Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 5810
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hørt mye rykter om at det er pga grensene og corona å gjør, men det gir egentlig ikke noe mening for meg med tanke på at alle andre rusmidler blir solgt for standard pris fremdeles.

Det andre jeg har hørt er at mange hasjbønder ble stoppet i Marokko, men dette også gir ikke alt for mye mening for meg med tanke på at jeg ikke vet om andre steder enn Norge som har tørke atm. Hvis dette var grunnen så ville det vel vært tørke i våre kjære naboland også, iks?

Tredje grunn jeg har hørt er at mye ble beslaglagt tilbake rundt jul, men burde ikke tørken vært over da til nå som det er et halvt år siden?

Hva er den egentlige grunnen? De tre grunnene jeg skrev over er bare rykter jeg har hørt, kan verken bekrefte eller benekte noe av det.
Du får ikke smugla store mengder hasj eller weed gjennom kroppen sånn man kan smugle piller og pulver. Piller og pulver er også lettere å få inn større mengder av gjennom posten mens et lass med juletrær tar altfor mye plass og lukt til det, og mindre mengder holder bare til eget bruk og ikke salg. Reiseforbud og grensekontroller har skyld i det mange opplever som cannabistørke nå, det er ikke bare i Norge men er nok verre her enn i andre land lenger ned i Europa. Det kan forklares med den enkle grunnen at flere land må passeres for å få sakene hit.
Sist endret av celtseus; 2. juli 2020 kl. 01:03.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har hørt mye rykter om at det er pga grensene og corona å gjør, men det gir egentlig ikke noe mening for meg med tanke på at alle andre rusmidler blir solgt for standard pris fremdeles.

Det andre jeg har hørt er at mange hasjbønder ble stoppet i Marokko, men dette også gir ikke alt for mye mening for meg med tanke på at jeg ikke vet om andre steder enn Norge som har tørke atm. Hvis dette var grunnen så ville det vel vært tørke i våre kjære naboland også, iks?

Tredje grunn jeg har hørt er at mye ble beslaglagt tilbake rundt jul, men burde ikke tørken vært over da til nå som det er et halvt år siden?

Hva er den egentlige grunnen? De tre grunnene jeg skrev over er bare rykter jeg har hørt, kan verken bekrefte eller benekte noe av det.
Vis hele sitatet...
Er du klar over hvor stor etterspørselen til hasj er i forhold til nesten alle andre rusmiddler? Er nok det at grensene ble stengt pga corona.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Er du klar over hvor stor etterspørselen til hasj er i forhold til nesten alle andre rusmiddler? Er nok det at grensene ble stengt pga corona.
Vis hele sitatet...
Det var litt tørke for corona også, men når grensene stengte ble det helt knusktørt. Har vel vært tørke her og der siden rundt jul.
1. Operasjon hubris
2. Operation Swamp
3. Myndighetene i blant annet Marokko og Spania, pga lignende operasjoner som de nevnt ovenfor.
4. Stengte og strengt kontrollerte grenser, både luft, land og til sjøs.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper for guds skyld at det ikke er tørke på weed? What the fuck, omtrent alt grønt blir grodd innenlands. Og med tanke på at det sikkert blir grodd enda mer weed innenlands ergo mer varer så har vell prisen på cannabis (grønt) gått ned?
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke tørke på weed sånn sett. Weed har faktisk gått ned i pris sammenlignet med pris på hasj.

Men alle som ikke får tak i hasj har blitt interessert i å få tak i weed som erstatning, så nå er det tørke på det og. Å skalere opp innlandsproduksjonen tar tid og innebærer høy risiko.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke tørke på weed sånn sett. Weed har faktisk gått ned i pris sammenlignet med pris på hasj.

