Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4291
Hjelp..
Jeg har formatert laptopen for 5 gang på en månde .
Naboen driver å hacker pcen min å flere pcer på nettverke noe som resulterer i at vi ikke kommer oss inn på nettverket\nettverkskortan slutte å virke m.m.m.
vet han har peilling men har ingen handfaste bevis (da hadde jeg gått inn t han å henta pcen hans)han fucke up hele blokka... håpe der kan hjelp meg i hvordan jeg skal gå frem for å buste han.
Kollektiv? Har du egen router? Har du antivirus? Hvordan foregår hackingen/hva gjør vedkommende?
jeg og min nabo bruker samme router men det er 8 som bor i blokka å di fleste har det probleme . ja avira , netverks korten slutter å virke får opp en masse maper av typen 32342d69856ae047774a08 + at vi får opp noe som hete USB Video Device #2 ....
vi miste å admin .
Sitat av Diablozilver Vis innlegg
jeg og min nabo bruker samme router men det er 8 som bor i blokka å di fleste har det probleme . ja avira , netverks korten slutter å virke får opp en masse maper av typen 32342d69856ae047774a08 + at vi får opp noe som hete USB Video Device #2 ....
vi miste å admin .
Vis hele sitatet...
Mapper av med navn slik som "32342d69856ae047774a08" er som regel oppdateringer til windows. "USB Video Device #2" høres ut som om du har et kamera innebygd i laptop. Og, siden det bare er et lite antall tilgjengelige kanaler når det kommer til trådløst, skal det ingenting til for at signaler blir forstyrret.

Kan du nå forklare tydelig hva som er problemet? Ingenting av det du skriver virker som noen som helst form for "hacking".
Blir vansklig å busta han. Slik jeg kan forstå det så avlytter han nettverket deres. Han kan se hvilke web sider dere er på osv, passord kan han sniffe opp. Da kan dere få lagg/tregt nettverk osv.

Han er på linjen deres så bytt wep nøkkel eller wpa så er nok problemet borte.
takker............:-)
Gå inn på routeren og blokker hans mac eller ip: når du har gjort det, kommer han aldri inn på nettverket igjen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hemen Vis innlegg
Gå inn på routeren og blokker hans mac eller ip: når du har gjort det, kommer han aldri inn på nettverket igjen.
Vis hele sitatet...
Om du trur MAC og IP-baserte blokkeringer er spesielt effektivt tiltak bør du ta en reality check. Ingen av dei tar meir enn et halvt sekund å omgå.
Sitat av Hemen Vis innlegg
Gå inn på routeren og blokker hans mac eller ip: når du har gjort det, kommer han aldri inn på nettverket igjen.
Vis hele sitatet...
åjodda, hvis han kan sniffe trafikken kan han nok også spoofe autentiserte MAC-addresser

nok en gang er slashdot først til åstedet
Sist endret av VivaLatrina; 16. januar 2010 kl. 19:33.
Sitat av Hemen Vis innlegg
Gå inn på routeren og blokker hans mac eller ip: når du har gjort det, kommer han aldri inn på nettverket igjen.
Vis hele sitatet...
hvis han er så god hacker som trådstarter sier skal han nok klare å bytte mac adresse
Viss det er eit stort problem, sett opp antivirus og brannmur.
Finnes mykje gratis der ute.
Og viss det er eit stort problem at han kan overvåke trafikken, kjøp deg / dere ein tjeneste for å sette opp VPN. (Slik at all trafikk går kryptert ut til serveren dere har leigd)

EDIT
Får ofte hjelp til å sette opp tilkoplinga viss du kontakter bedrifta du kjøper tjenesten av.
Sist endret av FuzzT; 16. januar 2010 kl. 20:03.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Samle sammen bevis, beskytt dere, gå sammen med andre berørte, anmeld.
Det kommer jo på om han angriper maskinene deres direkte eller om han ligger kun å sniffer pakker ute på nettverket. (Den siste ska ikke ha noe med at nettverkskorte deres slutter å virke).

Den første metoden er vel ganske så enkel å buste noen på, hvis du laster ned "wireshark" og legger den til å sniffe på det nettverkskorte du bruker, for så å bruke stringen "ip.addr == din ip && ip.addr == hans ip" eks: ip.addr == 192.168.0.2 && ip.addr == 192.168.0.5, så vil du fort se om det er mye trafikk mellom PCen din og hans, og hvilken type trafikk det er. Bare la wireshark stå å sniffe en ukes tid.

Hvis han kjører en Man-In-The-Midle-attack, som ofte brukes til å sniffe/kontrollere trafikk på nettverket, så kan vel det ganske fort oppdages med å tranceroute trafikken ut.

Men ligger han å sniffer passivt på trafikken, så er det vel ikke mange måtene å oppdage han på.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Masi: kvifor vil du oppdage MiTM med traceroute? Traceroute utnytter jo bare TTL, og det er ingen problemer å ikkje svare på den typen pakker, eller med falsk ttl. Er du MiTM kan en per definisjon kun bli oppdaga om en røper seg ved å t.d. interecepte autentiserte SSL-forbindelser.
Det her lukter mer og mer som virus pc som driver å autoscanner alle som er rundt seg, finne ut ip'en hans så ping den mens dere rapper ut kable til dere finner hvilken hus det er.
Sitat av how-to-stop-hacking-neighbours-from-hacking-your-router-and-fuck-up-your-network-card.com
Step 1. Gå på Kiwi og kjøp 2-3 pakker aliminiumsfolie
Step 2. Finn en pappeske og klipp ut ene siden slik at du har en vegg
Step 3. Pakk pappen inn i aliminium og sett den opp slik at den står mot naboens vegg
Vis hele sitatet...
Såvidt mine erfaringer rekker, er det ikke vanskelig å finne ut en WEP/WPA key? Er det sant eller bare noe jeg innbiller meg?
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Såvidt mine erfaringer rekker, er det ikke vanskelig å finne ut en WEP/WPA key? Er det sant eller bare noe jeg innbiller meg?
Vis hele sitatet...
det er sant. wep er pissenkelt, WPA er litt verre (ikke vanskeligere, men tidkrevende)
takk, da var det oppklart

