Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 8486
Min oppfattning er at eldre mann med yngre kvinne er relativt normalt og stuerent. Men føler at yngre mann med eldre kvinne er mer unormalt. Hvordan tenker dere på et forhold der mannen er 10 år yngre enn kvinnen? Altså mann er 26 og damen er 36 eller 36 mot 46?

Rart, normalt elller kem bryr seg?
I teorien burde i hvert fall ingen bry seg, jeg bryr meg heller ikke i praksis.

Jeg føler spørsmålet ditt beror litt på hvem du spør. Blandt oss unge så har jo den klassiske milfen blitt et drømmeobjekt for gutten, men da kanskje mer som noe man har som fuckfriend eller som et one Night stand så det betyr vel basically at vi har samme oppfatning. det har etter hva jeg har forstått mye med at damer, hvis man skal bryte det ned til stereotyper, oftere setter pris på status enn menn. Menn på den andre siden, hvis man skal bryte det ned til de samme stereotypene, setter ofte pris på utseende så da gir det på en måte mening. dama kan få seg en som har jobba seg litt oppover mens mannen kan ha ei ung ei som er pen å se på. Merk deg at dette bare er uttalelser på veldig generelt grunnlag og det finnes så klart mange variabler innad i ulik pardynamikk som også spiller inn, men det kan nok i alle fall ha noe med saken å gjøre og at aksepten for denslags virker større.


Selv liker jeg damer som er litt eldre selv. Ikke kjempemye eldre, men jeg er født på 90-tallet f.eks og har en forkjærlighet for damer født på 80-tallet. det har nok mye med å gjøre at jeg for det første kulturelt sett har akkurat de samme referansene som de som er litt eldre enn meg (kan sikkert kalle meg en litt gammel sjel) og fordi jeg liker at damer vet hva de vil og er litt frempå, noe de yngre ofte ikke er etter min erfaring, selvom det selvfølgelig finnes unntak. Jeg synes i alle fall det er kult hver gang jeg ser et forhold hvor dama er eldst!
gode betrakninger. Slik situasjoner er nå, er mitt forhold til damen hemmelig for resten av min sosiale sfære. og jeg er innen for den siste aldersbranketten jeg forspilte. Er ganske engstelig i forhold til å introdusere damen for min normale omgangskrets. Formin del har ikke alderen noe å si, men er skeptisk til hvordan andre tar det. Når jeg leser gjennom dette så er ser jeg at den logiske og fornuftige løsningen er å gi faen i andres synspunkter og tror de ville være positve uansett, men




























er
nå er jeg såpass opp i åra at damer på min egen alder snart fyller kriteriene for hva jeg er ute etter uansett men ja, uansett er det rart at det fortsatt er en større greie hvis dama er eldst. Er du rik og storkar og i 40-50-åra er det nesten rart om du om ikke annet roter med damer som teknisk sett kunne vært dattera di.

Ja mann, drit nå i hva andre sier, er du keen så er du keen! Jeg vet i hvert fall med meg selv at når jeg er forelska så gir jeg en lang faen i hva andre tenker om min utkårede.

Så lenge dere er happy så tenker jeg at det ikke er noen andres business!

Sorry for litt rar intro til denne posten men du posta mens jeg redigerte. Lar det uansett stå sånn her!
Sist endret av equimanthorn; 12. februar 2021 kl. 05:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Når det kommer til sex så får vell folk få lov til å ha de aldersforskjellene de føler seg
komfortable med og syns passer.

Skal man starte en familie eller ha barn. Være sammen om mer en bare knulling så
kan det nok være lettere om man er tettere i alder.
Med tanke på referanser, preferanser og ønsker.
takk for svarene. og bare for å komplisere spørsmålet dro du inn følelser :P Ska ikke vær enkelt, noen ganger ser jeg fordelene med tvangsekteskap. det var en spøk så fatwa er ikke nødvendig
Med meg var det i begynnelsen at jeg hadde null preferanser, min første kjæreste som jeg var i ett forhold med var eldre enn meg med bare noen år og vi var sammen i 10år. Problemet var at hun var en psykopat, manipulativ, trakkasserende og en skikkelig mobber, så det gjorde noe med meg da jeg endelig kom meg fri fra det forholdet. Etter det klarte jeg ikke å se på eldre jenter som noe man kunne ha ett forhold til. Ja det er rart, men slik ble det. Min nåværende kjæreste som jeg har vært sammen med i 4 år er 8 år yngre enn meg, og jeg er 39.
Men ja, etter det så har jeg bare vært tiltrukket av jenter yngre enn meg, og det startet med at jeg brant meg skikkelig.

