Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3250
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som sagt vil jeg kutte ut tobakken og leter derfor etter den beste erstatningen med tanke på smak. Jeg er ikke glad i å vape det pga smaken av det rent (brunt) og edibles synes jeg ikke er så behagelig å ta da det kommer så brått og jeg foretrekker heller en joint der effekten kommer etterhvert som jeg røyker.

Jeg har testet et par erstatninger som f.eks Go Green og en som smakte som Te men den første ble jeg så sår i halsen av og den andre ble for mye te smak for meg.
Så har noen en god variant de synes passer med brunt som de kan anbefale?.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blå lotus/mentha piperita/echinacea,synes jeg er en god blanding.Alt er på ebay.
Kongelys er det beste jeg har funnet som erstatning.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Kongelys er det beste jeg har funnet som erstatning.
Vis hele sitatet...
hvor får man tak i det?
Greengo er ikke noe jeg kan anbefale som du sikkert forstår.

Har selv god erfaring med ulike former for real-leaf.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Greengo er ikke noe jeg kan anbefale som du sikkert forstår.

Har selv god erfaring med ulike former for real-leaf.
Vis hele sitatet...
Så på Realleaf på shady, Hvor lenge varer en slik pakke på 20g?
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Sitat av JEHB Vis innlegg
Så på Realleaf på shady, Hvor lenge varer en slik pakke på 20g?
Vis hele sitatet...
Det er ca samme volum som en pakke med rulletobakk (30g)
Kanskje litt mindre, men det er vel lettere enn tobakk og har mer volum?

Det er nok til ca 100 mellomstore jointer for meg
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blå lotus/mentha piperita/echinacea,synes jeg er en god blanding.Alt er på ebay.
Vis hele sitatet...
Kan du si noe om smaken?. Om jeg søker det opp får jeg opp Peppermint og lurer på om det da er menthol/mint smak på den?
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Kongelys er det beste jeg har funnet som erstatning.
Vis hele sitatet...
Fosøkte søke det opp men kom ikke opp noe som beskriver hva det er og info om røyking av det. Noe du får tak i her i landet?
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Greengo er ikke noe jeg kan anbefale som du sikkert forstår.

Har selv god erfaring med ulike former for real-leaf.
Vis hele sitatet...
Kan du anbefale en som passer til mitt bruk? Jeg vil jo ha det nærmest lik den originale smaken men om det ikke er mulig hadde det vært greit med noen tips om typer som passer til brunt.
Psykedelisk bakverk
Både real leaf og greengo er like ubrukelig i mine øyne. Asken blir alt for fin, og dermed mye søl. Brenner også varmt, og smaker kraftig av te og urter, overdøver all smak av hasj
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blå lotus/mentha piperita/echinacea,synes jeg er en god blanding.Alt er på ebay.
Vis hele sitatet...
Er ikke blå lotus ulovlig å innføre? Ser at den er forbudt i flere land.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp deg en liten pipe, ta det du ville hatt i en (svak) joint og fyr opp. Litt uvant uten nikotin de første gangene - men er sunnere både for lommebok og lunger, i tillegg til at rusen etter min mening blir bedre.
Jeg støtter pipeforslaget. Det er veldig enkelt å styre hvor fjern du blir. Det tar dog litt tid å venne seg til å røyke rent etter en stund med tobakk. Les litt om nikotinavhengighet, det er noe djevelskap.

Det er snart et halv år siden jeg sluttet med tobakk og nikotin, og jeg kjenner fortsatt lysten på å blande tobakk i jointen/pipa.

Det var en mye mer skitten og brutal high når jeg blanda med tobakk. Problemet kom når nikkoavhengigheten ville ha meg til å røyke ny joint nesten hver halvtime. Nå etter jeg har slutta røyker jeg totaltsett mye mindre, og venter gjerne 2-3 timer imellom hver enhet.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det var en mye mer skitten og brutal high når jeg blanda med tobakk. Problemet kom når nikkoavhengigheten ville ha meg til å røyke ny joint nesten hver halvtime. Nå etter jeg har slutta røyker jeg totaltsett mye mindre, og venter gjerne 2-3 timer imellom hver enhet.
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Jeg sluttet med tobakk i joint og pipe den gangen jeg endelig la sigarettene på hylla/i søppelet. Beste jeg har gjort. Må innrømme at jeg bruker vape med nikotin, syns dette er helt uproblematisk. Nå holder det med ett trekk - bruker ca. det samme som jeg tidligere ville brukt i en joint til meg selv. Så kan jeg vape litt nikotin når jeg eventuelt måtte ønske. Blir mer ruset enn tidligere - godsaker tilsvarende en joint i ett trekk, og man får i seg absolutt ALT. Rusen er mye mer clean og behagelig syns jeg, og varer lengre.
Anonym bruker
"Overrasket Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hatt samme ambisjon og nå helt nylig har jeg klart det!

