Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3531
Bestilte noe greier, innlands på onsdag, leverings tiden neste uke er mandag og onsdag, når er den her? Når jobber post-folkene?

Butikkene åpner jo i morgen, sant. Har bestilt fra smartevarer.no bestilte sent på kvelden (onsdag) så den har sikkert ikke blitt sendt? Eller hva tror dere det var jo jul torsdag tror dere den ble sendt da? Og pakken blir vell fraktet rundt i morgen? Jobber ikke de som frakter pakker i morgen butikkene åpner jo i morgen, så usikker.
Sist endret av Mr. Frosty; 26. desember 2020 kl. 02:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Butikkene åpner på mandag. Jeg bestilte noe fra Komplett på tirsdag. Det forventes å bli levert førstkommende tirsdag.
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Butikkene åpner på mandag. Jeg bestilte noe fra Komplett på tirsdag. Det forventes å bli levert førstkommende tirsdag.
Vis hele sitatet...
De åpner i morgen* Her i Bergen vertfal, en annen jeg kjenner sa de åpnet på mandag, men i følge Google søk på butikker her jeg bor åpner de i morgen, så?

[url=https://imma.gr/100826x54f62][/url
Sist endret av Mr. Frosty; 26. desember 2020 kl. 02:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mr. Frosty Vis innlegg
De åpner i morgen* Her i Bergen vertfal, en annen jeg kjenner sa de åpnet på mandag, men i følge Google søk på butikker her jeg bor åpner de i morgen, så?

[url=https://imma.gr/100826x54f62][/url
Vis hele sitatet...
Hvis leveringstiden er mandag eller onsdag, så er det nok mest sannsynlig IKKE imorgen den blir levert. De fleste butikker har vel stengt i morgen? Anbefaler deg å ringe til butikken i morgen tidlig hvis du er veldig opptatt av det, får du ikke svar så er det nok ikke åpent. Du får nok neppe noen 100% fasit her uansett.
Sitat av livermorium Vis innlegg
Hvis leveringstiden er mandag eller onsdag, så er det nok mest sannsynlig IKKE imorgen den blir levert. De fleste butikker har vel stengt i morgen? Anbefaler deg å ringe til butikken i morgen tidlig hvis du er veldig opptatt av det, får du ikke svar så er det nok ikke åpent. Du får nok neppe noen 100% fasit her uansett.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er om pakken kommer mandag eller onsdag, vet at den ikke kommer i morgen dah. Jeg spør om post-folk de som frakter pakken lurer på om den blir fraktet i morgen, jeg bor i vergen å de skal fra Oslo jeg bor i vergen så lurer på om den blir fraket i løpet av helgen.
Sist endret av Mr. Frosty; 26. desember 2020 kl. 03:18.
Pakker bruker i disse tider normalt 1-2 dager fra Oslo til Bergen. Og fra Notodden til Oslo bruker de fort 1 dag.

Så totalt 3 virkedager må du forvente.

Mest sannsynlig blir pakken sendt videre på mandag fra Notodden og ankommer mandag kveld eller tirsdag morgen Oslo. Deretter videre tirsdag retning Bergen.
Ankommer Bergen onsdag eller torsdag. Og siden sorteringssentralen i Bergen trolig er stengt på torsdag, så kan du være såpass uheldig at du ikke har pakken før 4. januar.

Så er du heldig: Onsdag neste uke. Er du uheldig: mandag/tirsdag på nyåret.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Pakker bruker i disse tider normalt 1-2 dager fra Oslo til Bergen. Og fra Notodden til Oslo bruker de fort 1 dag.

Så totalt 3 virkedager må du forvente.

Mest sannsynlig blir pakken sendt videre på mandag fra Notodden og ankommer mandag kveld eller tirsdag morgen Oslo. Deretter videre tirsdag retning Bergen.
Ankommer Bergen onsdag eller torsdag. Og siden sorteringssentralen i Bergen trolig er stengt på torsdag, så kan du være såpass uheldig at du ikke har pakken før 4. januar.

Så er du heldig: Onsdag neste uke. Er du uheldig: mandag/tirsdag på nyåret.
Vis hele sitatet...

