Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 10055
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.. ehh, dette er kanskje en rar forespørsel, lang historie kort, vi brøt oss inn hos en serie-pedofil, vi har lest en dom om han, så vi banket han og stjelte med oss noe i en bag og stakk derfra. Men jeg sliter med å sove om dagen, fordi jeg er usikker på om vanlige latex-hansker (ja samme som en kondom ellernoe, de hvite eller blå hanskene)

Kan politiet finne fingeravtrykk av slike hansker eller vil det imellom skjule det? Skulle kanskje brukt mer solide hansker .....

Tror jeg har fått traumer av det og??? Våkner om natta og drømmer han enten er i huset eller kommer med pistol mot meg...eller at politiet banker på hjemme (bor hos foreldre)... finnes det noe man kan bruke mot slik angst? Som vil dempe den eller fjerne drømmene??

Takk for svar
-Dritnervøs gutt
17 år
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenk om dere banket opp feil mann...
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og eiendelene kan vel spores.
Politiet har ikke hanskene?
De kunne kanskje funnet spor på hansken.

Gjennom, tvilsomt. Muligens om du putta fingeren ( med hanske)
i blekk og rett på papir.
Selve avtrykket kommer vel av fett/svette på fingeren.

De bruker sikkert ikke ukevis med resurser på dette.

og forøverig.
Ikke bryt deg inn å bank opp flere mennesker.
Sist endret av vindaloo; 1. november 2020 kl. 16:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forsvarer ikke pedofili på noen måte. Men er en ganske alvorlig sak dere har gjort. Skjønner godt at du sliter i ettertid. Er ikke så lett å være iskald å banke opp folk uten å slite med samvittigheta. Men vil egentlig fraråde deg å skrive om sånne ting på nett. Uansett om man er "anonym" eller ikke. Lykke til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei.. ehh, dette er kanskje en rar forespørsel, lang historie kort, vi brøt oss inn hos en serie-pedofil, vi har lest en dom om han, så vi banket han og stjelte med oss noe i en bag og stakk derfra. Men jeg sliter med å sove om dagen, fordi jeg er usikker på om vanlige latex-hansker (ja samme som en kondom ellernoe, de hvite eller blå hanskene)

Kan politiet finne fingeravtrykk av slike hansker eller vil det imellom skjule det? Skulle kanskje brukt mer solide hansker .....

Tror jeg har fått traumer av det og??? Våkner om natta og drømmer han enten er i huset eller kommer med pistol mot meg...eller at politiet banker på hjemme (bor hos foreldre)... finnes det noe man kan bruke mot slik angst? Som vil dempe den eller fjerne drømmene??

Takk for svar
-Dritnervøs gutt
17 år
Vis hele sitatet...
Benzo fjerner angsten, å tror ikke du blir tatt. Og som sagt dere banket han opp dere drepte han liksom ikke. Var det planlagt?

Om du blir tatt kan du forvente 1år straff ikke noe mere, som sagt han var pedofil tror dommeren demper straffen litt når han hører det. Og jævla bra gjort få sånne svin ut av samfunnet.

Og du er under 18 så tror ikke straffen blir så ille (men du blir sikkert ikke tatt)
Sist endret av vet_ikke_jeg; 1. november 2020 kl. 16:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Lukter som om dette har noe med denne saken å gjøre.
Burde egentlig slette helt tråden kanskje,
før snutten ser dette å krever brukeren utlevert...
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg så sikker som jeg kan bli at man ikke etterlater seg fingeravtrykk med latex-hansker på. Har gjort brekk med latex-hansker. Ble mistenkt for et av de. Men ble ikke siktet. Går ut ifra at vi hadde blitt det hadde de funnet noen.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
som sagt han var pedofil tror dommeren demper straffen litt når han hører det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Er det littegrann lov å banke opp og stjele tingene til folk som er straffedømt? Det har ikke jeg fått med meg.
Anonym bruker
"Leken Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja hansker skjuler fingeravtrykk men spørsmålet nå er om du skriver dette fra kryptert Ip-adresse eller ikke.. Politiet kan spore innrømmelsen din til Ip-adressen hvis de går inn for det.

Er dog ekstremt få saker de har kontakta forumet og bedt opp opplysninger om brukeren, men det har skjedd har jeg lest admin skrive her inne før.
Kommer også an på om han har anmeldt forholdet eller ikke.. Noe som ikke er anmeldt blir ikke etterforsket heller. Får håpe pedoen tok det som sin egen karma!

Angående marerittene dine så ja man kan få traumer av å utføre ekstrem vold, men det kan også komme av at du har så mye angst for å bli tatt nå at du drømmer om det. Det kan hjelpe å snakke med en prest som har taushetsplikt om du trenger å tømme deg for det du har gjort.
Før jeg har lest hele innlegget, for å svare direkte på spørsmålet: det avhenger helt av hvor tynne hansker det er snakk om. (tror jeg?)

Tror jeg har fått traumer av det og??? Våkner om natta og drømmer han enten er i huset eller kommer med pistol mot meg...eller at politiet banker på hjemme (bor hos foreldre)... finnes det noe man kan bruke mot slik angst? Som vil dempe den eller fjerne drømmene??
Vis hele sitatet...
Ikke for å være direkte frekk her, men det at dere bryter dere inn hos noen i deres eget hjem å banker ham opp er jævlig sketchy og ren idioti. At han er pedofil er helt jævlig, vet ikke hvor godt dere 'kjenner' individet, men om han har fått en dom har han sannsynligvis også bøtet med straff? Er også noe nysgjerrig på hvordan dere har fått navn og bostedsadresse på denne karen? Dere må vel ha noen form for kjennskap til ham i såfall?

