir redd av å se et våpen. Tipper de fleste unger fra Osterøy har sett ei rifle eller to i oppveksten. Problemet er hvilken rolle politiet velger å ta i samfunnet. Hvilke signaler politiet sender på det, har noe å si for hva folk tenker om dem og hvordan møtene deres med folk blir. Å stille bevæpnet i et klasserom for å true med straff for hasjbruk, er et ganske tydelig signal.

Hele vinklingen drar dessuten fokuset vekk fra det egentlige problemet her,
nemlig skremselspropaganda og feilinformasjon om rusmidler.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker det handler litt om det samme, en konfronterende og brautende fremtoning som ikke innbyr til forståelse og dialog. Kun trusler om undergang og straff. Ikke en koselig politibetjent som sitter på kateteret og snakker om hvor viktig det er å snakke med en voksen hvis du havner i en vanskelig situasjon. Neida, bare la være å havne i sutuasjonen, ellers straffer vi deg. Fremført med våpen i beltet, altså. Det handler om rolleforståelse, og det påvirker hvordan elevene kommer til å forholde seg til politiet senere, i alle sammenhenger.

Da jeg drev og backpacket rundt, så var dette av de første spørsmålene man fant ut av: Hvordan funker politiet i dette landet? Hvis du trenger hjelp til noe, blir utsatt for vold eller overgrep eller mister lommeboka di, er politiet her av typen som hjelper deg? Eller typen som arresterer deg for hasjbruk og utøver uforholdsmessig makt? Bør man kontakte dem eller holde dem til helvete unna om noe skjer?

Hva vil vi at folk skal svare på det spørsmålet om norsk politi?
Sist endret av *pi; 9. juni 2021 kl. 12:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av *pi Vis innlegg
Da jeg drev og backpacket rundt, så var dette av de første spørsmålene man fant ut av: Hvordan funker politiet i dette landet? Hvis du trenger hjelp til noe, blir utsatt for vold eller overgrep eller mister lommeboka di, er politiet her av typen som hjelper deg? Eller typen som arresterer deg for hasjbruk og utøver uforholdsmessig makt? Bør man kontakte dem eller holde dem til helvete unna om noe skjer?
Vis hele sitatet...
Enig i det.
Har dratt litt rundt selv og det er ikke alle land hvor det føles like safe å kontakte politiet.

Sitat av *pi Vis innlegg
Hva vil vi at folk skal svare på det spørsmålet om norsk politi?
Vis hele sitatet...
Man kan si mye om Norsk politi, men jeg tror de aller fleste turister som har hatt behov for assistanse her
vil si at de opplevde det som ryddig og trygt ( og at de behersket Engelsk).
Det samme går vell for hele Norden.
Skulle ikke tro at faktisk alle politibetjenter minimum har bachelorutdanning

Evne til å utvise kildekritikk og forholde seg til empiri er tydeligvis ikke noe man trenger på politihøyskolen, for da hadde aldri dette skjedd.

Flott at ungdommen er smartere nå til dags enn før. INTERNETT<3
Heier på de unge as. Før var det lettere å snike seg unna med sånne ting, i dag klarer de selv å kjapt google informasjonen... DIGG
Må være flaut å bli skollert av ungdomsskole elever på et felt man egentlig burde vært ekspert på. Vet jeg ilegger politiet forferdelig mye nå, som at de faktisk skal drive faktabasert holdningsskapning - kanskje det er for at da hadde de faktisk promotert hasj foran alkohol?? Hmmm..

