Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1313
Hei.
Jeg er helt nybegynner på dette her.
Er dette en hann plante?



https://imma.gr/120953xf29c7
Sist endret av Zagge; 30. juni 2023 kl. 18:48.
Ser tvekjønnet ut. Altså en hermafroditt som befrukter seg selv og dermed ender opp med å produsere en million frø. Det skjer enten via genetikk eller for mye stress på planten.

Det er bare å røske den å begynne på ny. Bagseeds blir veldig ofte hermafroditter hvis det er det du har brukt så anbefaler jeg å få tak i skikkelige gener til neste runde.

Er mange år siden jeg dyrket selv så jeg kan ta feil, men det er uansett ikke en plante som vil produsere noe du kan røyke
Sist endret av DrDeath; 30. juni 2023 kl. 18:56.
Ser ut som en standard hannplante ja
Zagge's Avatar
Trådstarter
Takk for svar. Da fjerner jeg den :-)
De ballene mellom grein og stamme er en klar indikasjon på hannkjønn. Hvis de står for lenge så åpner disse ballene seg og slipper ut en stor mengde pollen.

Lykke til med neste
Sett den under nett, alene.
Polinerer du en hunnplante, får du så noen tusen nye frø. Gratis.

Mere hemafroditt, bedre bilder hadde hjulpet,men uansett sprekker ballene, så gjør den alle dine andre ubrukbare til annet enn frø.
Sist endret av slitenRealist; 1. juli 2023 kl. 10:32. Grunn: Mer info
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Ser tvekjønnet ut. Altså en hermafroditt som befrukter seg selv og dermed ender opp med å produsere en million frø. Det skjer enten via genetikk eller for mye stress på planten.

Det er bare å røske den å begynne på ny. Bagseeds blir veldig ofte hermafroditter hvis det er det du har brukt så anbefaler jeg å få tak i skikkelige gener til neste runde.

Er mange år siden jeg dyrket selv så jeg kan ta feil, men det er uansett ikke en plante som vil produsere noe du kan røyke
Vis hele sitatet...
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Sett den under nett, alene.
Polinerer du en hunnplante, får du så noen tusen nye frø. Gratis.

Mere hemafroditt, bedre bilder hadde hjulpet,men uansett sprekker ballene, så gjør den alle dine andre ubrukbare til annet enn frø.
Vis hele sitatet...
Hva er det dere ser som underbygger at den er tvekjønnet? Jeg kan ikke se en eneste pistill noen steder på bildet
Vanskelig å se direkte, pga bildene.
Normalt ser man det jo kjapt m forstørelseglass.
Men her er planten kommet så langt at det blir verre.
Men ser ut som planten har vært stressa.
Balla’n er jo mann, men samtidig ser det ut som de første bladsettene er blitt uregelmessige.
Derfor stress, mulig hemafroditt.
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Vanskelig å se direkte, pga bildene.
Normalt ser man det jo kjapt m forstørelseglass.
Men her er planten kommet så langt at det blir verre.
Men ser ut som planten har vært stressa.
Balla’n er jo mann, men samtidig ser det ut som de første bladsettene er blitt uregelmessige.
Derfor stress, mulig hemafroditt.
Vis hele sitatet...
Kommet så langt? Den der er nok knappe 2-4 uker inn i blomst og om det er de enfingrede bladene i toppen av planten du tenker på så er det helt vanlig, for begge kjønn egentlig, men spesielt for hannplanter..


Jeg syns kanskje den ser ut til å ha fått litt lite lys og har et solblad hvor "taggene" bøyer seg litt oppover, men ellers ser den jo ut til å være ved god helse
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er en han plante ja, bare å få den ut av teltet før den polenerer jentene dine