Ikke har du bare brutt deg inn, du har begått ran og i sammensvergelse med noen andre. Det i seg selv vil straffe seg enda hardere enn om du hadde gjort dette alene uten å rane noen i samme slengen... ai ai ai.

Jeg er langt ifra en pedofil-forkjemper, det vet vel mange av de her inne som har lest regelmessig i forumet, men det her blir rett og slett for dumt.

Du er 17 år? Vær så snill og ikke begi deg ut på en vei du fort ikke kan snu tilbake fra, jeg sier med all kjærlighet at du burde ta vare på deg selv og ikke begå forbrytelser du kan se tilbake på når frontal-lappen din er ferdig utviklet med ett bittert og ønskefullt headspace.

Ta vare på deg selv, det gjør meg vondt å lese det her.. virkelig. du tror kanskje du gjør samfunnet en tjeneste men det er langt ifra en tjeneste når du selv blir en økonomisk belastning og en direkte fare for resten av samfunnet. PM meg om du trenger noen å snakke med ang. traumer, det her høres ut som noe som du allerede nå angrer på i ettertid.
Sist endret av Jokke; 1. november 2020 kl. 18:06. Grunn: wall of text
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
Hvorfor det? Er det littegrann lov å banke opp og stjele tingene til folk som er straffedømt? Det har ikke jeg fått med meg.
Vis hele sitatet...
Mulig du ikke har så mye erfaring med politi og rettsvesen kanskje.

Selv om det er like etisk feil, blir det noen ganger sett på som "formildende" hvis lovbruddet er begått mot en tidligere straffedømt.

Med formildende mener jeg at man får den minste strafferammen for det lovbruddet som kanskje var kvalifisert til den høyeste strafferammen.

Det har jeg sett selv flere ganger i voldsdommer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det har jeg sett selv flere ganger i voldsdommer.
Vis hele sitatet...
Nevn én?

Slike strafferabatter blir gjerne gitt der forbrytelsen er gjort i affekt, for eksempel om du går inn på barnerommet og ser en fremmed mann forgripe seg på datteren din, eller om du selv banker opp en som har forgrepet seg på deg, eller lignende.

Det er på ingen måte slik at alle tidligere straffedømte er fritt vilt for blind vold. Man vil neppe få noen som helst strafferabatt om man oppsøker tidligere straffedømte og gir dem juling, når man selv ikke har noen som helst relasjon til vedkommende.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mulig du ikke har så mye erfaring med politi og rettsvesen kanskje.

Selv om det er like etisk feil, blir det noen ganger sett på som "formildende" hvis lovbruddet er begått mot en tidligere straffedømt.

Med formildende mener jeg at man får den minste strafferammen for det lovbruddet som kanskje var kvalifisert til den høyeste strafferammen.

Det har jeg sett selv flere ganger i voldsdommer.
Vis hele sitatet...
I denne spesifikke saken kan det faktisk være motsatt, at det er straffeskjerpende.
Det viser at handlingene var planlagte.
Det er ikke ønskelig å ha en gjeng unger som løper rundt å utøver vold mot folk som allerede har fått straff.
Informasjonen om vedkommende kommer fra dokumenter som har blitt delt ulovlig.
Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Forøvrig, vis dere var 100% sikker på at denne personen er dømt for overgrep så bra jobba, ta en tur til ettersom du har avslørt deg selv uansett!
Vis hele sitatet...
Her inne (nFF) er det kanskje en del deling av erfaringer som kan sees på som 'oppfordring' eller 'normalisering' av lovbrudd MEN: nei, ikke bra jobba. Synes ikke det er forsvarlig å fortelle en 17åring at det er 'bra jobba' å begå såpass alvorlige forbrytelser.
Det er ikke bra jobba, det her er skikkelig ille.

Uten at det her er noe angrep på deg, for du mener det helt sikkert ikke i noen annen form enn at svinet fortjener det og der er vi forøvrig enige; men i mine øyne er det ikke en bra ting at en som er såpass ung person begir seg ut på noe såpass alvorlig. Ville bare slenge det inn, sånn at vedkommende får lest det.

mvh han som påtok seg rollen som moraliserende jævel denne gangen.
Sist endret av Jokke; 1. november 2020 kl. 18:50.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
mvh han som påtok seg rollen som moraliserende jævel denne gangen.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Arg Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å bruke "han er pedofil" som en unnskyldling for å gjøre inbrudd.. nice
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å bruke "han er pedofil" som en unnskyldling for å gjøre inbrudd.. nice
Vis hele sitatet...
Og ikke nok med det, ran? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det skal være nødvendig å ta med seg en pose med 'ting'? Og hva er 'noe' i en bag?

Det føler jeg er noe relevant til saken, men ts vil tilsynelatende ikke inkriminere seg videre. Den ser jeg.

Kan forresten tenke meg at den angsten ts kjente på før han opprettet dette innlegget virkelig må ha tatt av etter å ha lest svarene.
Sist endret av Jokke; 1. november 2020 kl. 18:57. Grunn: er av og til litt for sløv på og/å reglene.
Anonym bruker
"Vettskremt Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
finnes det noe man kan bruke mot slik angst? Som vil dempe den eller fjerne drømmene??

