Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3959
Sitter å tenker litt på det med avhengighet og hvor lett det er å bli hekta på diverse rusmidler hvis man ikke har det greit.

Så lurer jeg på da til dere som sliter litt i hverdagen, som jeg..

Hvis du kun kunne ha tilgang til ett rusmiddell, hva ville det ha vært?

Selv står valget mellom opiater eller alkohol? Tingen er at folk flest er inndrukket på alkohol og husker ikke hvor deilig det var første gang de prøvde...

Happy 420 btw kos dere
BRAND ∞ STRONG
Virkelighetsflukt, hvilket rusmiddel er best?
Vanskelig å si.
Jeg bruker amfetamin. I store doser (1g+) gir dette ett forvrengt tidsperspektiv.
Plutselig har det gått to dager. Det kan være av avgjørende betydning hvis hver dag
føles ut som en jævlig uke og man ikke har annet valg for å holde ut.
Jeg har aldri hatt noe behov for å rømme fra virkeligheten, men jeg har hatt episoder der jeg bare ønsker å koble av fra hverdagen for å kose meg next level. Og til det formålet måtte jeg isåfall stacket flere rusmidler. Amfetamin -> MDMA -> Ketamin er en fin kombo.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jeg bruker amfetamin. I store doser (1g+) gir dette ett forvrengt tidsperspektiv.
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid bruker du før du har 1g i kroppen?
Sist endret av Superspurv; 20. april 2021 kl. 17:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
@Superspurv
Ett eller to dropp

Ca. 24 timer
Sist endret av vindaloo; 20. april 2021 kl. 17:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Moden Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke det er lov å foreslå rusmidler her
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ketamin, uten tvil.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Xanor for "psykisk" virkelighet og ketamin for både og.
Maksimal virkelighetsflukt for meg er absolutt heroin! Du ligger i en tilstand mellom søvn og våkenhet der du «vipper» i mellom det. Pure bliss å endelig få slippe taket og kontrollen. Spesielt folk som sliter med traumer hekter seg på opiater og digger følelsen basert på det jeg beskriver
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Kanskje ikke i kombinasjon, men barbiturater og dissosiativer.
I min erfaring forsterker alkohol og cannabis stemningen man har, så å drikke og røyke vekk sorgene har ikke vært vellykka. Men litt, i kombinasjon med andre greier er herlig herlig men farlig farlig
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Føler ikke at jeg trenger et rusmiddel for virkelighetsflukt, men å koble ut i helgene, ferier eller på turer går det i weed og alkohol.
Andre arrangerte sammenhenger kombineres også MDMA og/eller andre ganger LSD eller sopp.

Hvis jeg kunne velge kun ett rusmiddel for alltid, ville det vært cannabis. Man kan bruke det i alle settinger, aktiviteter og for å slappe av.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opiater er soleklart best, den nummer alt av kjipe følelser. Min opplevelse er at alkohol bare forsterker de kjipe følelsene.
Sitat av heihei67 Vis innlegg
Xanax
Vis hele sitatet...
Er ikke du veldig anti- narkotika? Eller har noe nytt skjedd det siste halvåret?
Cannabis, men om jeg var udødelig; alkohol.
BRAND ∞ STRONG
Virkelighetsflukt, hvilket rusmiddel er best?
Let me rephrase
må det være ett rusmiddel?
Hvis jeg kan være med hun her ut å hente sevje en dag, så er jeg fornøyd.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Let me rephrase
må det være ett rusmiddel?
Vis hele sitatet...
Overnatting og turer i skog og villmark!

Her må jeg nesten takke Lars Monsen og alle andre deltakerne i turprogrammer jeg har sett på NRK. Disse har fått meg til å åpne øynene for en ny flukt fra hverdagen som bare er sunn og helbredelig på mange måter. Friluft er et heftig medisin
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Cannabis, men om jeg var udødelig; alkohol.
Vis hele sitatet...
Cannabis er vel heller et av de dårligste for virkelighetsflukt. Alle som mener noe annet er folk som røyker såpass jevnlig at man ikke får samme effekt lengre.
En må røyke flere dager i strekk før man blir tilstrekkelig innrøyket og kan lulle seg inn i stonerbobla si.
Piller og alkohol!

Klarer ikke kalle THC en virkelighetsflukt for meg er det nesten motsatt. Man blir jo så obs på omgivelser etc
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Overnatting og turer i skog og villmark!