"Nei, vi bruker heller sliden fra 1962, den passer agendaen vår bedre. Siri på nark-avdelinga må jo ha jobb til neste år også."
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Man kan si mye om Norsk politi, men jeg tror de aller fleste turister som har hatt behov for assistanse her
vil si at de opplevde det som ryddig og trygt ( og at de behersket Engelsk).
Det samme går vell for hele Norden.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om hva turister tror om norsk politi, det var et eksempel på at hvilket inntrykk man har av politiet påvirker om folk går til dem og forventer hjelp. Hvis en av elevene på foredraget senere blir dopet ned og voldtatt på en fest, vil hun da tenke at politiet sannsynligvis vil ivareta henne, eller at de sannsynligvis buster henne for å ha røyket hasj? Jeg tror dette foredraget vippet henne mest i retning av det siste. Og jeg tror dessverre hun har rett.
Sist endret av *pi; 9. juni 2021 kl. 16:41.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det handler ikke om hva turister tror om norsk politi, det var et eksempel på at hvilket inntrykk man har av politiet påvirker om folk går til dem og forventer hjelp. Hvis en av elevene på foredraget senere blir dopet ned og voldtatt på en fest, vil hun da tenke at politiet sannsynligvis vil ivareta henne, eller at de sannsynligvis buster henne for å ha røyket hasj? Jeg tror dette foredraget vippet henne mest i retning av det siste. Og jeg tror dessverre hun har rett.
Vis hele sitatet...
Det eksemplet du sier om jenta er vel allerede bevist ved tidligere saksbehandling fra nevnt instans?

https://www.vg.no/nyheter/i/Rxryzr/j...r-hasjroeyking
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Kunnskapsbaserte foredrag kommer tydeligvis i andre rekke for politiet og de er ikke redde for å dra seg selv ned i søla, ser jeg?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...gger-seg-flate
Vis hele sitatet...
Hadde klis likk foredrag på skolen for noen uker siden
Sitat av knert1 Vis innlegg
Ja, de ville faktisk fort risikere å bli stempla bare fordi de er kritiske til enkelte ting.

Husker jeg spurte jus læreren om hvorfor politiet drar ned til en kjenning i beste sendetid for å "sjekke om skiltene på bilen hans var fornyet" eller noe i den dur, hvorfor de da banker på og hvordan politiet kunne se i mørket, igjennom vinduet at han(en vi var i rettssaken til) var rusa, og dermed valgte å ta seg inn, og tilfeldigvis fant hekkere med både hasj og pulver, samt noe kokain og Eer.

Det hele virket rett og slett alt for beleilig til å være sant. Læreren mente jeg hadde et godt poeng, men først måtte jeg sitte å høre på noen ordentlige møkkakjerringer belære meg om at "hun syntes ikke politiet gjorde noe galt, så lenge de gjorde jobben sin som var å få tatt kriminelle".

Men de blikkene du får, og tanker andre gjør seg opp bare fordi man evner å tenke bittelitt utenfor boksen og faktisk tør å si hva du tenker er helt merkelig.
Vis hele sitatet...
Det er mulig dette er litt på siden av tråden, men bildet i hodet du skapte hos en skækk sjel just nu fikk det til å danne seg noen konnotasjoner jeg helst kunne vært for uten når det kommer til stykket! de møkkakjerringene fortonte seg verre enn bestemora i Georgs magiske medisin av Roald Dahl her i gården, les den forresten folkens, en serdeles god barnebok av en som stort sett alltid leverte! Litt i skyggen av the classics er den og.
Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Hadde klis likk foredrag på skolen for noen uker siden
Vis hele sitatet...
Rakk du opp hånda og spurte kritiske spørsmål?
Neida. Men joda.. jeg er ikke overrasket en plass
Sitat av Bruker Brukesen Vis innlegg
Fortsatt imponert av han politimannen som lurte på hvor vi hadde gjemt hasjsprøytene,vi lo godt men han var blodseriøs og blei nesten forbannet da vi lo av han,han er aktiv den dag i dag på kammeret.
Vis hele sitatet...


Seri fuckingøst, kødder du? Sånt forekommer jo bare i folks latterliggjøring av hvor uvitende Ola nordmann er.
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Det eksemplet du sier om jenta er vel allerede bevist ved tidligere saksbehandling fra nevnt instans?

https://www.vg.no/nyheter/i/Rxryzr/j...r-hasjroeyking
Vis hele sitatet...
Det er helt fuckings utrolig at et voksent menneske greier å ha DET fokuset når man avhører et barn om overgrep. Da har man faen ikke mye empati eller anstendighet.
BRAND ∞ STRONG
Wow!
Her en av politiets slides.