Takk for svar
-Dritnervøs gutt
17 år
Vis hele sitatet...
tar for meg den siste delen siden ingen andre gjorde det:
  • meditasjon
  • samtale med helsesøster/ppt
  • snakk med lege ang. medisinering (antidepressiva) det tar dog. som regel 3-6 uker før disse fungerer
  • tur i skog og mark
  • observer tankene dine som stresser deg, innse at du ikke kan rømme fra dem eller endre dem og radikalt aksepter hva disse gjør med deg. Dette vil hjelpe deg utrolig mye.
  • separer tanker og følelser, aksepter følelsene du kjenner og la tankeprosessen din heller være noe du observerer og ikke har ett behov for å kontrollere
  • invester mer tid i konstruktive hobbyer og interesser
  • ta deg en runk
  • kommer ikke til å oppfordre til medikamenter i b-prep gruppen eller bruk av rusmidler, du er en en unge og skal ha muligheten til å leve deretter.
  • finn noe eller skap noe du kan glede deg til og å se frem til.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gå til politiet og anmeld deg selv.
Og denne tråden er vel en god forklaring på hvorfor pedofile ikke bør offentliggjøres.
Og hvorfor man bør holde kjeft om man gjør noe så idiotisk.
LoL. Det er nå ikke SÅ jævlig gale som dere skal ha det til? Han straffet en pedofil med vold. Er det ok? Ja synes jeg. Nei synes dere. Vi kan være enig om at vold er unødvendig men folk oppfører seg som om han har gjort noe HEEEEELT JÆVLIG. Slapp av 10 hakk da og ikke vær så forbanna moraliserende. Faen så jævlig "PK" alle skal være.
Sitat av Antiex Vis innlegg
LoL. Det er nå ikke SÅ jævlig gale som dere skal ha det til? Han straffet en pedofil med vold. Er det ok? Ja synes jeg. Nei synes dere. Vi kan være enig om at vold er unødvendig men folk oppfører seg som om han har gjort noe HEEEEELT JÆVLIG. Slapp av 10 hakk da og ikke vær så forbanna moraliserende. Faen så jævlig "PK" alle skal være.
Vis hele sitatet...
Når du sier det motsatte av alle andre i rommet så kan det være en pekepinn på at din dømmekraft og ditt standpunkt kunne trengt en revurdering. Nå er ikke dette alltid tilfelle, men når vi snakker om en 17åring som bryter seg inn hos en fyr og banker ham mens han raner fyren på vei ut så synes jeg ikke det er ''ok''.

Det har vært planlagt på forhånd, og kan og burde slåes hardt ned på. Hvis du ikke kan se feilen i det her, oh well. Mitt tips til deg er å tenke på om du var i stand til å vurdere livet og fremtiden med alle dets aspekter mtp. risikovurdering når du var 17 år. - Jeg vil si neppe, spesielt med tanke på at du synes det her er ''ok''.
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 11:36.
Sitat av Antiex Vis innlegg
LoL. Det er nå ikke SÅ jævlig gale som dere skal ha det til? Han straffet en pedofil med vold. Er det ok? Ja synes jeg. Nei synes dere. Vi kan være enig om at vold er unødvendig men folk oppfører seg som om han har gjort noe HEEEEELT JÆVLIG. Slapp av 10 hakk da og ikke vær så forbanna moraliserende. Faen så jævlig "PK" alle skal være.
Vis hele sitatet...
Poenget her er at det ikke er du eller jeg som skal straffe de som allerede er dømt og har sonet. Greit nok at han har gjort en forferdelig handling, men det gjør det ikke greit å terrorisere personen gjennom ulovlige handlinger - vold, innbrudd, ran... osv.

Si at man kjenner en notorisk fyllekjører og du har selv mistet familiemedlemmer til de forbanna egoistisk idiotene. Gir det deg retten til å bryte deg inn i hjemmet dems, banke dritten ut av dem og stjele? Nei.
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 11:36.
Sitat av Antiex Vis innlegg
LoL. Det er nå ikke SÅ jævlig gale som dere skal ha det til? Han straffet en pedofil med vold. Er det ok? Ja synes jeg. Nei synes dere. Vi kan være enig om at vold er unødvendig men folk oppfører seg som om han har gjort noe HEEEEELT JÆVLIG. Slapp av 10 hakk da og ikke vær så forbanna moraliserende. Faen så jævlig "PK" alle skal være.
Vis hele sitatet...
Det er ikke "pk" å være i mot vold og ran.
Å skaffe seg økonomisk vinning samtidig som du legitimerer dette ved at personen har forgrepet seg på et barn er litt søkt og handler ikke om straff men dårlig dømmekraft.
Og personlig så ønsker jeg verken pedofile eller personer som TS gående løs i samfunnet.
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 11:36.
Da syns jeg helt ærlig at dere som sitter på "Den høye hest" kan finne et annet diskusjonsforum. Dere er for moraliserende. Det hjelper TS veldig lite.
Sitat av Antiex Vis innlegg
Da syns jeg helt ærlig at dere som sitter på "Den høye hest" kan finne et annet diskusjonsforum. Dere er for moraliserende. Det hjelper TS veldig lite.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at dersom du ikke klare å ta imot standpunkter som differensierer fra dine egne, så burde kanskje du ta en pause fra diskusjonsforum en liten stund. I samme slengen så argumenterer jeg for at på lang sikt så vil det hjelpe TS mye mer å gi ærlige og konstruktive tilbakemeldinger enn det gjør og klappe ham på skuldra for noe som er så ufattelig dumt som dette.