Men alle som ikke får tak i hasj har blitt interessert i å få tak i weed som erstatning, så nå er det tørke på det og. Å skalere opp innlandsproduksjonen tar tid og innebærer høy risiko.
Vis hele sitatet...
Weed var det kun tørke på en måneds tid eller noe. Nå er jo både tilgangen samt prisene tilnærmet normalt nivå igjen.
Offtopic:

(Jeg mener ikke bare akkurat nå, men de siste årene før tørken begynte)

Hvor mye av weeden på markedet tror dere blir importert fra utlandet, og hvor mye blir dyrket her i Norge?

Dette er ren gjetting, men jeg tipper 85-90% blir dyrket i Norge. Hvorfor trenge å smugle et produkt inn i Norge når det kan produseres innenlands?

Jeg skjønner ikke at det kan være lønnsomt å importere weed fra f.eks Nederland; strømprisene er ikke så mye lavere der. Weeden der er litt billigere enn i Norge, men ikke så stor prisforskjell at det er verdt å ta sjansen på å smugle til Norge. Spesielt ikke nå som norske krona har gått rett i dass

Kommer noe dårlig bush-weed fra Afrika som er halv pris når man kjøper hekkere, det vet jeg

Jeg lagde en tråd som dreide seg om dette for noen uker siden. Var flere som mente jeg tok feil i at det meste på markedet i Norge blir dyrka innenlands. Så også dette, hvor det står at Norge er blant de landene i Europa med lavest strøm-priser:

https://www.energinorge.no/fagomrade...e-strompriser/
Sist endret av WouwseP; 2. juli 2020 kl. 19:45. Grunn: Skriveleif
Anonym bruker
"Rede Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
At meste parten av weed'en i Norge kommer herfra, er jeg enig i. Men hasjen er ofte impotert.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er en av grunnene (forresten en god artikkel):

Morocco is the world’s biggest producer of hashish which is grown on massive illegal plantations in the north of the country.

But last year, police arrested 127,049 people in drug-related cases – an increase of 38 per cent compared to the previous year.
Vis hele sitatet...
https://www.dailyrecord.co.uk/news/s...-over-21555553


Jeg tipper denne også kan ha gjort importen vanskelig til tider de siste par årene.

https://www.digi.no/artikler/kripos-...verk-br/495442
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har trolig også noe med denne saken å gjøre:
https://www.nrk.no/urix/massivt-krim...ert-1.15077194

Britisk politi sier det er deres største sak noen sinne
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mest weed importeres.. Det er få store ganjafarmer i Norge, selvom det er mange som dyrker mindre mengder får man ikke dekket mye av markedet med 800 gram.
Det er høyere straffer og mye høyere risiko å dyrke selv (derfor er det ikke noe særlig mange satser på eller klarer å holde gående særlig lenge) enn det er å på smart måte importere.
Det er jo ganske høye straffer for smugling også, særlig når det er snakk om flere kiloer. Det er vel minst like risikabelt.

Weed er ikke lett å gjemme og tar mye plass. Får du plass til max 10 kg weed i bilen så får du plass til 50-100 kilo hasj, muligens mer.

Også har du spørsmålet om det er lønnsomt, strøm er jo tydeligvis billig i Norge? Vet at det fint går an å dyrke ute, men blir vel mye mer potent innendørs
Strømprisen er ikke en avgjørende faktor når man dyrker. Iallfall jeg som gror fram ca 3-500g i gangen så merker jeg ikke stort på strømmen. De som dyrker større vill såklart få høyere strømregning men også høyere avkastning.

Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Det er jo ganske høye straffer for smugling også, særlig når det er snakk om flere kiloer. Det er vel minst like risikabelt.

Weed er ikke lett å gjemme og tar mye plass. Får du plass til max 10 kg weed i bilen så får du plass til 50-100 kilo hasj, muligens mer.