Greit takk for skikkelig svar, og ikke som de tullingene over. Mvh

Sitat av Mr. Frosty Vis innlegg
Spørsmålet er om pakken kommer mandag eller onsdag, vet at den ikke kommer i morgen dah. Jeg spør om post-folk de som frakter pakken lurer på om den blir fraktet i morgen, jeg bor i vergen å de skal fra Oslo jeg bor i vergen så lurer på om den blir fraket i løpet av helgen.
Vis hele sitatet...
Bergen*
Sist endret av Mr. Frosty; 26. desember 2020 kl. 03:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så spørs det om det er en pakke eller et brev? Pakker blir ikke sendt med fly, så regn med 2 døgn da den sendes med lastebil over fjellet. Stort sett så jobber posten halv dag på luleaften og nyttår, altså til ca 1300. De andre dagene er det vanlig med overtidsjobb for å ta inn forsinkelser. Men det er ingene frakt i helgene, det begynner først på søndag kveld. Så spørs det også om det er forsinkelser pga mye post. Det pleier det å være, og i år er det visst mye mere pakker enn vanlig. Et brev kan veie inntil 2 kg, så du får håpe det ble sendt som brev.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Så spørs det om det er en pakke eller et brev? Pakker blir ikke sendt med fly, så regn med 2 døgn da den sendes med lastebil over fjellet. Stort sett så jobber posten halv dag på luleaften og nyttår, altså til ca 1300. De andre dagene er det vanlig med overtidsjobb for å ta inn forsinkelser. Men det er ingene frakt i helgene, det begynner først på søndag kveld. Så spørs det også om det er forsinkelser pga mye post. Det pleier det å være, og i år er det visst mye mere pakker enn vanlig. Et brev kan veie inntil 2 kg, så du får håpe det ble sendt som brev.
Vis hele sitatet...
Det ble det Da er den her før? siden det er brev?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Så spørs det om det er en pakke eller et brev? Pakker blir ikke sendt med fly, så regn med 2 døgn da den sendes med lastebil over fjellet. Stort sett så jobber posten halv dag på luleaften og nyttår, altså til ca 1300. De andre dagene er det vanlig med overtidsjobb for å ta inn forsinkelser. Men det er ingene frakt i helgene, det begynner først på søndag kveld. Så spørs det også om det er forsinkelser pga mye post. Det pleier det å være, og i år er det visst mye mere pakker enn vanlig. Et brev kan veie inntil 2 kg, så du får håpe det ble sendt som brev.
Vis hele sitatet...
I det siste har faktisk veldig mye gått med fly, som normalt gikk med bil. Tror SAS og Norwegian har tilbud på frakt, for å få fylt opp flyene =)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
I det siste har faktisk veldig mye gått med fly, som normalt gikk med bil. Tror SAS og Norwegian har tilbud på frakt, for å få fylt opp flyene =)
Vis hele sitatet...
Har du kjelder på det?

Trenden tidlegare i pandemien var motsett; mange avganger kanselert av ymse årsaker, og fraktvolumet det samme, slik at fraktratene auka. Den dynamikken kan sjølvsagt ha snudd, men ut frå det eg kan finne er det fortsatt eit stykke igjen før flytrafikken er tilbake til "normalen".
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har du kjelder på det?

Trenden tidlegare i pandemien var motsett; mange avganger kanselert av ymse årsaker, og fraktvolumet det samme, slik at fraktratene auka. Den dynamikken kan sjølvsagt ha snudd, men ut frå det eg kan finne er det fortsatt eit stykke igjen før flytrafikken er tilbake til "normalen".
Vis hele sitatet...
Kjenner folk som jobber med å fylle opp flyene.
I tillegg fått erfare selv at en pakke som normalt blir sendt med bil nordover, ble sendt med fly i stedet for.
Gjelder nok ikke alle pakker, men virker som at de prøver å sende så mye som mulig med fly for tiden, siden flyene er nesten helt tomme
Når tror dere den er her da, siden den er brev. Mandag? Onsdag? Januar?
Sitat av Mr. Frosty Vis innlegg
Når tror dere den er her da, siden den er brev. Mandag? Onsdag? Januar?
Vis hele sitatet...
33 Desember 2020 (ingenting får meg til å tro at dette er over )
Sitat av meitemark Vis innlegg
33 Desember 2020 (ingenting får meg til å tro at dette er over )
Vis hele sitatet...
Hahaha, morsom du.
Stemmer at cargoflyvninger økte under corona fordi mye pakker tidligere gikk i buken på passasjerfly (som stoppet så og si helt opp), men at kina-mikkmakk går mer via fly enn via sjø har jeg absolutt ingen tiltro til. Postflyene i Norge har dog gått som vanlig, verken flere flyvninger eller færre flyvninger. Hvis de har økt så har de iallefall fortsatt plass i flyene til mer, for ekstraruter har de hittil ikke satt opp. Er det nært nok så blir det mao bil, skal det lenger unna så blir det med fly uansett hvor lite porto du betaler på Post-i-butikk. Postflyene er også som kjent en av de som får disp til å ta av og lande på norske lufthavner som egentlig skal være nattesstengt pga støyregulering. Andre eksempler på dette er politi, forsvar, losflyet, ambulansefly og ambulansehelikoptre, charterfly (gudene vet hvorfor) og offshore-helikoptre (men normalt ikke planlagte ruter, kun hvis de evakuerer folk fra plattformer pga helse etc).
I juletider er det heller vanlig at mer post blir kjørt med lastebil slik at flyene bare flyr langt nordover, for på denne måten å fordele forsinkelsene likt over hele landet. Posten bruker (leier) forresten egne fraktfly, så tviler sterkt på at dem leier plass hos SAS eller Norwegian (eller Wizz).

Bashfoo: Både Kina og USA sender posten med fly igjen. Får pakker fra USA på bare litt over en uke nå.

Sitat av meitemark Vis innlegg
33 Desember 2020 (ingenting får meg til å tro at dette er over )
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne sett kalenderen din :-D
Sist endret av ivar_oslo; 27. desember 2020 kl. 15:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Pakken ble sendt i dag, er det mulig onsdag?!
Sitat av Mr. Frosty Vis innlegg
Pakken ble sendt i dag, er det mulig onsdag?!
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen måte for noen av oss å finne ut når pakken din kommer. Kanskje du burde kontakte enten leverandøren eller fraktselskapet?
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Det finnes ingen måte for noen av oss å finne ut når pakken din kommer. Kanskje du burde kontakte enten leverandøren eller fraktselskapet?
Vis hele sitatet...
I have De sendte kun sporing nummer, spørsmålet er ikke når den spesifikt kommer men når det er mest sannsynlig.

men får bare vente........
Sist endret av Mr. Frosty; 28. desember 2020 kl. 19:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
På torsdag kl. 10:36
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
På torsdag kl. 10:36
Vis hele sitatet...
Morsom du
Den kommer når den kommer, så enkelt er det.
Jeg tenker vi kan konkludere med at den kommer når postmannen eller postdamen legger den i postkassen din!