Kan ikke si det stemmer overens med mitt eller andre hasj røykere jeg kjenner sitt utseende.
Må være en konsekvens av hasjsprøyter dette.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Wow!
Her en av politiets slides.

Kan ikke si det stemmer overens med mitt eller andre hasj røykere jeg kjenner sitt utseende.
Må være en konsekvens av hasjsprøyter dette.
Vis hele sitatet...
Seriøst??? Da skal jeg kaste alle hasjsprøytene jeg kjøpte i helgen. Jeg vil ikke bli sånn!!!!
vindaloo: Hvor fant du det? Finnes det mer? Skulle gjerne sett den presentasjonen
BRAND ∞ STRONG
Sitat av caperno Vis innlegg
vindaloo: Hvor fant du det? Finnes det mer? Skulle gjerne sett den presentasjonen
Vis hele sitatet...
VG
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg ser for meg at 10 klassingene lager bedre powerpoint presentasjoner enn politiet selv. Flaut.
BRAND ∞ STRONG
Har blitt forskånet fra slike foredrag selv, men da jeg vokste opp kunne politiet gjøre slikt
uten att det fikk følger eller media oppmerksomhet i det hele tatt.
Nå har det blitt tvunget frem uttalelser som:

Politidirektoratet: Tar grep etter denne saken
"Avdelingsleder Bjørn Vandvik i Politidirektoratet understreker at han ikke kjenner til alle omstendighetene,
men erkjenner at presentasjonsmaterialet ikke skulle blitt brukt i en slik sammenheng."


Så får vi se om det fører til faktiske endringer.
Sist endret av vindaloo; 10. juni 2021 kl. 16:07.
Da jeg gikk på ungdomsskolen og ennå ikke hadde prøvd hasj, så kom politiet sammen med en eks-narkoman for å holde et foredrag. En hasjklump ble sendt rundt i klasserommet og jeg husker noen av oss snakket sammen etterpå og "filosoferte" over hvor gøy det hadde vært om vi hadde kommet unna med å stjele den klumpen og røyke den. Vi ble mao ikke særlig avskrekket.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det handler ikke om hva turister tror om norsk politi, det var et eksempel på at hvilket inntrykk man har av politiet påvirker om folk går til dem og forventer hjelp. Hvis en av elevene på foredraget senere blir dopet ned og voldtatt på en fest, vil hun da tenke at politiet sannsynligvis vil ivareta henne, eller at de sannsynligvis buster henne for å ha røyket hasj? Jeg tror dette foredraget vippet henne mest i retning av det siste. Og jeg tror dessverre hun har rett.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke enig i at man burde få bøter bruk av drugs, fått en drøss av bøter selv irriterer meg grenseløst hver gang men nå er nå loven det den er. Så man burde regne med å få en bot for det hvis man innrømmer bruk, ingen problemer med det. Det jeg HAR et stort problem med, er st overgrepssaken ble HENLAGT!