Kanskje det hjelper svært lite på angsten, men angst er en følelse og som andre følelser vil det komme og gå. Jeg kan garantere deg at angsten han eventuelt kan kjenne på når han har fått betalt for dette eller andre fremtidige lovbrudd han blir oppmuntret til vil være mye større.

Hadde du helst sett at ditt hypotetiske barn hadde fått rulleblad for innbrudd, vold og ran eller en evt. besittelse av hasj? Hvis man må oppmuntre til lovbrudd mener jeg. Husker du ikke hvor mottagelig du var for inntrykk når du var 17?
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 11:36.
Anonym bruker
"Leken Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Nevn én?

Slike strafferabatter blir gjerne gitt der forbrytelsen er gjort i affekt, for eksempel om du går inn på barnerommet og ser en fremmed mann forgripe seg på datteren din, eller om du selv banker opp en som har forgrepet seg på deg, eller lignende.

Det er på ingen måte slik at alle tidligere straffedømte er fritt vilt for blind vold. Man vil neppe få noen som helst strafferabatt om man oppsøker tidligere straffedømte og gir dem juling, når man selv ikke har noen som helst relasjon til vedkommende.
Vis hele sitatet...
Det var en sak for et par år sida, kanskje i fjor om en mann som banka dama si som fikk formildende straff fordi hun hadde vært utro og lovbruddet skjedde i direkte sammenheng med at han fant hun i senga med en annen mann. Det var masse styr rundt husker jeg for det er jo ikke rett at det skal legitimere et lovbrudd, men dommen ble ikke justert opp fordet.

Jeg kjenner til flere voldssaker hvor det som har skjedd før volden har vært formildende på straffeutmålingen og selvom jeg ikke tror det er til noe hjelp for ts å forsvare seg i retten om at han var pedo så er det ikke helt umulig at det hadde gitt noe lavere straff om den som utøvde volden for eksempel var i familie til overgrepsofferet.
Anonym bruker
"Leken Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Du er 17 år? Vær så snill og ikke begi deg ut på en vei du fort ikke kan snu tilbake fra, jeg sier med all kjærlighet at du burde ta vare på deg selv og ikke begå forbrytelser du kan se tilbake på når frontal-lappen din er ferdig utviklet med ett bittert og ønskefullt headspace.

Ta vare på deg selv, det gjør meg vondt å lese det her.. virkelig. du tror kanskje du gjør samfunnet en tjeneste men det er langt ifra en tjeneste når du selv blir en økonomisk belastning og en direkte fare for resten av samfunnet. PM meg om du trenger noen å snakke med ang. traumer, det her høres ut som noe som du allerede nå angrer på i ettertid.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig og glad for det Jokkerella skriver her. At du allerede som 17 åring iskaldt driver å juler opp og raner folk gjør deg ikke godt. Det er slikt man utvikler dyssosial personlighetsforstyrrelse og sosiopati av, nettopp pga det blir hjernens måte å håndtere traumene, angeren og minnene på. Om du ikke allerede har en slik personlighetsforstyrrelse kommer du til å utvikle det om du fortsetter i dette sporet og du står også i fare for å utvikle PTSD og ende opp som et nervevrak når du blir voksen.
Anonym bruker
"Leken Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eller narkis eller alkis for å fortrenge minnene og de vonde menneskelige følelsene rundt å ha gjort andre mennesker så vondt. De jakter deg resten av livet hvis ikke sosiopatien tar seg av å legitimere det og bli iskald på alle områder i livet.

Jeg hater pedofile og syns det er innafor at de får juling men det er ikke din jobb som barn å begå alvorlig kriminalitet for å straffe andre, da det som sagt bare ødelegger mer for deg selv enn for de.. Desverre..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var en sak for et par år sida, kanskje i fjor om en mann som banka dama si som fikk formildende straff fordi hun hadde vært utro og lovbruddet skjedde i direkte sammenheng med at han fant hun i senga med en annen mann. Det var masse styr rundt husker jeg for det er jo ikke rett at det skal legitimere et lovbrudd, men dommen ble ikke justert opp fordet.
Vis hele sitatet...
Dette faller under å handle i affekt, og kan være formidlende. Ikke det samme som personen beskrev over.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kjenner til flere voldssaker hvor det som har skjedd før volden har vært formildende på straffeutmålingen og selvom jeg ikke tror det er til noe hjelp for ts å forsvare seg i retten om at han var pedo så er det ikke helt umulig at det hadde gitt noe lavere straff om den som utøvde volden for eksempel var i familie til overgrepsofferet.
Vis hele sitatet...
Men nå er vi over på noe annet. Det som ble sagt tidligere i tråden var "Selv om det er like etisk feil, blir det noen ganger sett på som "formildende" hvis lovbruddet er begått mot en tidligere straffedømt."

Slik jeg leser det betyr det at personen mener man kan få formidlende straff om man utøver en voldshandling mot en tidligere straffedømt. Men man kan få straffereduksjon om noe skjer i affekt - men det har høyere krav enn at personen var tidligere straffedømt. Spesielt blir det problematisk når det er snakk om en slik handling som i denne tråden hvor man kan argumentere for at det var en planlagt handling. (som gjerne er skjerpende).