Jenter generelt er nok mer tiltrukket av menn som er en god del eldre, enn sin egen alder, men igjen, mange er ikke det. Er nok som "liker du menn med eller uten skjegg?" Der er ingen "mal", Alt handler om preferanse.
Jeg var ute en gang og ble oppsøkt av ei jente ikke engang fylt 22, og når jeg svarte at jeg var 39 på hennes spørsmål om alderen min fikk jeg til svar " jøss du er nesten gammel nok til at jeg er interessert."
Sist endret av Mokkasinen; 12. februar 2021 kl. 09:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bryr meg ikke så lenge begge er over 25, alderen hvor hjernen er ferdig utviklet.
18 og 28 er for eksempel ikke innafor, mens 28 og 38 hadde jeg ikke stussa på.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Bryr meg ikke så lenge begge er over 25, alderen hvor hjernen er ferdig utviklet.
18 og 28 er for eksempel ikke innafor, mens 28 og 38 hadde jeg ikke stussa på.
Vis hele sitatet...
At noen på 18 og 28år er i et forhold er helt klart innafor, dog kanskje ikke du personlig kunne tenkt deg noe slikt. Kjedelig hvis du finner drømmedama på 24år hvis du er 25+ da
Jeg tar det for gitt att vi snakker om noen som er "lovlige" og som er enig.

Da tenker jeg at fra 16 til 20 er greit.
og
20 til hva faen du vill.
10 år er jo ikke så kjempe mye når man er voksen. Tror du skal ta det med ro. Man må jo heller ikke på død og liv henge med kjæresten og venner samtidig heller.
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
At noen på 18 og 28år er i et forhold er helt klart innafor, dog kanskje ikke du personlig kunne tenkt deg noe slikt. Kjedelig hvis du finner drømmedama på 24år hvis du er 25+ da
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke innafor at en voksen, ferdig utviklet og mye mer emosjonelt moden (og dermed burde vite bedre) person på 28 år er sammen med eller har sex med en ungdom på 18 år som har mer hjernen til et barn enn en voksen.

24 og 25 år er ett års forskjell. Trådstarter spurte om ti års forskjell.
Det er åtte års aldersforskjell mellom meg og kjæresten. Jeg er i 20-årene og dama er i 30-årene. Ingen av oss ser på det som noe problematisk og vi har det veldig fint sammen.

Et forhold der mannen er ti år yngre enn dama ser ikke jeg på som unormalt i hvert fall. Til syvende og sist så handler jo ting om modenhet og hvor man er i livet. Vært borti folk i 30-årene som har vært helt bak mål, mens jeg har møtt folk tidlig i 20-årene som har ting på stell.

Morsomt nok er det først nå i det siste jeg har fått mer kontroll på livet mitt og ser mot en lysere tid, men det var etter at jeg bestemte meg for å skjerpe meg at jeg faktisk møtte dama. Ble kanskje mye urelevant nå, men åtte år aldersforskjell er null problem hos oss i hvert fall.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Nei det er ikke innafor at en voksen, ferdig utviklet og mye mer emosjonelt moden (og dermed burde vite bedre) person på 28 år er sammen med eller har sex med en ungdom på 18 år som har mer hjernen til et barn enn en voksen.

24 og 25 år er ett års forskjell. Trådstarter spurte om ti års forskjell.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke si jeg stiller meg bak den nokså drøye umyndiggjørelsen av myndige personer du legger opp til, men jeg ser poenget ditt. Det er jo en verden av gråsoner der. Hvor mye som har noe for seg, hvor mye som er et resultat av vilkårlige samfunnsnormer, det kan diskuteres. Uansett, siden det er fredag: Meet your second wife!
Sitat av celtseus Vis innlegg
Nei det er ikke innafor at en voksen, ferdig utviklet og mye mer emosjonelt moden (og dermed burde vite bedre) person på 28 år er sammen med eller har sex med en ungdom på 18 år som har mer hjernen til et barn enn en voksen.

24 og 25 år er ett års forskjell. Trådstarter spurte om ti års forskjell.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å være enig i mye av det du skriver. Men hvis man er 20 og 30 så ser det plutselig ikke så ille ut.