Sitat av sunnny01 Vis innlegg
Hadde klis likk foredrag på skolen for noen uker siden
Vis hele sitatet...
Enda en forklaring på at disse foredragene gjør vondt verre
På Debatten på NRK for noen år siden var det snakk om sprøyterom i Oslo. Husker ikke detaljene, men en talsperson fra Norsk Narkotikapolitiforening i full politimundur avsluttet med at sprøyterom absolutt ikke var noe de støttet - "Vi vil ikke ha fristeder der folk kommer for å RØYKE JOINTENE sine". Ble rimelig paff når jeg hørte det. Det indikerer en av to ting (eller begge) - enten er foreningen/personen så inkompetent at man ikke vet forskjellen på hasj og heroin. Eller så søker de å aktivt mislede publikum. Begge alternativer er skandaløse.
Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg er ikke enig i at man burde få bøter bruk av drugs, fått en drøss av bøter selv irriterer meg grenseløst hver gang men nå er nå loven det den er. Så man burde regne med å få en bot for det hvis man innrømmer bruk, ingen problemer med det. Det jeg HAR et stort problem med, er st overgrepssaken ble HENLAGT!
Vis hele sitatet...
Nei, burde ikke få bot for en bagatellmessig overtredelse som blir oppdaget som et direkte resultat av at du anmelder et alvorlig overgrep.
En liten avsporing, men hvordan er egentlig jussen på å bruke politi som en del av et foreningsnavn? NNPF sier jo at de ikke representerer politiet når de sprer rundt seg med propaganda, men allikevel har de politi i navnet sitt. Kan noen da med starte en forening som heter "rusa24/7politiforening"?
Sist endret av hestpåpinne; 10. juni 2021 kl. 17:36.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Haha!
Vær en venn og si fra til en voksen...


For eksempel denne voksne:
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
En liten avsporing, men hvordan er egentlig jussen på å bruke politi som en del av et foreningsnavn? NNPF sier jo at de ikke representerer politiet når de sprer rundt seg med propaganda, men allikevel har de politi i navnet sitt. Kan noen da med starte en forening som heter "rusa24/7politiforening"?
Vis hele sitatet...
Interessant er det jo. For folk i klasserommene vil jo NNFP virke offisielt og virke som en organisasjon innad politiet. Tviler på det opplyses under de foredragene..
Sitat av Jerna Vis innlegg
Bruker_Brukesen : hvis du treffer på denne politimannen igjen så spør om han noengang fant hasjsprøytene sine
Vis hele sitatet...
Du forstår at dette med purken som spurte etter hasj-sprøytene er noe de sier i alle friker-miljøer fra Nordkapp til Lindesnes. Men det har aldri skjedd såklart. Alle politikonstabler vet at hasj røykes somoftest. Spises noen ganger. Og at det ikke injiseres.
Jeg sier ikke dette for å fornærme deg, men hvis du faktisk trodde brukersen hadde møtt en politimann som sa dette er du fantastisk naiv.
Hva faen haha.. Bildene er et utvalg av det værste som kommer opp på google når man søker på drug addict before and after og crack before and after! Ingen av de surprise surprise gjelder hasj. Og det kjeftebildet som skal representere en trygg voksen *tusen facepalms *
Er personen som har lagd denne her så stokk dum eller gir de beng i fakta så lenge de tror de klarer å skremme?

Det eneste jeg kan se komme ut av det er mye lavere tillitt til politiet og mye mindre respekt for politiet.

Så går de med gunnern og tror det gir de respekt og autoritet mens det istedet bygger opp forakt og motstand til slike autoriteter.
Sist endret av celtseus; 10. juni 2021 kl. 18:13.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
En liten avsporing, men hvordan er egentlig jussen på å bruke politi som en del av et foreningsnavn? NNPF sier jo at de ikke representerer politiet når de sprer rundt seg med propaganda, men allikevel har de politi i navnet sitt. Kan noen da med starte en forening som heter "rusa24/7politiforening"?
Vis hele sitatet...
Har lurt på det samme selv.

Vet ikke om det eksisterer fortsatt, men for en del år siden fantes det ett magasin/blad som het "Politibladet: Etterlyst".
Det hadde over hodet ingen ting med politiet å gjøre og innholt diverse klipp og lim artikler om kriminal saker og ting
om politiet direkte kopiert fra andre kilder.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Wow!
Her en av politiets slides.

