Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3708
Noen som har erfaring på hvordan en kan øke motivasjonen når en tar studier på nettet?

Tar matte på nett som privatist å skal ha eksamen til sommeren, hadde god motivasjon i starten. Men nå har jeg ikke satt meg ned å studert faget på 1 uke, gir opp alt for fort når jeg gjør noe jeg ikke forstår!

Håper noen kan komme med noe gode råd til hvordan jeg kan studere "Smartere"
Forloveden min tar påbygg som privatist. Hun setter opp ukeplan for jobb, skole og hobby. Det kan hjelpe å være strukturert i tidene man holder på med nettskole.

Hun startet med matte helt fra «begynnelsen» selv om det ikke er pensum, bare så hun får full forståelse for dit hun skal.

Matte er som en kokebok, hvis du følger reglene til punkt og prikke, så får du riktig resultat.
Sitat av Tonyev Vis innlegg
Forloveden min tar påbygg som privatist. Hun setter opp ukeplan for jobb, skole og hobby. Det kan hjelpe å være strukturert i tidene man holder på med nettskole.

Hun startet med matte helt fra «begynnelsen» selv om det ikke er pensum, bare så hun får full forståelse for dit hun skal.

Matte er som en kokebok, hvis du følger reglene til punkt og prikke, så får du riktig resultat.
Vis hele sitatet...
Når du skriver helt fra "Begynnelsen" hvor langt bak går hun? snakker vi til VG1 eller 10 klassetrinn?

Jeg har ikke vært noe skolelys oppigjennom oppveksten, er først nå i voksen alder jeg føler meg "moden" nok for skole. Problemet er bare at jeg sliter med å være disiplinert! Men kanskje det å sette opp en ukeplan absolutt er å anbefale! Dette skal jeg definitivt prøve ut! Sikkert mye mer motiverende når en har en "Plan" å se etter
Sist endret av HectorX; 23. februar 2021 kl. 14:46.
Sitat av HectorX Vis innlegg
Når du skriver helt fra "Begynnelsen" hvor langt bak går hun? snakker vi til VG1 eller 10 klassetrinn?

Jeg har ikke vært noe skolelys oppigjennom oppveksten, er først nå i voksen alder jeg føler meg "moden" nok for skole. Problemet er bare at jeg sliter med å være disiplinert! Men kanskje det å sette opp en ukeplan absolutt er å anbefale! Dette skal jeg definitivt prøve ut! Sikkert mye mer motiverende når en har en "Plan" å se etter
Vis hele sitatet...

Helt ned til barneskole nivå. Pluss, minus, gange og dele.

Nå er hun på punktet til potens, røtter, og hvis jeg husker korrekt så skal hun gjennom sannsynlighet til slutt.

Hun har også en slik prosent greie på siden, som viser fremgangen hennes i hvert fag. Dette er vel på Ask, men det gir god motivasjon å kunne stryke av eller se progresjonen på den måten.

Du klarer det nok! lykke til.
Sist endret av TilfeldigT; 23. februar 2021 kl. 15:05.
Les boka Atomic Habits. Forstå hvordan vaner egentlig funker. Deretter blir det mye lettere å studere, hver dag.