Alder er mye tall, folk utvikler seg så forskjellig, men det ser så mye mer brutalt ut når det er 18 og 28, enig i det.
Jeg har stort sett bare datet eldre damer.

Jeg er 23, de fleste har vært cirka 5 år eldre.

Jeg har datet seriøst ei som var 8 år eldre, ei som var 9 år eldre, og nå sist ei som var 12 år eldre.

23 og 34.

Nå skal det sies jeg er veldig moden for alderen, kommet langt. Eier egen bolig, biler, firma, osv. Har ting på stell.
En av de tingene man, etter min mening, selv opplever når man runder 30+/- er at andre mennesker som er myye eldre enn deg egentlig er likere deg selv enn man før hadde trodd. Typisk blir kompis med en gammal fyr på jobb/nabo/svigerfar, så røyker dere joint begge to, eller hører på samme musikksjanger. Man møter folk man skjønner at man hadde vært gode venner med hvis man var jevngamle. Eldre damer/menn som man har god kjemi med som man skjønner hadde vært av interesse hvis dere hadde gått i samme klasse for 10ish år siden.

Poenget mitt er vel egentlig at alder blir mindre viktig - oppover. Altså 32/45 - no prob. Men 24/34 - krever kanskjer mer jobb. Dette er hovedsakelig basert på egen opplevelse av 20-årene og de påfølgende i 30-årene.

Uansett - hva andre mener er irrelevant. Gjør det du vil selv!
Menn kan få barn opp i 70 års alderen , kvinner kan ikke.
Hvorfor så opptatt av hva andre tenker? Om du liker damer som er noen år eldre eller mange år eldre så er det jo deg og ditt valg. Spiller jo ingen rolle hva andre tenker. Om en på 22 er sammen med ei dame på 49 så må det være helt ok. Ikke sikkert du får dame med på off piste pudderkjøring, lan party, hopping i strikk eller triathlon men sålenge det fungerer i hverdag og på soverom så er det jo helt greit å ha forskjellige interesser. Ingen menn på 49 ville hatt problemer med å være sammen med ei dame på 22. Gjør som du vil og vær fri.

Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Menn kan få barn opp i 70 års alderen , kvinner kan ikke.
Vis hele sitatet...
Mm ja men at menn på 70 kan, betyr ikke at de bør. Tenk deg gamlefar skal sparke ball i hagen med poden, følge til første dag på skolen osv.
Sist endret av _abc_; 12. februar 2021 kl. 22:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Konen min er 14 år yngre enn meg. Skal ikke komme å påstå at det ikke har ført til konflikter eller kulturforskjell, men jeg tror mye avhenger av den individuelle personen.
Synes den generelle (alder/2) + 7 regelen gir en grei pekepinne på hvor grensen ligger på absolutt minimum før det begynner å se veldig rart ut.

F.eks hvis han er 20 =>17. Han er 30 => 22. Han er 40 => 27.

Men dette er når kvinnen er yngre enn mannen.
Sitat av Søvndemonen Vis innlegg
Synes den generelle (alder/2) + 7 regelen gir en grei pekepinne på hvor grensen ligger på absolutt minimum før det begynner å se veldig rart ut.

F.eks hvis han er 20 =>17. Han er 30 => 22. Han er 40 => 27.

Men dette er når kvinnen er yngre enn mannen.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det annerledes når det er omvendt?
Sitat av Søvndemonen Vis innlegg
Synes den generelle (alder/2) + 7 regelen gir en grei pekepinne på hvor grensen ligger på absolutt minimum før det begynner å se veldig rart ut.

F.eks hvis han er 20 =>17. Han er 30 => 22. Han er 40 => 27.

Men dette er når kvinnen er yngre enn mannen.
Vis hele sitatet...

Hva skjedde med likestillingen her?
Sitat av *pi Vis innlegg
Hvorfor er det annerledes når det er omvendt?
Vis hele sitatet...
Formelen hen bruker dukker ofte opp i populær kultur f.eks Parks and Rec.

Selv om det ikke egentlig er noen god grunn til at det burde være slik
så er fortsatt en ganske inngrodd oppfatning blant folk at eldre dame ung mann
er rarere en omvendt.

Det har muligens forandret seg litt de siste 20 årene. Men ikke mye.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Formelen hen bruker dukker ofte opp i populær kultur f.eks Parks and Rec.