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg hater pedofile og syns det er innafor at de får juling men det er ikke din jobb som barn å begå alvorlig kriminalitet for å straffe andre, da det som sagt bare ødelegger mer for deg selv enn for de.. Desverre..
Vis hele sitatet...
Et samfunn hvor det er sett på som greit at privatpersonen utover vold mot andre høres ikke ut som et samfunn vi burde streve for å leve i. Jeg ser veldig fort hvor mye problemer det kan skape. Tror på ingen måte det fører noe godt ut av det.

Ja, mange handlinger kan ikke tilgis. Og det finnes ikke rettferdighet å få for det. Og jeg har ingen tro på at uansett hvor mye straff og juling man gir folk så vil det nok aldri føles som nok til å være rettferdig. Så det er en veldig dårlig ting å bruke for å vurdere hvor mye straff man skal gi. Men er vanskelig å finne hva som er rett straff. Men det viktigste er nok å hjelpe offer og pårørende til å kunne komme videre i livet. Det gjøres ikke ved strenge straffer - men ved å ha gode apperater for oppfølging i ettertid.
Sist endret av etse; 1. november 2020 kl. 21:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Leken Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av etse Vis innlegg
Et samfunn hvor det er sett på som greit at privatpersonen utover vold mot andre høres ikke ut som et samfunn vi burde streve for å leve i. Jeg ser veldig fort hvor mye problemer det kan skape. Tror på ingen måte det fører noe godt ut av det.
Vis hele sitatet...
Forstår perspektivet ditt og er i bunn og grunn enig for jeg tror ikke at totalt anarki er noen god løsning. Men i saker hvor systemet ikke fungerer som det er tiltenkt må alternative straffer til verks er min mening. Overgrep er blandt de minst prioriterte sakene hos politiet, sakene med minst straffeprosent (1 av 100 anmeldte blir dømt) og pedofile går nesten alltid i et mønster hvor de fortsetter å utøve overgrep etter endt soning fordi risikoen for å bli tatt er kjempe lav, veldig få barn klarer å anmelde eller i det hele tatt forstå at de har vært med på et overgrep før 30 år senere når lovbruddet er foreldet, risiko for å bli dømt er lav selvom man er anmeldt og straffene er kjempekorte. Da tenker vel mange pedoer at risken er verdt å ta igjen og særlig om de har oppbacking fra andre pedofile i nettverk og sosiale grupper på nettet.. Når loven ikke er effektiv er det etter min mening innafor å ta loven i egne hender i saker som handler om overgrep men det betyr ikke at jeg syns at alle som gjør noe galt skal få juling. Allikevel tror jeg de fleste her inne hadde vært positive til å ta en som hadde foregrepet seg på egne barn eller seg selv..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Forstår perspektivet ditt og er i bunn og grunn enig for jeg tror ikke at totalt anarki er noen god løsning. Men i saker hvor systemet ikke fungerer som det er tiltenkt må alternative straffer til verks er min mening. Overgrep er blandt de minst prioriterte sakene hos politiet, sakene med minst straffeprosent (1 av 100 anmeldte blir dømt) og pedofile går nesten alltid i et mønster hvor de fortsetter å utøve overgrep etter endt soning fordi risikoen for å bli tatt er kjempe lav, veldig få barn klarer å anmelde eller i det hele tatt forstå at de har vært med på et overgrep før 30 år senere når lovbruddet er foreldet, risiko for å bli dømt er lav selvom man er anmeldt og straffene er kjempekorte. Da tenker vel mange pedoer at risken er verdt å ta igjen og særlig om de har oppbacking fra andre pedofile i nettverk og sosiale grupper på nettet.. Når loven ikke er effektiv er det etter min mening innafor å ta loven i egne hender i saker som handler om overgrep men det betyr ikke at jeg syns at alle som gjør noe galt skal få juling. Allikevel tror jeg de fleste her inne hadde vært positive til å ta en som hadde foregrepet seg på egne barn eller seg selv..
Vis hele sitatet...
I denne saken var han jo allerede dømt. Så her er det ikke snakk om en sak med en overgriper som går løs fordi politiet henla saken. Her gjelder det en tidligere straffedømt - men slik jeg leser det har han blitt gitt juling (og ranet) fordi straffen var tydeligvis ikke nok i følge dem. Og jeg kan på en måte forstå hvorfor folk føler det sånn. For jeg tror ikke det finnes en straff streng nok til at man vil føle rettferdighet når slike handlinger skjer. Men selvjustis og mer vold er ikke løsningen.

Slike saker er komplekse og vanskelige - og at det er mange som ikke blir dømt blir en litt annen diskusjon. Tenker det passer seg litt bedre i en annen tråd. Greit å gå for mye vekk fra temaet her. (som er vold mot en tidligere straffedømt)
Sist endret av etse; 1. november 2020 kl. 21:46.
Sitat av Antiex Vis innlegg
Da syns jeg helt ærlig at dere som sitter på "Den høye hest" kan finne et annet diskusjonsforum. Dere er for moraliserende. Det hjelper TS veldig lite.
Vis hele sitatet...
Vi har altså her en 17-åring som har begynt å havne på skråplanet.