Så kan fortelle hvordan jeg gjorde. Tok rundt fem år fra jeg bestemte meg. Gjorde det trinnvis slik:

1. Kjøp ekstra mild 'naturlig' rulletobakk for å sakte avvenne meg både nikotin og tilsetningsstoffer. Er 2 alternativer i salg i Norge: RAW og Manitou Virginia Sky. Sol Cigar sender rett i postkassa på to dager og de har et utvalg av longpapes.

Viktig å roaste denne tobakken godt! Legg på papirark og før lightern under, eller bruk kokeplata.

Om dette blir for komblisert er Kent HD sigaretter med kun 0.8 mg nikotin et alternativ.


2. Kjøp RealLeaf, dyrt men det eneste urtemix som er tålelig!

3. En kort periode: Rull jointer hvor du bruker RealLeaf i toppen, men litt tobakk i bånn for 'belønning' på slutten av jointen.

4. Rull tynne jointer med hovedvekt av cannabis og littegrann RealLife mekka inn for at det skal brenne (og for økonomiens skyld). Er nå helt fri fra tobakken!

5. For å slippe fristelsen, unngå på det strengeste passiv tobakksrøyk!

PS: Trikset med RealLeaf er å være generøs med cannabisen, gjerne litt grønt oppi for smak, og å ta seg god tid til å mekke grundig.

PPS: For å bøte på mangelen av synergieffekten du får av kombon tobakk og cannabis, kan jeg anbefale både kaffe og mangojuice, som også gir synergieffekt med cannabis.

Takk for nyttige tips. Grugleder meg til å legge tobakken på hylla selv. Forrige gang ga jeg opp da jeg ikke fant ett bra alternativ til tobakk i joints
Jeg tror pipe er lettest om målet er å røyke brunt rent. Du sparer jo masse penger på å slippe å kjøpe urtemix og papes også.

Ville sett etter noe av glass isåfall, ser de har en del diverse på shady. En jetlighter kan også være gunstig da brunt kan være tricky å tenne med vanlig lighter pga vinkelen på flammen.
Jeg tror det handler litt om vaner og forventninger også. Vaporizer kan føles som sløsing f.eks. mens det er mer effektivt enn å brenne det..

En overgang fra noe kjent til noe mindre kjent er ikke alltid lett, da er det greit å minne seg på hvorfor man prøver

Lykke til alle som ønsker å legge tobakk på hylla. Og gratulerer til dere som har lyktes med det
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FlyvendeVaffel Vis innlegg
Både real leaf og greengo er like ubrukelig i mine øyne. Asken blir alt for fin, og dermed mye søl. Brenner også varmt, og smaker kraftig av te og urter, overdøver all smak av hasj
Vis hele sitatet...
Det var det jeg var redd for at det ville smake for mye og overdøve all smak. Har du kommet over noe som fungerer?
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøp deg en liten pipe, ta det du ville hatt i en (svak) joint og fyr opp. Litt uvant uten nikotin de første gangene - men er sunnere både for lommebok og lunger, i tillegg til at rusen etter min mening blir bedre.
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg synes det smaker for jævlig rent
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tipot Vis innlegg
Jeg støtter pipeforslaget. Det er veldig enkelt å styre hvor fjern du blir. Det tar dog litt tid å venne seg til å røyke rent etter en stund med tobakk. Les litt om nikotinavhengighet, det er noe djevelskap.

Det er snart et halv år siden jeg sluttet med tobakk og nikotin, og jeg kjenner fortsatt lysten på å blande tobakk i jointen/pipa.

Det var en mye mer skitten og brutal high når jeg blanda med tobakk. Problemet kom når nikkoavhengigheten ville ha meg til å røyke ny joint nesten hver halvtime. Nå etter jeg har slutta røyker jeg totaltsett mye mindre, og venter gjerne 2-3 timer imellom hver enhet.
Vis hele sitatet...
Nikotinen er ikke noe viktig for min del og ikke noe jeg er avhengig av. Har røyket rent grønt i ferier og ikke savnet tobakken da , men siden jeg røyker brunt egentlig så må jeg ha noe å blande den med da jeg synes det smaker jævlig helt rent.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har hatt samme ambisjon og nå helt nylig har jeg klart det!