Selv om det ikke egentlig er noen god grunn til at det burde være slik
så er fortsatt en ganske inngrodd oppfatning blant folk at eldre dame ung mann
er rarere en omvendt.

Det har muligens forandret seg litt de siste 20 årene. Men ikke mye.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over hva den inngrodde oppfatningen er, men Søvndemonen la det frem som noe han mente var en god regel. Da bør kan kanskje kunne argumentere for hvorfor.
Enig.
Men vokser man opp med en inngrodd oppfatningen av noe
så kan det fort bli noe mann tenker på som en god regel.
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg er klar over hva den inngrodde oppfatningen er, men Søvndemonen la det frem som noe han mente var en god regel. Da bør kan kanskje kunne argumentere for hvorfor.
Vis hele sitatet...
Det gir en grei pekepinne "hva folk flest synes" ut ifra samfunnets tilsynelatende idealer.

Ikke nødvendigvis hva jeg personlig mener.

Jeg tipper det også er en grunn til hvorfor det er blitt slik. Blant annet er menn fruktbar mye lengre enn kvinner, og da er kanskje instinktene for reprodusering mer koblet mot kvinner som er i fruktbar alder, dvs. <40.
Sitat av Søvndemonen Vis innlegg
Synes den generelle (alder/2) + 7 regelen gir en grei pekepinne på hvor grensen ligger på absolutt minimum før det begynner å se veldig rart ut.

F.eks hvis han er 20 =>17. Han er 30 => 22. Han er 40 => 27.

Men dette er når kvinnen er yngre enn mannen.
Vis hele sitatet...

Den generelle reglene? (alder/2) + 7 ???

Hva er dette for konforme greier? Skal folk leve litt sitt i tråd men en formel en random fyr kanskje laget på jørs på et dårlig nach?

Eller skal en bruke det som en rettesnor, helst ikke fargelegge utenfor?

Og hvorfor skal mannen være eldst? Nei fuck den modellen. Folk må få velge som de vil såfremt begge parter er voksen myndige mennesker. Og det er uten betydning slik jeg ser det hvem som er eldst. Og hvorfor skal folk mene så mye om aldersforskjell? Det er jo helt "stuerent" om en gubbe på 49 finner seg ei dame på 24. Akkurat som vi ikke trenger mene så mye om det var motsatt. Dama var 49 og mannen 24.

Når mennesker har bikka 20 og er voksne så får de i mine øyne velge seg akkurat det hjertet måtte begjære såfremt det andre begjæret også er et voksent menneske. Om den en er 65 og den andre 23 så vel unt. Er damen 65 og mannen 44 så kjekt for dem begge. Alder er tall. Også den kollektive "reiste på hodet og gi et fordømmende blikk" greia når par av umak alder beveger seg i det offentlige.

Såfremt begge er komfortable med naturlige begrensninger som oppstår eller kan oppstå så har vi alle kun en tilmålt tid i denne jammerdalen. Det er ikke å be om veldig mye å få leve den tiden slik best en vil.
Før i tiden så tenkte jeg litt mer sånn at dama skal være like gammel eller jevnaldrende, men da var jeg liten shitkid selv også.
De siste årene derimot så har jeg gitt litt mer faen i akkurat det, spesielt etter å ha vært sammen med ei som var ett par år eldre enn meg.

Så lenge hu er over 18 (helst 20) og under 40 så er det innafor for min del.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Den generelle reglene? (alder/2) + 7 ???

Hva er dette for konforme greier? Skal folk leve litt sitt i tråd men en formel en random fyr kanskje laget på jørs på et dårlig nach?

Eller skal en bruke det som en rettesnor, helst ikke fargelegge utenfor?

Og hvorfor skal mannen være eldst? Nei fuck den modellen. Folk må få velge som de vil såfremt begge parter er voksen myndige mennesker. Og det er uten betydning slik jeg ser det hvem som er eldst. Og hvorfor skal folk mene så mye om aldersforskjell? Det er jo helt "stuerent" om en gubbe på 49 finner seg ei dame på 24. Akkurat som vi ikke trenger mene så mye om det var motsatt. Dama var 49 og mannen 24.

Når mennesker har bikka 20 og er voksne så får de i mine øyne velge seg akkurat det hjertet måtte begjære såfremt det andre begjæret også er et voksent menneske. Om den en er 65 og den andre 23 så vel unt. Er damen 65 og mannen 44 så kjekt for dem begge. Alder er tall. Også den kollektive "reiste på hodet og gi et fordømmende blikk" greia når par av umak alder beveger seg i det offentlige.