Her må jeg nesten takke Lars Monsen og alle andre deltakerne i turprogrammer jeg har sett på NRK. Disse har fått meg til å åpne øynene for en ny flukt fra hverdagen som bare er sunn og helbredelig på mange måter. Friluft er et heftig medisin
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Jeg tror det er sunt å kan koble av på denne måten. Naturen gir i allefall meg en indre ro jeg har søkt. Ikke minst er det billig, ikke skadelig for verken kropp og psyke.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Cannabis er vel heller et av de dårligste for virkelighetsflukt. Alle som mener noe annet er folk som røyker såpass jevnlig at man ikke får samme effekt lengre.
En må røyke flere dager i strekk før man blir tilstrekkelig innrøyket og kan lulle seg inn i stonerbobla si.
Vis hele sitatet...
Føler det blir stikk motsatt hos meg. Jo oftere jeg røyker jo mindre funker det som virkelighetsflukt nettopp fordi jeg er innrøyka og ikke blir like påvirka. Derfor jeg sa alkohol. Hadde jeg fått samme effekt hver gang jeg røyka hadde jeg tatt cannabis.
"hvilket rusmiddel er best?" - ingen! Hilsen alkoholiker. (Idiotisk spørsmål).
Mye man kan velge å vrake i. Kanskje fungerer det der å da, men i lengden skyter man seg selv kun i leggen.
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Føler ikke at jeg trenger et rusmiddel for virkelighetsflukt, men å koble ut i helgene, ferier eller på turer går det i weed og alkohol.
Andre arrangerte sammenhenger kombineres også MDMA og/eller andre ganger LSD eller sopp.

Hvis jeg kunne velge kun ett rusmiddel for alltid, ville det vært cannabis. Man kan bruke det i alle settinger, aktiviteter og for å slappe av.
Vis hele sitatet...
" å koble ut i helgene med weed, alkohol" er en flukt det også. It is what it is
Det spørs veldig hva man legger i virkelighetsflukt. Det å skulle ruse seg ut av en smertefull hverdag fult av angst og depresjon med heroin og piller, eller å søke lykke eller eventyr med mdma eller LSD? Det finnes også grader av virkelighetsfluktene, en joint for å nyte en film i helgene eller heroin for å forsvinne fra livet noen timer?

Når jeg føler at jeg er noe utbrent og sliten så synes jeg at noen øl er veldig godt. Når det er sommer og man er med fine folk så synes jeg mdma er fint.

Uten å spesifisere spørsmålet så kan man lilegodt omformulere spørsmålet til: hvilket rusmiddel synes du er best? Fordi i teorien er all bruk av rusmidler et forsøk på å endre hvordan man oppfatter verden.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Xanax uten tvil for min del.
Følelsen av at beina blir "gelé" og at alt av stress og bekymringer bare forsvinner, er ubeskrivelig herlig.
Gjerne i kombinasjon med cannabis.
Rart at noen ser på psykedelika som virkelighetsflukt.

En kan ikke rømme fra sine problemer på psykedelika, jeg kan ta feil, men jeg kan ikke se for meg at det er mulig i lengden. Men psykedelika kan hjelpe en bearbeide og bli kvitt den virkeligheten som skaper problemene.

Virkelighetsflukt, da ser jeg for meg sløvende typer kjemikaler. Slik som antidepressiva osv.
Sist endret av Hans Høyhet; 23. april 2021 kl. 06:56.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Sitat av GoSætra Vis innlegg
" å koble ut i helgene med weed, alkohol" er en flukt det også. It is what it is
Vis hele sitatet...
Også kommer det an på mengden da, "koble" ut med en-to øl eller ta små trekk av gangen fra en liten joint, enn å drikke seg dritings eller røyke seg møkkings balle for en heftig virkelighetsflukt. Man kan jo se på det litt forskjellig.

Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Rart at noen ser på psykedelika som virkelighetsflukt.
Vis hele sitatet...
Tja, det kommer an på hvordan eller hvem som bruker det. Man går jo inn i en annen verden, samtidig som egoet demper seg eller forsvinner. Også kan man få en "resett" av hodet. Blir ikke det en virkelighetsflukt?
Jeg forstår at begrepet virkelighetsflukt i denne trådens forstand dreier seg mest om flukt fra sin personlige virkelighet, ergo å få dempet tanker og problemer som opptar ens eget hode.