Så kan fortelle hvordan jeg gjorde. Tok rundt fem år fra jeg bestemte meg. Gjorde det trinnvis slik:

1. Kjøp ekstra mild 'naturlig' rulletobakk for å sakte avvenne meg både nikotin og tilsetningsstoffer. Er 2 alternativer i salg i Norge: RAW og Manitou Virginia Sky. Sol Cigar sender rett i postkassa på to dager og de har et utvalg av longpapes.

Viktig å roaste denne tobakken godt! Legg på papirark og før lightern under, eller bruk kokeplata.

Om dette blir for komblisert er Kent HD sigaretter med kun 0.8 mg nikotin et alternativ.


2. Kjøp RealLeaf, dyrt men det eneste urtemix som er tålelig!

3. En kort periode: Rull jointer hvor du bruker RealLeaf i toppen, men litt tobakk i bånn for 'belønning' på slutten av jointen.

4. Rull tynne jointer med hovedvekt av cannabis og littegrann RealLife mekka inn for at det skal brenne (og for økonomiens skyld). Er nå helt fri fra tobakken!

5. For å slippe fristelsen, unngå på det strengeste passiv tobakksrøyk!

PS: Trikset med RealLeaf er å være generøs med cannabisen, gjerne litt grønt oppi for smak, og å ta seg god tid til å mekke grundig.

PPS: For å bøte på mangelen av synergieffekten du får av kombon tobakk og cannabis, kan jeg anbefale både kaffe og mangojuice, som også gir synergieffekt med cannabis.

Vis hele sitatet...

Takk for tips, men finner jeg en som fungerer smaksmessig bra nok med brunt så ryker tobakken med en gang. Det er egentlig kun for å ha noe å blande det med, jeg liker ikke engang lukta av rein sigg så kommer ikke til å savne den. Skalgå over til Kent først siden det er lettest å få tak i , men har du noe tips til hvilken variant av RealLeaf?. Ser den blir beskrevet som dårlig over her da smaken er veldig kraftig .Ikke fan av noe med menthol/mint så versjoner med den smaken utgår. Jeg liker hverken kaffe eller mangojuice , så det får bli kun erstaningen :-P
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av andlov5000 Vis innlegg
Jeg tror pipe er lettest om målet er å røyke brunt rent. Du sparer jo masse penger på å slippe å kjøpe urtemix og papes også.

Ville sett etter noe av glass isåfall, ser de har en del diverse på shady. En jetlighter kan også være gunstig da brunt kan være tricky å tenne med vanlig lighter pga vinkelen på flammen.
Vis hele sitatet...
Problemet er at det smaker helt jævlig rent for meg, så jeg må ha noe å blande det med.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Jeg tror det handler litt om vaner og forventninger også. Vaporizer kan føles som sløsing f.eks. mens det er mer effektivt enn å brenne det..

En overgang fra noe kjent til noe mindre kjent er ikke alltid lett, da er det greit å minne seg på hvorfor man prøver

Lykke til alle som ønsker å legge tobakk på hylla. Og gratulerer til dere som har lyktes med det
Vis hele sitatet...
Jeg forsøkte meg på vaporizer men det smakte jævlig rent , så jeg har innsett jeg må finne noe å blande med. Vil veldig gjerne slutte med tobakk så håper å finne noe som kan fungere som erstaning. Hadde gjerne brukt vaper om det hadde fungert.
Jeg kom på et triks jeg prøvde for noen år siden, ettersom du syns pipe med ren hasj er uaktuelt. Når sommeren kommer litt i gang, så kan du plukke bringebærblader og tørke de for å blande ut hasjen.
Smaker faktisk ganske brukbart.
Finnes forskjellige vaporizere også da. Hvilke har du prøvd?
Vil tro at en Volcano burde bli rimelig smakløst selv med hasj.
Anonym bruker
"Overrasket Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har du noe tips til hvilken variant av RealLeaf?
Vis hele sitatet...
Smaker best: Mango Kush
Smaker minst: Classic
Mest synergi: Pineapple Express