Såfremt begge er komfortable med naturlige begrensninger som oppstår eller kan oppstå så har vi alle kun en tilmålt tid i denne jammerdalen. Det er ikke å be om veldig mye å få leve den tiden slik best en vil.
Vis hele sitatet...
Men herregud da, ro ned reka litt. Det er ikke jeg som har laget "regelen". Det er en greie som har vært snakket om i årevis. Søker du opp den både på norsk og engelsk finner du flere kilder. Kanskje den er mer kjent blant den eldre garde.

Jeg har aldri sagt at det er det korrekte. Folk får velge selv.
Det jeg synes er greit med den regelen, er at det virker som en grei modell som gjenspeiler den mentale aldersforskjellen sånn passe greit ut ifra de ulike livsstadiene. Om du er uenig, så la det være da.

Var det mer forståelig, eller må jeg komme med teskjeen også?
Sist endret av Søvndemonen; 13. februar 2021 kl. 15:12.
Aldersforskjell er greit det, men jeg har litt problemer med å skjønne både menn og kvinner som ønsker seg middelaldrende partnere med mindre det dreier seg om eldre som er helt unormalt attraktiv. Særlig menn er jo programmerte til å bli tiltrukket av ungdommelighet.

Jeg har feks en kompis som alltid har skrytt av å ha draget på MIlFs, og han er en attraktiv fyr så vi har jo trodd på han. Så har nå han som er i 30-årene blitt sammen med ei ustelt og kjerringaktig 50-åring, som nok ingen ville funnet på å omtale som en MILF om hun så var den siste dama på nachet. Ikke har hun noen personlighet som veier opp heller, så jeg skjønner ikke helt at en ung og kjekk mann vil drasse rundt på noe sånt, når det finnes så mye bra jevnaldrende og yngre damer. Men de skader jo ingen, jeg bare stusser.
Sitat av Postmann37 Vis innlegg
Aldersforskjell er greit det, men jeg har litt problemer med å skjønne både menn og kvinner som ønsker seg middelaldrende partnere med mindre det dreier seg om eldre som er helt unormalt attraktiv. Særlig menn er jo programmerte til å bli tiltrukket av ungdommelighet.

Jeg har feks en kompis som alltid har skrytt av å ha draget på MIlFs, og han er en attraktiv fyr så vi har jo trodd på han. Så har nå han som er i 30-årene blitt sammen med ei ustelt og kjerringaktig 50-åring, som nok ingen ville funnet på å omtale som en MILF om hun så var den siste dama på nachet. Ikke har hun noen personlighet som veier opp heller, så jeg skjønner ikke helt at en ung og kjekk mann vil drasse rundt på noe sånt, når det finnes så mye bra jevnaldrende og yngre damer. Men de skader jo ingen, jeg bare stusser.
Vis hele sitatet...
Smaken er som baken. Han ser vel noe du ikke ser da Mr. Overfladisk.
Jeg var sammen med en 12 år eldre dame da jeg var 22-24. Endte med et brak men fin erfaring
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Smaken er som baken. Han ser vel noe du ikke ser da Mr. Overfladisk.
Jeg var sammen med en 12 år eldre dame da jeg var 22-24. Endte med et brak men fin erfaring
Vis hele sitatet...
Ja, da er det jaggu godt skjult ihvert fall.

Det er jo greit med eldre damer som holder seg godt eller i det minste har andre forsonende trekk, men en kan ihvert fall ikke påberope seg å ha draget om en velger noe sånt som hun jeg snakker om. Men det er heldigvis ikke jeg som må dele seng med kreaturet, og smaken er jo som baken som du sier.
Sitat av Søvndemonen Vis innlegg

Det jeg synes er greit med den regelen, er at det virker som en grei modell som gjenspeiler den mentale aldersforskjellen sånn passe greit ut ifra de ulike livsstadiene. Om du er uenig, så la det være da.