Men hvis vi skal tolke begrepet som en total flukt fra virkeligheten må jo stoffer som fremkaller delirium være det ideelle. Piggeple er jo et strålende eksempel.
Ikke bare forandrer tankene dine seg totalt, til og med fysikkens lover opphører og vesener som ikke eksisterer kommuniserer med deg.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Når jeg var 16 hadde jeg en vennine som jeg var god venn med, vi hadde psykiske lidelser begge to, og når en av oss stresset eller var deppa var det alltid "skal vi kose oss?" (Brukte det som et ord for "skal vi ruse oss" Var for det meste mdma,.) Benzo er jo egt perfekt på en måte, men på en annen måte er det ikke det, du hiver i deg en xan og har det flott, men dagen etter da? Poenget er at på MDMA turte mann å åpne seg og snakke om ting man fikk også en virkelighetsflukt.
Sist endret av hasjkake; 23. april 2021 kl. 16:15.
R.i.p 23.04.2021
Ghb er det mest givende diggeste rusmiddelet som finnes
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Rart at noen ser på psykedelika som virkelighetsflukt.

En kan ikke rømme fra sine problemer på psykedelika, jeg kan ta feil, men jeg kan ikke se for meg at det er mulig i lengden. Men psykedelika kan hjelpe en bearbeide og bli kvitt den virkeligheten som skaper problemene.

Virkelighetsflukt, da ser jeg for meg sløvende typer kjemikaler. Slik som antidepressiva osv.
Vis hele sitatet...
DMT bygger du ikke opp toleranse mot
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Virkelighetsflukt, da ser jeg for meg sløvende typer kjemikaler. Slik som antidepressiva osv.
Vis hele sitatet...
Antidepressiva sløvende?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Antidepressiva sløvende?
Vis hele sitatet...
sløver dine emosjonelle følelser, dog hadde heller gått for antipysk, Tar mer den etter min erfaring
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Antidepressiva sløvende?
Vis hele sitatet...
Prøv 1 generasjons antidepressiva. Sov 18 timer i døgnet på de. Går på nyere type nå. Merker ingen bivirkninger i det hele tatt
Jeg hadde uten tvil valgt GHB�� Elsker og hater det stoffet����
Grunnen til at noen bare anser psykedelika som hallusinasjoner er fordi de er kondisjonert slik av foreldre og samfunn. De vil ikke, eller klarer ikke gi slipp på sin gamle virkelighetsoppfatning og måte å se verden på. De er ikke i stand til å integrere psykedelika-erfaringen og vokse ut av sitt gamle "dukke-jeg".

Det er mange som står opp kl 7 hver dag, går på jobb, hjem å se på tv, går på ski i helgene, tror at hva de ser på TV er sant og virkelig, at slik er det, og tror at dette er alt, slik er virkeligheten. Og så er det de, som når de møter en slik person, tenker sitt og forlater rommet, for de ser en slik person som totalt uinteressant.
Sist endret av Hans Høyhet; 26. april 2021 kl. 09:41.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Grunnen til at noen bare anser psykedelika som hallusinasjoner er fordi de er kondisjonert slik av foreldre og samfunn. De vil ikke, eller klarer ikke gi slipp på sin gamle virkelighetsoppfatning og måte å se verden på. De er ikke i stand til å integrere psykedelika-erfaringen og vokse ut av sitt gamle "dukke-jeg".

Det er mange som står opp kl 7 hver dag, går på jobb, hjem å se på tv, går på ski i helgene, tror at hva de ser på TV er sant og virkelig, at slik er det, og tror at dette er alt, slik er virkeligheten. Og så er det de, som når de møter en slik person, tenker sitt og forlater rommet, for de ser en slik person som totalt uinteressant.
Vis hele sitatet...
Sorry hvis dette er litt off- topic, men føler du at du har et bedre liv enn de A4 menneskene med 9-17 jobb, familie og ser på TV på kvelden?

Har du en bra betalt jobb slik at du kan gjøre 'hva du vil' når du ikke jobber?

Hva var utslagsgivende når du fant du at du var annerledes fra resten av oss?
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Rart at noen ser på psykedelika som virkelighetsflukt.

En kan ikke rømme fra sine problemer på psykedelika, jeg kan ta feil, men jeg kan ikke se for meg at det er mulig i lengden. Men psykedelika kan hjelpe en bearbeide og bli kvitt den virkeligheten som skaper problemene.

Virkelighetsflukt, da ser jeg for meg sløvende typer kjemikaler. Slik som antidepressiva osv.
Vis hele sitatet...

Man kan få en pause fra ”sin egen virkelighet” men min erfaring er at jeg ihvertfall vet jo ikke når jeg kan sitte å se på youtube med latterkramper og få virkeligheten kastet etter meg! Så jeg er enig med du!

Men av det jeg har vært borte i tror jeg piller er det som skrur av min virkelighet. Men så stiller TS et merkelig spørsmål på slutten. Hvis du kunne velge ett rusmiddel etc, det sier meg egentlig at TS ruser seg kun for å skru av virkelighet. Ingen av de rusmidlene jeg tar skrur av min virkelighet...