Mener du på ramme alvor at kommentarer som «dritbra jobba, det var helt riktig å gjøre innbrudd, banke opp og rane en vilt fremmed mann, han fortjente det» kommer til å hjelpe TS mer enn kommentarer som «Dette er ikke riktig ting å gjøre, uansett hva vedkommende hadde gjort tidligere. Ta gode valg nå, og styr livet ditt inn på riktig bane. Send meg en PM hvis du vil snakke»...?

Helt ærlig...?

Jeg tror nemlig det kommer til å hjelpe TS mye mer om han ser at ikke engang vi utskudd på Freak støtter det han har gjort, og om han innser at disse «moralprekenene» er oppriktig velmente råd som, hvis han tar dem til seg, kan føre til at han får et mye finere liv, enn om han hører på dere (/deg?) som heier på vold og ran, og forherliger en kriminell løpebane. Forhåpentligvis tenker TS seg om, og innser at det ikke er noe fremtid i sikte med oppførsel og handlinger som det han dessverre har vært dum nok til å gjøre én gang nå. Men han har enda valget, og alle muligheter åpne for resten av livet!
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 11:36.
Anonym bruker
"Leken Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av etse Vis innlegg
I denne saken var han jo allerede dømt. Så her er det ikke snakk om en sak med en overgriper som går løs fordi politiet henla saken. Her gjelder det en tidligere straffedømt - men slik jeg leser det har han blitt gitt juling (og ranet) fordi straffen var tydeligvis ikke nok i følge dem. Og jeg kan på en måte forstå hvorfor folk føler det sånn. For jeg tror ikke det finnes en straff streng nok til at man vil føle rettferdighet når slike handlinger skjer. Men selvjustis og mer vold er ikke løsningen.

Slike saker er komplekse og vanskelige - og at det er mange som ikke blir dømt blir en litt annen diskusjon. Tenker det passer seg litt bedre i en annen tråd. Greit å gå for mye vekk fra temaet her. (som er vold mot en tidligere straffedømt)
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor forrige svaret mitt ble av men så han er dømt og sonet men hva er et år i straff? Ute etter 8 mnd. Vet ikke hvor lenge han her sona men overgrepsstraffene er latterlig lave og flere saker i media skriver om 1-2 år for overgrep av barn. Det er ingen straff i mine øyne og da er det greit å gi en ordentlig straff til forbrytere av den kaliberen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke hvor forrige svaret mitt ble av men så han er dømt og sonet men hva er et år i straff? Ute etter 8 mnd. Vet ikke hvor lenge han her sona men overgrepsstraffene er latterlig lave og flere saker i media skriver om 1-2 år for overgrep av barn. Det er ingen straff i mine øyne og da er det greit å gi en ordentlig straff til forbrytere av den kaliberen
Vis hele sitatet...
Uansett hva man mener om landets strafferammer så er det helt bak mål å heie på en 17-åring som begår grov kriminalitet. Synes Jokkerella var den mest konstruktive her, med moralpreken iblandet forståelse, vennlighet og tilbud om støtte.

TS, det er et godt tegn at dette plager deg. Hadde du som 17-åring begått innbrudd og voldelig ran uten å tenke på det i etterkant, så hadde det vært bekymringsverdig. Husk den kjipe følelsen du har nå og bruk den som motivasjon til å ikke gjøre noe sånt igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke hvor forrige svaret mitt ble av men så han er dømt og sonet men hva er et år i straff? Ute etter 8 mnd. Vet ikke hvor lenge han her sona men overgrepsstraffene er latterlig lave og flere saker i media skriver om 1-2 år for overgrep av barn. Det er ingen straff i mine øyne og da er det greit å gi en ordentlig straff til forbrytere av den kaliberen
Vis hele sitatet...
Det er en ting å være uenig i straffenivået - noe annet å ty til selvjustis. Det er noe jeg aldri mener man skal kunne oppfordre til eller si er greit.

1 år hørtes også veldig lite ut, sex med barn under 14 år skal straffes med MINIMUM 3 år, og inntil 15 år. Så om noen får 1 år må det bety at det enten er en veldig mild sak eller at man ikke hadde bevis for overgrepet og fikk de dømt for noe annet.

Men uansett faller jeg tilbake på det jeg sa i stad: det finnes nok ingen straff streng nok til at man føler rettferdighet. Er jo like greit å si "Han forgrep seg på barn - og alt han trengte å gjøre var å være 10 år i fengsel". Det føles ikke rettferdig. Men det er et uoppnålig mål å få til noe som føles rettferdig for veldig grusomme handlinger - så tenker det ikke er noe å strebe etter.

Så da får man heller prøve å tenke prevantivt - gjøre det beste for at det ikke skal skje. Og hvis det skjer gjøre sitt beste for at det ikke skjer igjen. Og så må man samtidig gi god oppfølging til både offer og pårørende.
Sist endret av etse; 2. november 2020 kl. 00:08.
Jeg orket bare å lese en tredjedel av tråden. Litt av et drama som oppstår fordi noen sprer informasjon om en tidligere straffedømt.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Okei, dere leste hele 1 dom på personen og konkluderte det med at han var serie-pedofil.
For alt dere vet, så var han på bedringens vei, fikk hjelp og behandling og har aldri rørt ett barn etter han ble dømt.
Vold er vold, uansett om det er mot en pedofil, en narkoman eller en helt random kar på byen.