Var det mer forståelig, eller må jeg komme med teskjeen også?
Vis hele sitatet...
Det var helt forståelig det du skrev der, men du svarer jo ikke på spørsmålet om hvorfor det er annerledes når kjønnene er motsatt. Hvor gammel må en mann være for å være mentalt moden nok til at en 30, 40 eller 50 år gammel kvinne kan date ham? Den eneste grunnen til at man bør mebenoe som helst om aldersforskjellen hos andre par, er om forskjellen i modenhet innebærer en fare for utnytting. Jeg ser ikke helt hvordan en ung mann er mer utsatt for å bli utnyttet av en eldre kvinne enn omvendt, som altså skulle tilsi at aldersforskjellen må være mindre der. Eller mente du motsatt, at aldersforskjellen kan være større når mannen er yngst?
Sitat av Postmann37 Vis innlegg
Ja, da er det jaggu godt skjult ihvert fall.

Det er jo greit med eldre damer som holder seg godt eller i det minste har andre forsonende trekk, men en kan ihvert fall ikke påberope seg å ha draget om en velger noe sånt som hun jeg snakker om. Men det er heldigvis ikke jeg som må dele seng med kreaturet, og smaken er jo som baken som du sier.
Vis hele sitatet...

Så du mener at attraktive mennesker kun faller for andre mennesker som er attraktive? Eller at om en som har vært ansett som attraktiv finner seg en partner som er mindre attraktiv så gjør det at den attraktive mister alt det som gjorde ham attraktiv?

Det ene utelukker vel neppe det andre? Ja så fant han seg en dame dere ikke ville valgt. Tror du andre damer ser på ham på en annen måte nå? At om han skulle forsøke seg på litt sjekking så ville han gått ensom hjem fordi han har "mistet draget"? Kan man forresten miste draget?


Det høres ut som en veldig tenåringsmåte å se ting på. Hvem er det forresten som påberoper seg å ha draget? Jeg kan skjønne det i tenårene, men du skrev vel alder til 30+? Ennå rarere blir det det vel at kompisene nå mener fyren har mistet draget fordi han har et forhold til ei dame som dere ikke finner attraktiv. Er det en greie altså? At man rangerer vennene etter dametakke?


Om kompisen er happy med hun dama så er det vel alt som teller? Jaja så er hun ikke en rå MILF eller supersexy men når det kommer til forhold så er vel ikke utseendet det eneste barometeret? Han ser sikkert noen kvaliteter hos henne som han finner attraktiv.
Sist endret av _abc_; 14. februar 2021 kl. 03:23.
Kjenner flere i 20 åra som har og har hatt dame i 30-40 årene. Både smellfine (typ dame man drømmer om og ligge med ) og helt "vanlige" damer. Utseende har ingen betydning da et par av de kan få hvem de vil og kan gjøre en homofil straight ( ikke ta den bokstavelig vær så snill )

Har selv rotet rundt og knalla damer som va både 10, 20 og 30 år eldre når jeg var i 20åra.

Tenker ikke noe over eldre damer med yngre menn.
Men noe jeg synes er ekkelt er gamle menn på 60+ med en thai på 19 år.. men det blir off topic og fører til en helt annen diskusjon.
Okay....

Gutt 20år - jente 50 år - helt ok
Gutt 60 år - jente 19 år - ikke ok

Jeg kaller dette sexistisk av deg. Selv om alderen er _litt_ forskjellig, er prinsippet det samme - helt ok at gamle damer går etter unggutter, men ikke motsatt. Kan du forklare? Også måtte du bringe inn rasisme med å spesifisere THAI-dame.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Også måtte du bringe inn rasisme med å spesifisere THAI-dame.
Vis hele sitatet...
Utenfor trådens tema, men å dra opp rasismekortet når noen påpeker at de finner et etablert fenomen som at eldre norske menn finner seg 19-årige thai-damer ekkelt, er fryktelig snålt. Det er langt ifra rasistisk og har ingen ting med rasisme å gjøre.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Så du mener at attraktive mennesker kun faller for andre mennesker som er attraktive? Eller at om en som har vært ansett som attraktiv finner seg en partner som er mindre attraktiv så gjør det at den attraktive mister alt det som gjorde ham attraktiv?

Det ene utelukker vel neppe det andre? Ja så fant han seg en dame dere ikke ville valgt. Tror du andre damer ser på ham på en annen måte nå? At om han skulle forsøke seg på litt sjekking så ville han gått ensom hjem fordi han har "mistet draget"? Kan man forresten miste draget?


