Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3066
Sånn juridisk sett, vil man kunne få noen konsekvenser for dette? Bor 5 min unna en betjent som alltid har vært ute etter meg.

Ikke uskyldig altså, men det får være grenser på. Uansett, han har alltid vært ute etter bilene jeg eier og stoppe meg. Nå skal jeg ikke kjøre bil en stund, vil det være mulige konsekvenser for at jeg parkerer de i nabolaget hans så han må se de daglig?

Ingen parkeringsregler eller slikt der, så tenker mest på om det kan falle under trakassering eller lignende.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det skal nok endel bevisførsel til motiv til for at det kan dømmes som trakassering men det er sjeldent noe problem å få biler som har stått på samme sted en stund taua vekk da de anser at bilen ikke er i bruk men bare kassert eller blir sett på som søppel på det som skal være en offentlig tilgjengelig parkeringsplass..
Jeg hadde bil jeg ikke brukte på et halvt års tid men flytta den 1-2 ganger i uka om det så bare var ti meter lenger bort for å unngå tauing.
Naboer melder fra om sånt om det står en fremmed bil i ro i noen uker
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det skal nok endel bevisførsel til motiv til for at det kan dømmes som trakassering men det er sjeldent noe problem å få biler som har stått på samme sted en stund taua vekk da de anser at bilen ikke er i bruk men bare kassert eller blir sett på som søppel på det som skal være en offentlig tilgjengelig parkeringsplass..
Jeg hadde bil jeg ikke brukte på et halvt års tid men flytta den 1-2 ganger i uka om det så bare var ti meter lenger bort for å unngå tauing.
Naboer melder fra om sånt om det står en fremmed bil i ro i noen uker
Vis hele sitatet...
Det er en nesten ny bil så at det er en skrota bil tviler jeg kan skje
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ola Nordmann gjorde det på Facebook (LIVESTREAM FAKTISK), endte opp med politijakt og at han ble bundet fast i en stol i avhør fordi politisjefen skulle vise at han virkelig ikke kan kødde med han..

https://www.facebook.com/mr.hillclimb <-- "offentlig" person kan en vel si
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Det er en nesten ny bil så at det er en skrota bil tviler jeg kan skje
Vis hele sitatet...
Det spiller ingen rolle i en sånn sammenheng. Om naboer begynner å reagere på at en bil de ikke kjenner til okkuperer den offentlige parkeringsplassen og tilsynelatende ser forlatt ut vil de ringe å melde det inn. Det første som skjer da er at det blir sjekket om bilen er meldt stjålet og hvis ikke går tida litt til så blir den evn taua eller ilagt bøter for å stå i veien /okkupere det som skal være offentlig tilgjengelig parkeringsplass. Det vil være mer til bry for deg en politimannen som sikkert ikke gidder å bry seg om deg på fritida si
Er det utelukket å skrive en lapp å legge i ruta med tlf nr på? Skal en del til for å bli tauet vekk hvis det ikke er privat grunn
Det er vanlig gateparkering. Blir ikke tauet med mindre dem forurenser eller er avskiltet eller regler endres.
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Det er vanlig gateparkering. Blir ikke tauet med mindre dem forurenser eller er avskiltet eller regler endres.
Vis hele sitatet...
Tror ikke 1 parkert bil blir problemer. Vet om noen som parkerer både 3 og 4 biler som blir som næring fordi han selger og tjener penger på de, så de ble taua
Var et "parkeringsselskap", det billigste tror jeg, ved Landvetter flyplass i Sverige som hade som forretnings-ide å ikke ha/leie stor nok egen parkeringsplass. De parkerte kundenes biler runt omkring på gater og i skogsområder mens kundene var på utenlandsferie. Gikk bra en periode til kunder begynte å motta forelegg for ulovlig parkering på diverse lugubre steder etter hjemkomst.
Sist endret av hollow; 7. april 2021 kl. 10:22.
Men igjen. Parkeringsregler er jeg oppdatert på og ikke det jeg spør om.

Jeg tenkte om det kan ha andre konsekvenser i noen av åpne saker, eller trakkasering mot han osv.
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Jeg tenkte om det kan ha andre konsekvenser i noen av åpne saker, eller trakkasering mot han osv.
Vis hele sitatet...
Hva ser du for deg å oppnå denne spøken? Dersom du hadde parkert bilen din permanent uten for min oppkjørsel for å erte meg, så hadde jeg fjerna skiltene fra kjerra og meldt fra om kjøretøyet. Da hadde det blitt tauet vekk. Problem løst for min del, ekstra styr og utgifter for din. Så lenge ingen så at jeg fjerna skiltene er det heller ingenting som hadde pekt tilbake på meg. Dette er nest best case for din del; det beste som kan skje er at ingen legger merke til bilen eller bryr seg, men da er jo alt styret ditt forgjeves.

Jeg vil tro at en politimann har en vesentlig større verktøykasse enn meg på denne fronten! Det er jobben deres å kunne alle tenkelige skitne knep. I tillegg har de de facto juridisk immunitet, så dersom fyren er en cunt - og det vil jeg tro han er siden du ønsker å terge ham - så det riktige spørsmålet å stille er "hva er denne personen kapabel til å finne på?", ikke "hva har denne personen lov til å gjøre?"

I beste fall oppnår du intet, i nest beste fall får du ei kjip regning i tillegg. Ut over det er alt i det blå.
Sist endret av Myoxocephalus; 7. april 2021 kl. 11:24.
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Sånn juridisk sett, vil man kunne få noen konsekvenser for dette? Bor 5 min unna en betjent som alltid har vært ute etter meg.

Ikke uskyldig altså, men det får være grenser på. Uansett, han har alltid vært ute etter bilene jeg eier og stoppe meg. Nå skal jeg ikke kjøre bil en stund, vil det være mulige konsekvenser for at jeg parkerer de i nabolaget hans så han må se de daglig?

Ingen parkeringsregler eller slikt der, så tenker mest på om det kan falle under trakassering eller lignende.
Vis hele sitatet...
Så du skal plage noen for å gjøre jobben sin?
Har han tatt fra deg lappen siden du er så butthurt?

Helt ærlig så får du ta straffen din og heller bli smartere i tiden fremover, er du med på leken og alt det der...
Hva tror du skjer om han oppdager at du forsøker å kødde med han? Tenker du at han blir såpass opprørt over å se bilene dine at han lar deg være i fred fremover? Eller kollegene, når han forteller at du oppsøker han privat på denne måten?

Og hva godt får du ut av det annet enn en ganske svak statement? Du ikke vil jo ikke få se irritasjonen hans, det vil ikke gå utover personen i nevneverdig grad.

Det virker som om du ikke har lov å kjøre disse bilene i tiden fremover? Om det er tilfellet så hadde jeg kost ræva av meg om jeg kikket ut av vinduet å så bilen til en jeg jakter på stå parkert fordi han ikke kan kjøre den selv.