Også har du spørsmålet om det er lønnsomt, strøm er jo tydeligvis billig i Norge? Vet at det fint går an å dyrke ute, men blir vel mye mer potent innendørs
Vis hele sitatet...
Om det blir mer potent utendørs er jeg ikke så sikker på da det ofte er autos som dyrkes utendørs. Mm du har et drivhus/gartneri.
Sist endret av NokErNok; 3. juli 2020 kl. 00:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Strømprisen er ikke en avgjørende faktor når man dyrker. Iallfall jeg som gror fram ca 3-500g i gangen så merker jeg ikke stort på strømmen. De som dyrker større vill såklart få høyere strømregning men også høyere avkastning.
Vis hele sitatet...

Ganske stor forskjell på dagens leds og hps.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
Ganske stor forskjell på dagens leds og hps.
Vis hele sitatet...
Uansett hvilken lyskilde du bruker så er det bare snakk om noen kroner pr gram i strømutgifter.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når grensene åpner igjen vil det gå seg til. Ikke kun grensa her i Norge, men all over. Men det spørs om ikke det vil forbli dyrt være stoner den tid det skjer.

Er forsåvidt mulig få tak i potent brunt, men da koster det fort mer enn det smaker.

Har selv fått tak i bruning av kvalitet jeg sjeldent ser normalt. Men prisen er hinsides.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs om vi ikke ser mot en ny periode med tørke framfor oss.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...av-dem-i-norge
Har ikke røyker siden oktober, er det lett å få hasj fortiden eller er det fortsatt tørke som det var ifjord, hvordan er det i juli.? Noen som kan gi info
Jeg har ikke fått med meg et sekund at det har vært noe tørke - men så bor jeg også relativt sentralt i landet da.

Og etter første lockdown skøyt jo hjemmedyrkinga i været - bare husk de reportasjene om beslagtlagte cannabis-frø av tollen, og føy på "de får ikke sjekka alt..." - så skjønner man den.

Dog jeg hørte om tørke i norland allerede i Oktober ifjor, før covid&lockdown kom - men eneste jeg merka her nede, under første lockdown var høyere priser.

(Merk hvor flink jeg var til å følge reglementet folkens - ingen konkrete plasser nevnt, ei heller konkrete priser - tada =)
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har inntrykk av at tilgangen har vært omtrent som normalt det siste året. Det virker som om prisene har gått litt ned igjen også, men ikke til nivået fra før tørken i fjor.
Det har flere ganger skjedd at kunstig konstruert tørke har forekommet. Ikke glem at dealerne er mer interessert i mest mulig penger for sjitn sin. Ikke gå med på for høye priser, følg magefølelsen
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tørka som vedvarte 2019/20 var ikke noen kunstig konstruert tørke.
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Offtopic:

(Jeg mener ikke bare akkurat nå, men de siste årene før tørken begynte)

Hvor mye av weeden på markedet tror dere blir importert fra utlandet, og hvor mye blir dyrket her i Norge?

Dette er ren gjetting, men jeg tipper 85-90% blir dyrket i Norge. Hvorfor trenge å smugle et produkt inn i Norge når det kan produseres innenlands?

Jeg skjønner ikke at det kan være lønnsomt å importere weed fra f.eks Nederland; strømprisene er ikke så mye lavere der. Weeden der er litt billigere enn i Norge, men ikke så stor prisforskjell at det er verdt å ta sjansen på å smugle til Norge. Spesielt ikke nå som norske krona har gått rett i dass

Kommer noe dårlig bush-weed fra Afrika som er halv pris når man kjøper hekkere, det vet jeg

Jeg lagde en tråd som dreide seg om dette for noen uker siden. Var flere som mente jeg tok feil i at det meste på markedet i Norge blir dyrka innenlands. Så også dette, hvor det står at Norge er blant de landene i Europa med lavest strøm-priser:

https://www.energinorge.no/fagomrade...e-strompriser/
Vis hele sitatet...
Jeg er av samme mening, har hørt om flere store farmer rundt om i landet, og jeg kan ikke si jeg merker noe til noe tørke