Det høres ut som en veldig tenåringsmåte å se ting på. Hvem er det forresten som påberoper seg å ha draget? Jeg kan skjønne det i tenårene, men du skrev vel alder til 30+? Ennå rarere blir det det vel at kompisene nå mener fyren har mistet draget fordi han har et forhold til ei dame som dere ikke finner attraktiv. Er det en greie altså? At man rangerer vennene etter dametakke?


Om kompisen er happy med hun dama så er det vel alt som teller? Jaja så er hun ikke en rå MILF eller supersexy men når det kommer til forhold så er vel ikke utseendet det eneste barometeret? Han ser sikkert noen kvaliteter hos henne som han finner attraktiv.
Vis hele sitatet...
Poenget er vel at han trolig aldri har hatt draget som han har skrytt av, etter som vi nå har fått se hva slags damer det er han tydeligvis synes er ok standard. Å klare å få med seg burugler hjem krever jo ikke all verden, så nå tar jeg de tidligere skrytehistoriene hans med en stooor klype salt.

Og ja, jeg vil rolig mene at verdien vår på kjønnsmarkedet synker dersom vi har oss med mindre attraktive mennesker. Jeg vet ihvert fall at jeg tenker det må være noe "feil" med ei dame som velger seg tapere, og ja, det gjør at jeg får mindre lyst på henne. Ei som tar hvem som helst er lite tiltrekkende for meg.

Så er du uenig, og tydeligvis kompisen min og, og det er jo helt greit det. Det er ikke som om jeg forteller han hvor schtøgg jeg synes dama hans er, men det har jo blitt en snakkis i omgangskretsen. Men for all del, om han er fornøyd så må han jo bare kjøre på.
Før jeg ble en gammel røy selv, hadde jeg ingen anelse om hvor mange smågutter som liker gamle kjerringer. De popper opp over alt. Ikke vet jeg helt hva som er greia, men siden jeg er omtrent 20 år i hodet har jeg en tendens til å komme godt overens med dem. Jeg ser forøvrig helt ok ut og kanskje yngre enn jeg er (vanskelig å vurdere selv gitt), men kan selvsagt ikke konkurrere mot en som er 15 år yngre.

Jeg har hatt et par «affærer» med menn som er langt yngre enn meg, rundt 15 år. Synes modenhet og sånt har vært uproblematisk, men mulig jeg er umoden. Sånn jeg opplevde det hadde vi det veldig gøy og hyggelig sammen, og alene ble hele aldersgreia stort sett glemt. Ihvertfall på privaten. Men det er helt klart andre store problemer. Ser for meg første møte med svigermor liksom, eller å henge med hverandres venner. Ingen tvil om at det ikke er enkelt uansett hvor godt man liker hverandre!

På grunn av den store aldersforskjellen var det aldri en plan for noen av oss at det skulle bli noe seriøst, og begge forholdene ble holdt hemmelig, men det betyr ikke at det ikke var følelser involvert likevel. Det plaget meg en del å tenke på at jeg kanskje sto i veien for at han skulle gjøre det som andre unge menn gjerne gjør - møte en dame, reprodusere og alt det der. Bekymret meg for at han plutselig skulle «våkne» opp og føle at han hadde kastet bort årevis, og at han skulle bli blitter over å ikke ha bygget rede og alt det der. Selv hadde jeg store barn og følte meg fullstendig ferdig med familieliv. Selv om ingen av disse unge bekymret seg for det, så ser jeg det som en av de store problemene med aldersforskjell «feil vei», man er jo rett og slett i helt forskjellig livsfase. Og selv om han ene sa at han ikke ville ha barn, så tror jeg vel ikke en gutt i 20-årene nødvendigvis vet hva han vil enda.

Den andre grunnen til at det ble komplisert var at disse unge er jævlig kompliserte. Jeg har ikke noe problem med å føle noe for noen selv om jeg vet at det ikke blir oss to i evigheten. Jeg nyter det så lenge det varer, og så får man seg kanskje en trøkk når det tar slutt. Men jeg tåler en trøkk, vet at jeg lander på beina, og er ikke særlig redd for å plumpe rett uti den situasjonen selv om det ikke er håp om happy ending på sikt. Vet ikke om det skyldes alder eller hva, men opplevde ihvertfall at begge de unge mennene ble kompliserte av relasjonen. De ble forskrekket og redde av å føle noe for en gammel kjerring. Jeg mistenker at det er enkel chill, crazy sex og forpliktningsangst som får dem til å gå etter en gammel røy i utgangspunktet, men de klarte ikke å leve opp til det selv i lengden likevel.