Kan ikke si det stemmer overens med mitt eller andre hasj røykere jeg kjenner sitt utseende.
Må være en konsekvens av hasjsprøyter dette.
Vis hele sitatet...
Ironisk nok en haug med bilder av rusavhengige i arresten, montro om de hadde slike oppfølgnings bilder om de fikk hjelp

Skulle likt å høre hva de hadde sagt om noen påpekte det!
Sitat av pikkoras Vis innlegg
Ironisk nok en haug med bilder av rusavhengige i arresten, montro om de hadde slike oppfølgnings bilder om de fikk hjelp

Skulle likt å høre hva de hadde sagt om noen påpekte det!
Vis hele sitatet...
Bilder før og etter de møtte politiet, det der
BRAND ∞ STRONG
Sitat av pikkoras Vis innlegg
Ironisk nok en haug med bilder av rusavhengige i arresten, montro om de hadde slike oppfølgnings bilder om de fikk hjelp

Skulle likt å høre hva de hadde sagt om noen påpekte det!
Vis hele sitatet...
Sikker på att jeg har sett ansiktene til de meth/crackheadsa der gjentatte ganger også
i alle sammenhenger der det skal skremmes mest mulig.

De burde snart få en kompensasjon. (hvis de lever)

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har lurt på det samme selv.

Vet ikke om det eksisterer fortsatt, men for en del år siden fantes det ett magasin/blad som het "Politibladet: Etterlyst".
Det hadde over hodet ingen ting med politiet å gjøre og innholt diverse klipp og lim artikler om kriminal saker og ting
om politiet direkte kopiert fra andre kilder.
Vis hele sitatet...
Her er mer om det bladet jeg snakker om.
De har tydeligvis fått pes for opplegget sitt og beskjed fra politiet om å droppe å bruke deres navn.

"Krimfo Etterlyst skryter på seg ikke-eksisterende bånd til politiet og samler inn penger til forebyggende prosjekter for ungdom.
Trist da at i beste fall smuler tilfaller formålet.- Selv om jeg har vært idealist i flere år, begynner jeg å bli litt lei av det også.
Derfor må vi ha noen kroner til lønn. Eier og daglig leder Per Brubakken i Krimfo Etterlyst sukker.

Firmaet utgir bladet Etterlyst og påberoper seg idealistisk samarbeid med politiet.- Det er ikke så gøy å være idealist for lenge.
I og med at vi bruker så mye av oss selv pleier jeg å si at alle pengene vi får inn og hele vår virksomhet er
rettet mot forebyggende arbeid, tilføyer han.

Store deler av Etterlysts såkalte forebyggende arbeid består tydeligvis av telefonsalg.
Selgerne ringer for tiden febrilsk rundt for å samle inn veldedige kroner ved å selge
annonser og abonnement i noe de kaller Politibladet Etterlyst.
Pengene brukes angivelig til ulike forebyggende prosjekter for ungdom, og selgerne skryter
på seg samarbeid blant annet med politiet.
Sannheten er at politiet har bedt Etterlyst om å slutte å kalle seg et politiblad.
En rekke av prosjektene de samler inn til har ikke sett snurten av noen penger.
Enkelte av prosjektene eksisterer ikke.Av regnskapet er det ikke mulig å avlese en eneste pengegave.
Derimot gikk 45 og 60 prosent av inntektene på hhv. 3,2 og 8,3 millioner i 2003 og 2002 til lønnskostnader."
Sist endret av vindaloo; 10. juni 2021 kl. 18:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 420master Vis innlegg
Så man burde regne med å få en bot for det hvis man innrømmer bruk, ingen problemer med det. Det jeg HAR et stort problem med, er st overgrepssaken ble HENLAGT!
Vis hele sitatet...
Stopp og tenk deg om litt. Mener du virkelig dette? Uavhengig av henleggelsesrate og domfellelsesstatistikk - hvor mange tenåringer hadde anmeldt en voldtekt hvis de forventa en straff for hasjbruk om de prøvde? Tror du ikke at en voldtatt femtenåring kanskje har det mer enn jævlig nok allerede? Hun trenger ikke å bli fortalt at hun handla uklokt; det forteller hun gjerne seg selv på langt mindre diplomatisk vis hele tiden. Dette er ikke helt på nivå med Saudi-Arabia, hvor man først tvinges til å trekke anmeldelsen, for deretter å selv bli straffa for utukt siden man nå har innrømmet frivillig sex med en fremmed - men det er faktisk samme tankegangen som ligger under.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Interessant er det jo. For folk i klasserommene vil jo NNFP virke offisielt og virke som en organisasjon innad politiet. Tviler på det opplyses under de foredragene..
Vis hele sitatet...
I dette tilfelletvirker det som om politibetjenten hadde tyvlånt gamle slides fra NNPF. Det er ikke sikkert hun hadde noen tilknytning til organisasjonen overhode. At hun var der som politibetjent er imidlertid hevet over tvil - du vet, pistolen...