PS: Forskjellen er ganske liten. Om du kjøper 'sample pack' får du litt variasjon.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Problemet er at det smaker helt jævlig rent for meg, så jeg må ha noe å blande det med.
Vis hele sitatet...
Forøvrig enig i dette. Standard bruning smaker ganske kjedelig rent og blir sårt for halsen i lengden. Jeg vaper bare grønt av denne grunnen med noen unntak hvis jeg kommer over noe brunt som lukter og smaker bedre. Jo mer oljete jo bedre smak som regel.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tipot Vis innlegg
Jeg kom på et triks jeg prøvde for noen år siden, ettersom du syns pipe med ren hasj er uaktuelt. Når sommeren kommer litt i gang, så kan du plukke bringebærblader og tørke de for å blande ut hasjen.
Smaker faktisk ganske brukbart.
Vis hele sitatet...
Må plukke jævlig mye så jeg har til vintern jeg da men da tror jeg heller en blanding med noe man får kjøpt er et bedre alternativ.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Finnes forskjellige vaporizere også da. Hvilke har du prøvd?
Vil tro at en Volcano burde bli rimelig smakløst selv med hasj.
Vis hele sitatet...
Ulempen med den er at den sitter du kun inne og bruker og jeg har pleid å gå ut for å ta dette da jeg ikke bor alene. Ok, at jeg røyker men ikke innendørs.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Smaker best: Mango Kush
Smaker minst: Classic
Mest synergi: Pineapple Express

PS: Forskjellen er ganske liten. Om du kjøper 'sample pack' får du litt variasjon.
Vis hele sitatet...
Da jeg er vant til tobakk , blir det veldig stor overgang med fruktsmaker?. Tenkte om det kan bli for søtt for en som liker å blande med tobakk. eller om det kun er en svak smak av det?
Sverger til catnip. Billig og funker helt fint noen varianter bør Grindes først
Vel, man blir mye flinkere til å skille mellom god fjon som smaker godt, eller dårlig fjon som smaker crap, når man kutter ut å blande med tobakk. Ville gått for å rulle grønt rent, kan blande hasj i også om du vil.
Mvh
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pyrrojibb Vis innlegg
Sverger til catnip. Billig og funker helt fint noen varianter bør Grindes først
Vis hele sitatet...
Seriøst? Det hadde jo vært gull om det fungerte med brunt? Kan du si noe om smak, da jeg aldri har smakt det selv?
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Vel, man blir mye flinkere til å skille mellom god fjon som smaker godt, eller dårlig fjon som smaker crap, når man kutter ut å blande med tobakk. Ville gått for å rulle grønt rent, kan blande hasj i også om du vil.
Mvh
Vis hele sitatet...

Ulempen er at jeg får mest tak i brunt og ikke ofte har grønt , så kan ikke blande i grønt hele tiden
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da jeg er vant til tobakk , blir det veldig stor overgang med fruktsmaker?. Tenkte om det kan bli for søtt for en som liker å blande med tobakk. eller om det kun er en svak smak av det?
Vis hele sitatet...
For det første om du forventer tobakk når du trekker er du garantert skuffelse. Poenget er at det 'vanner ut' cannabisen uten å ødelegge smaken.

Smakene er heller svake. Classic er minst søt. De er forøvrig ment å smake som ulike cannabis-strains, feks mango kush buds, ganske anderledes enn mangofrukt.

Sitat av tipot Vis innlegg
bringebærblader
Vis hele sitatet...
er en av hovedingrediensene btw.

Kan nevne at andre urter som har funka ok er 'kinnick kinnick' (til grønt) og rooibush-te (til brunt, smaker røde bær).

Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Vel, man blir mye flinkere til å skille mellom god fjon som smaker godt, eller dårlig fjon som smaker crap, når man kutter ut å blande med tobakk. Ville gått for å rulle grønt rent, kan blande hasj i også om du vil.
Vis hele sitatet...
amen
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av fustercluck Vis innlegg
For det første om du forventer tobakk når du trekker er du garantert skuffelse. Poenget er at det 'vanner ut' cannabisen uten å ødelegge smaken.

Smakene er heller svake. Classic er minst søt. De er forøvrig ment å smake som ulike cannabis-strains, feks mango kush buds, ganske anderledes enn mangofrukt.


er en av hovedingrediensene btw.

Kan nevne at andre urter som har funka ok er 'kinnick kinnick' (til grønt) og rooibush-te (til brunt, smaker røde bær).


amen
Vis hele sitatet...
Forventer ikke helt tobakk men kanskje noe som minner litt om det og ikke gjør det umulig å blande med. Siden de er ment som å smake som forskjellige Cannabis strains , synes du det kan minne om det å blande brunt og grønt? For det kan fungere, litt mere usikker å te-smak
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
synes du det kan minne om det å blande brunt og grønt?
Vis hele sitatet...
Ja, absolutt.