Så jeg droppet de der unge jeg da. Og møtte en som bare er fem år yngre enn meg. Og har oppdaget at han er helt latterlig komplisert også. Kanskje det ikke handler om alder, men om menn, hva vet jeg.
Sitat av Susa Vis innlegg
Før jeg ble en gammel røy selv, hadde jeg ingen anelse om hvor mange smågutter som liker gamle kjerringer. De popper opp over alt. Ikke vet jeg helt hva som er greia, men siden jeg er omtrent 20 år i hodet har jeg en tendens til å komme godt overens med dem. Jeg ser forøvrig helt ok ut og kanskje yngre enn jeg er (vanskelig å vurdere selv gitt), men kan selvsagt ikke konkurrere mot en som er 15 år yngre.

Jeg har hatt et par «affærer» med menn som er langt yngre enn meg, rundt 15 år. Synes modenhet og sånt har vært uproblematisk, men mulig jeg er umoden. Sånn jeg opplevde det hadde vi det veldig gøy og hyggelig sammen, og alene ble hele aldersgreia stort sett glemt. Ihvertfall på privaten. Men det er helt klart andre store problemer. Ser for meg første møte med svigermor liksom, eller å henge med hverandres venner. Ingen tvil om at det ikke er enkelt uansett hvor godt man liker hverandre!

På grunn av den store aldersforskjellen var det aldri en plan for noen av oss at det skulle bli noe seriøst, og begge forholdene ble holdt hemmelig, men det betyr ikke at det ikke var følelser involvert likevel. Det plaget meg en del å tenke på at jeg kanskje sto i veien for at han skulle gjøre det som andre unge menn gjerne gjør - møte en dame, reprodusere og alt det der. Bekymret meg for at han plutselig skulle «våkne» opp og føle at han hadde kastet bort årevis, og at han skulle bli blitter over å ikke ha bygget rede og alt det der. Selv hadde jeg store barn og følte meg fullstendig ferdig med familieliv. Selv om ingen av disse unge bekymret seg for det, så ser jeg det som en av de store problemene med aldersforskjell «feil vei», man er jo rett og slett i helt forskjellig livsfase. Og selv om han ene sa at han ikke ville ha barn, så tror jeg vel ikke en gutt i 20-årene nødvendigvis vet hva han vil enda.

Den andre grunnen til at det ble komplisert var at disse unge er jævlig kompliserte. Jeg har ikke noe problem med å føle noe for noen selv om jeg vet at det ikke blir oss to i evigheten. Jeg nyter det så lenge det varer, og så får man seg kanskje en trøkk når det tar slutt. Men jeg tåler en trøkk, vet at jeg lander på beina, og er ikke særlig redd for å plumpe rett uti den situasjonen selv om det ikke er håp om happy ending på sikt. Vet ikke om det skyldes alder eller hva, men opplevde ihvertfall at begge de unge mennene ble kompliserte av relasjonen. De ble forskrekket og redde av å føle noe for en gammel kjerring. Jeg mistenker at det er enkel chill, crazy sex og forpliktningsangst som får dem til å gå etter en gammel røy i utgangspunktet, men de klarte ikke å leve opp til det selv i lengden likevel.

Så jeg droppet de der unge jeg da. Og møtte en som bare er fem år yngre enn meg. Og har oppdaget at han er helt latterlig komplisert også. Kanskje det ikke handler om alder, men om menn, hva vet jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke legge skjul på at jeg som regel alltid har funne eldre damer en del mer attraktive en de damene på min egen alder, når jeg er ute på fest/byen så ender det alltid opp med at jeg sjekker opp de mer "modne" damene. Noen blir litt sjokkert ved første "øyeblikk" da jeg var 19 år så hadde jeg en affære over en lengre periode med en kvinne på 32 år.

For min del er det heller ikke alltid at utseende har så mye si, ser damen gjennomsnittlig ut å at hun tar vare på seg selv å er en del år eldre.. så foretrekker jeg heller henne en damen på min egen alder som ser "finere" ut for å si de sånn. Med andre ord, selv om en person ser veldig bra ut ved utseende sitt så betyr ikke det at en finner personen mer seksuell attraktiv.
+1! Heck, jeg kan jo ikke se damene jeg dater til å begynne med, så det er jo lynnet til eldre damer jeg liker mer enn de pur unge, ingen tvil om det!