Sitat av celtseus Vis innlegg
Hva faen haha.. Bildene er et utvalg av det værste som kommer opp på google når man søker på drug addict before and after og crack before and after!
Vis hele sitatet...
Det kan faktisk hende de har tabba seg ut med tanke på opphavsrett. Jeg har generelt lite til overs for parasitter som sender blodkrav hver gang noen "stjeler" bildene deres til bloggen sin eller noe, men her hadde det vært ganske festlig om sheriffen fikk en femsifra regning i posten som takk for innsatsen. Jeg kan ikke se noen grunn til at politiet bør slippe billigere unna enn andre.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Så går de med gunnern og tror det gir de respekt og autoritet mens det istedet bygger opp forakt og motstand til slike autoriteter.
Vis hele sitatet...
Vet du, det tror jeg ikke engang de tenker på. Det er helt enkelt ikke en relevant problemstilling for de. Løven driter i hva sauen mener, og det er slik de ser seg selv om publikum: De og oss. Og med omtrent samme verdiskala.

Sitat av pikkoras Vis innlegg
Skulle likt å høre hva de hadde sagt om noen påpekte det!
Vis hele sitatet...
Det er en grunn til at Roald Dahls barnebøker er så tidløse! I dette tilfellet tror jeg politiets respons ville vært ganske tilsvarende faren til Mathilda, om enn uten den samme selvbeherskelsen og diksjonen.
Slike opplegg med politi eller enda værre eks-narkomane foran skoleklasser må vel bli utdatert en gang. Hva med saklig informasjon? Husker på barneskolen ble vi fortalt at det var 1% sjanse for å dø hver gang man røykte hasj.

https://m.youtube.com/watch?v=fZ8NQ3C6JWw
BRAND ∞ STRONG
Det har gitt litt resultater.
Bare tre dager etter at det ble varslet om hendelsen, har dette skjedd:

-Vest politidistrikt og lokalt politi på Osterøy har lagt seg flate
og beklaget både presentasjonen og at de stilte bevæpnet

-Politidirektoratet har bedt alle politidistrikter å gå gjennom
foredragsmateriale rettet mot barn og unge

-Kunnskapsminister Guri Melby har tatt avstand fra hendelsen og innholdet

-Elevorganisasjonen har bedt Melby og Politidirektoratet om et møte for å
lage retningslinjer for hvordan politiet skal opptre i skolen

Men jenta som varslet om hendelsen har fått meldinger av typen:
"Du er en oppmerksomhets syk tard som burde ta bussen til Osterøy-broen og hoppe"
Imponerende innsikt fra en 15åring:
Tia selv sier de stygge meldingene for det meste preller av.
– Folk sier vi har ytringsfrihet, helt til noen er uenige med dem. Det er ganske barnslig at de kommer med slikt og ikke har noen saklige argumenter å komme med, sier 15-åringen, som sier hun har en anelse om hvem som står bak de verste TikTok-meldingene.
Vis hele sitatet...
Synes det er en tøff jente som har stukket hodet fram, selvom folk kommenterer mye rart.
Ja, jeg leste det selv. Prøvde og finne henne på FB for og sende henne en støttemelding, så ikke alt er negativt, men hun har skrudd av melding fra fremmede. Klandrer henne ikke.