Så da vil det ikke hjelpe å sette passord på routeren ...
Sist endret av krJo; 16. januar 2010 kl. 22:44.
jo, bruker du WPA, og har et bra langt passord (type 20-25 karakterer, helt random, masse tall og spesialtegn), vil det være så godt som umulig å finne det (da man må benytte bruteforce)
men, du sier; Det er mulig, bare mer tidkrevende ....
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
men, du sier; Det er mulig, bare mer tidkrevende ....
Vis hele sitatet...
"Ingenting er umulig, det umulige tar bare lengre tid"
- FSK-HJK
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
men, du sier; Det er mulig, bare mer tidkrevende ....
Vis hele sitatet...
si at passordet er 25 tegn langt, og si at det er totalt 80 forskjellige tegn man kan bruke. da blir antall mulige kombinasjoner 80^25 = 3.77789319*10^47, altså ca 377789320000000000000000000000000000000000000000 mulige kombinasjoner.

min pc, inkludert grafikkort (HD4890) kan teste oppimot 25 000 nøkler i sekundet. si at du har en pc som kan ta 40 ganger så mye, altså 1 million nøkler i sekundet. det vil da ta 377789320000000000000000000000000000000000 sekunder å teste alle kombinasjonene, altså 4,37256157 × 10^36 (4372561570000000000000000000000000000) dager.

det er seint på kvelden nå, det er godt mulig tallene mine er litt feil, men det vil ta sinnsykt mange år å gjøre dette.

om man hadde sittet på renderfarmen som laget Avatar, kunne man sikkert kuttet ned denne tiden en del, men det ville fortsatt tatt atskillig mer tid enn det naboen har


konklusjon: det går ikke
Sist endret av VivaLatrina; 17. januar 2010 kl. 00:21.
selvfølgelig, ville bare si at det var mulig :P
Sitat av slashdot Vis innlegg
Om du trur MAC og IP-baserte blokkeringer er spesielt effektivt tiltak bør du ta en reality check. Ingen av dei tar meir enn et halvt sekund å omgå.
Vis hele sitatet...
Deteksjon er i mange tilfeller like greit som prevansjon. Dette er et av dem

Whitelister dem MAC-adressene sine, og han plutselig sitter med en av deres MAC-adresser vet dem sikkert at han gjort noe. De kan ta gå og gi han en på tryne, og true med flere om han ikke stopper.

Akkurat nå virker de kun som en gjeng med tåper som ikke har peiling på hva som skjer med nettverket deres, og det er litt lite grunnlag for å konfrontere fyren.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Deteksjon er i mange tilfeller like greit som prevansjon. Dette er et av dem

Whitelister dem MAC-adressene sine, og han plutselig sitter med en av deres MAC-adresser vet dem sikkert at han gjort noe. De kan ta gå og gi han en på tryne, og true med flere om han ikke stopper.
Vis hele sitatet...
Ja, men når nokon stille det spørsmålet OP stiller så er dei i praksis ikkje i stand til å detektere slikt. Og da er det å foreslå mac-sperre like ufornuftig som å anbefale WEP - det funker kun mot tilfeldige brukere, og vil garantert ikkje fungere mot nokon som er villige til å bruke marginalt med tid på å få tilgang.

I så måte er WPA2 einaste saliggjerande.

Forøvrig er eg overbevist om at vedkommande ikkje gjer noko som helst, og at OP tilskriver alle rare hendelser til vedkommande.
Det jeg ville gjort er:
1. Sette opp den trådløse routeren med WPA eller WPA2. Siden han kjenner litt hacking ville jeg generert et passord på minimum 15+ tegn(små og store bokstaver, tall og spesialtegn). Da vil det være umulig å hacke. Er ingen privatpersoner som kan hacke et så langt passord med bruteforce. Vil ta år.
2. Deretter ville jeg ha formatert maskinen, er ikke godt å vite om han kan ha installert skadelig programvare på din maskin.
Sitat av Diablozilver Vis innlegg
Hjelp..
Jeg har formatert laptopen for 5 gang på en månde .
Naboen driver å hacker pcen min å flere pcer på nettverke noe som resulterer i at vi ikke kommer oss inn på nettverket\nettverkskortan slutte å virke m.m.m.
vet han har peilling men har ingen handfaste bevis (da hadde jeg gått inn t han å henta pcen hans)han fucke up hele blokka... håpe der kan hjelp meg i hvordan jeg skal gå frem for å buste han.
Vis hele sitatet...
Sitat av tou_pilsner Vis innlegg
Det jeg ville gjort er:
1. Sette opp den trådløse routeren med WPA eller WPA2. Siden han kjenner litt hacking ville jeg generert et passord på minimum 15+ tegn(små og store bokstaver, tall og spesialtegn). Da vil det være umulig å hacke. Er ingen privatpersoner som kan hacke et så langt passord med bruteforce. Vil ta år.
2. Deretter ville jeg ha formatert maskinen, er ikke godt å vite om han kan ha installert skadelig programvare på din maskin.
Vis hele sitatet...
formatering er utført, les førsteposten en gang til

hvis man kommer inn på ruteren bør man kunne endre nøkkel og slikt ja
Det virker som om du bor i et mentalt sykehuus. Hvor vanskelig er det å snakke med personen og si at han skal slutte. Forsåvidt så høres dette ut som problemet ligger hos deg..