Dere brøyt dere altså inn hos en helt random person, banket han opp og rana han og nå sliter du med dårlig samvittighet?
Håper virkelig du sliter med den enten resten av livet eller så mye at du går å melder deg selv.

Slik oppførsel er faen ikke greit uansett hvordan man skal prøve å rettferdiggjøre det og det gjør deg faktisk ikke bedre en disse drittungene som løper rundt i Oslo og raner og banker opp eldre og yngre.

Prøver virkelig ikke å forsvare pedofile på noen måte her altså, men det blir bare for dumt å skulle løpe rundt å banke opp personer på bakgrunn av noe man har lest.
Om det var slik så burde jo hele Norges befolkning torturere staten på rundgang.
Anonym bruker
"Leken Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av etse Vis innlegg
Det er en ting å være uenig i straffenivået - noe annet å ty til selvjustis. Det er noe jeg aldri mener man skal kunne oppfordre til eller si er greit.

1 år hørtes også veldig lite ut, sex med barn under 14 år skal straffes med MINIMUM 3 år, og inntil 15 år. Så om noen får 1 år må det bety at det enten er en veldig mild sak eller at man ikke hadde bevis for overgrepet og fikk de dømt for noe annet.

Men uansett faller jeg tilbake på det jeg sa i stad: det finnes nok ingen straff streng nok til at man føler rettferdighet. Er jo like greit å si "Han forgrep seg på barn - og alt han trengte å gjøre var å være 10 år i fengsel". Det føles ikke rettferdig. Men det er et uoppnålig mål å få til noe som føles rettferdig for veldig grusomme handlinger - så tenker det ikke er noe å strebe etter.

Så da får man heller prøve å tenke prevantivt - gjøre det beste for at det ikke skal skje. Og hvis det skjer gjøre sitt beste for at det ikke skjer igjen. Og så må man samtidig gi god oppfølging til både offer og pårørende.
Vis hele sitatet...
Jeg hyller ikke ts og syns det er feil at en 17 åring er så voldelig, men hva veit vi om det er han selv eller broren som ble utsatt for overgrepene?

Ingen overgrep er "milde" og det er sjukt av deg å si.

80-åring dømt til tre måneders fengsel for overgrep mot et barn i familien. Barnet hadde vært utsatt for seksuelt misbruk før og siktede var klar over det og utnyttet seg av det. Retten sier han fikk den lave dommen pga høy alder og helse.
https://www.s24.by/46685/

Dømt til 44 mnd, ute etter 30 mnd for voldtekt mot 18 barn han slo og kvelte.
https://www.ba.no/nyheter/bergen/kri...n/s/5-8-471484

Dømt til 8 mnd, ute etter 6, for overgrep mot barn https://www.l-a.no/nyheter/i/g7QQ35/...rgrep-mot-barn

Dømt til 12 mnd, ute etter 9 for overgrep mot av to av sønnens kamerater og seksuelle handlinger mot syv andre barn i 8-9 års alderen https://www.ta.no/grenland/42-aring-.../1-111-5389388

Dømt til 30 mnd, ute etter 20 mnd, for voldtekt av barna sine over mange år https://www.tv2.no/a/11215499/

Dømt til tre år, ute etter to https://www.smp.no/nyheter/2020/09/1...n-22690771.ece

Erstatning 40.000 for overgrep mot barn under ti år https://www.advokat-teigstad.no/erst...n-under-10-ar/

Ja når rettsstaten ser så mildt på pedofili syns jeg det er helt innafor å ta saken i egne hender. Men en 17åring skal ikke trenge å gjøre det.

Faen heller, folk blir bura lenger for noen kilo med hasj jo! Vet at strafferammen på pedofile er en annen debatt men ville poste det her for å vise at ingen overgrep er milde selvom de blir behandlet sånn av retten og av mythriders.
Først er spørsmålet, har de ditt fingeravtrykk i registeret?

Men nei, de hanskene er tjukke nok til å ikke etterlate seg fingeravtrykket ditt. Men på innsiden er en annen sak.
Politiet er vanlige mennesker, kanskje de fleste er dummere enn vanlige og lite bred intelligens. Uansett hater de pedofile overgripere like mye. Kommer helt an på hvem som får ansvaret.

Dark Room saken, der alt gikk for lukkete dører? Vet vi hvem han som hadde ordentlig stilling i "livet" er?
Han som jobbet i kretser som styrer og bestemmer mer enn vi tror.

Tipper han ikke sitter noe av straffen.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Ja når rettsstaten ser så mildt på pedofili syns jeg det er helt innafor å ta saken i egne hender. Men en 17åring skal ikke trenge å gjøre det.

Faen heller, folk blir bura lenger for noen kilo med hasj jo! Vet at strafferammen på pedofile er en annen debatt men ville poste det her for å vise at ingen overgrep er milde selvom de blir behandlet sånn av retten og av mythriders.
Vis hele sitatet...
Det er mange som ser seg utenfor våres rettstat og følger sin egen/kollektiv moral og etikk. Eller så har vi brødhoder som skal være helter.(Ser ikke sånn på TS)

Selv inne i fengsel er det betjenter som lager dårlige dager for folk med råtne forbrytelser. Helt enig med deg.
Sist endret av Naturgrønn; 2. november 2020 kl. 08:03.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gå til politiet og anmeld deg selv.
Vis hele sitatet...
Enig. TS sliter åpenbart veldig, er 17 år. Eneste jeg kan anbefale er å anmeld seg selv i en slik situasjon.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke anmeld deg selv. Ikke hør på hva disse folkene sier.

Anmelder du deg så blir det fengsel+opplæring av ennå mer krim av gamlegutta+ varige men+ antisosial oppførsel pga det du har opplevd i fengsel etc.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Enig. TS sliter åpenbart veldig, er 17 år. Eneste jeg kan anbefale er å anmeld seg selv i en slik situasjon.
Vis hele sitatet...
Fuck off dere to a

Takk for mye bra svar. Liker at noen supporterer handlingen mot pedoen... han har forgrepet seg på eks’en min i flere år hvis det har noe å si? Jeg slitter enda med dårlige drømmer osv.
Jeg kommer ikke til å gjøre det igjen (lett og si) men som dere og mener, jeg fikk traumer av det. Ikke kult.
Melde meg kommer jeg aldri til å gjøre for dere som beskytter pedoen istedetfor den forvirrede 17-åringen men greit. Alle får si sin mening synes ikke synd på han, men kunne gjort mye annerledes kjenner jeg.
Kunne heller møtt han offentlig å klinket til han og skreket hva jeg mente, istedetfor å gjøre det vi gjorde. Vi gikk over streken.

Bra det finnes så mye kloke hoder her inne, ikke så lett for meg å skjønne alt hele tiden :/ takk for mye bra svar.

Har ikke hørt noe fra noe politi enda... men er jo bare første dag i uken. Kompisen min finner ikke igjen bankkortet sitt såklart, etter den affæren vår. Det er så typisk om han mistet det INNI HUSET hans. Noia noia... uff.....

Skal forøvrig snakke med psykiater på torsdag. Burde jeg legge ut alt, eller slår det tilbake på meg selv?
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det han gjorde med eksen min har heller aldri blitt anmeldt, kanskje det er en løsning vi kunne prøvd å få hu med på, eller har han ikke opplevd nok nå? Det var grovt overgrep, vil helst ikke gå inn på detaljer fordi det er ett veldig sårt tema... egentlig. Men det er kun ett fåtalls pers som vet om det. Må jeg iverstefall i retten, kunne jeg jo lagt frem det? Da må vel han og i fengsell?

Mod gjerne slåsammen postene ^
Syns fremdeles du er helt legit, og ikke hørt på disse moralistene som dømmer deg mens de selv sier de skal slutte med amfetamin og ikke greier det.

Beveg deg videre i livet og la pedofilen sitte igjen med noia og fokuser på de gode tingene i livet som god mat, fitte, trening og visdom. Du har seriøst HELE livet foran deg.
Hmm, så fordi man synes at å gå og banke opp folk i sin egen leilighet er feil, så forsvarer man en pedo? På tide å få hodet ut av ræva, eller hva?

Når man er straffedømt så har man fått straff, og det er revnende likegyldig hva du synes eller ikke om den straffa er riktig eller ei. Sånn er det når man bor i et samfunn. Godt ikke alle tenker som dere eller så hadde ikke Norge vært som det er den dag i dag.
Sitat av Antiex Vis innlegg
Syns fremdeles du er helt legit, og ikke hørt på disse moralistene som dømmer deg mens de selv sier de skal slutte med amfetamin og ikke greier det.
Vis hele sitatet...
Fin stråmann. Fordi alle som er uenige med dere her er selvfølgelig amfetamin-avhengige moralister som ikke klarer å slutte...

Nå vil jeg tørre og påstå at flesteparten i denne tråden har vist seg å være uenige med ditt ståsted. Og når man er i minoritet burde man kanskje tenke seg om og vurdere om man kanskje tar feil? (majoriteten har ikke alltid rett - men er man uenig med majoriteten kan det være en god pekepinne på at man kanskje tar feil)

Jeg synes også at det egentlig er verre å si at det er greit, og nesten heie på de. Jeg kan ha en viss forståelse for hvorfor folk har en frustrasjon over slik situasjoner som fører til at man gjør noen dumme valg. Men det å da i ettertid si at de gjorde det rette og akseptere det blir for meg helt feil.

Et samfunn hvor vanlige borgere skal gjøre selvjustis for å sørge for at folk får straffen de fortjener (i følge dem selv) er et samfunn som fort har mye problemer. Og det å akseptere slik handlinger er et steg i feil retning. Å dømme slike handlinger handler ikke om å forsvare overgripere - det handler om at man ønsker å forsvare demokratiet og rettsystemet vårt.

Og for ordens skyld synes jeg vi på et forum som freak, hvor man har veldig mye mennesker som er litt alternative, burde klare å skille mellom overgripere og pedofile. Veldig mange som gjør overgrep på barn har vist seg å ikke være pedofile. Og veldig mange pedofile gjør aldri overgrep (du bare vet ikke at de er pedofile - for det er ikke akkurat en ting du forteller folk).

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje du skal dra hodet ditt it av rævva di først eller hva?

Ja huff dødsstraff og ett pedo-fritt norge hadde vert det verste eller hva tenker du kompis?
Vis hele sitatet...
Man kan prøve å være litt mer saklig. Er man uenig med straffenivået i norge er ikke svaret selvjustis. Lov å være uenig i straffenivået i Norg - og slike ting endres gjennom politikk. Ja, det er en litt lang og tungvindt prosess. Men det er mange hensyn å ta.
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 11:36.