Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1941
Hei

Har letet en del på nFF men fant ingen ting om virkningene av å bruke både hasj og alkohol samme kveld.
Så jeg har noen spørsmål angående dette temaet:

- Hvor helseskadelig er det å bruke begge deler ?
- Hva kan virkningene være av å drikke etterpå ?
- Hva kan virkningene være av å drikke først ?
- Holder hasj-rusen seg lengre/kortere ?

Ett lite spørsmål til; Hvor lenge varer hasj-rusen, for en nybegynner (ca) ? Kan det muligens gå over etter 5-6 timer, om jeg ikke tar alt for mye?

Takk for all respons
Cheers
- Ikke så mye mer enn effekten av de to lagt sammen.
- Du skal drikke fort hvis en joint før påbegynt alkoholinntak skal ha noen synergieffekt
- At hasjen og alkoholen forsterker hverandre
- Kan definitivt forlenge rusen
Da har du ikke lett godt nok fordi jeg husker det emnet her ble tatt opp for ikke så lenge siden.

På en generell basis kan jeg si at hasj-rusen holder seg kortere, kommer fortere og er en lengre prosess (drekking tar litt tid ofte) og derfor blir det naturlig å røyke etter man har drukket litt. På en annen side kan dette blir veldig vanskelig å kontrollere hvis en ikke har så mye erfaring med blanding av de to. Mitt beste råd er vær forsiktig, thcen forsterker alkoholrusen så derfor vil det kanskje være ideelt å være bittelitt ruset på alkohol også prøve med noen få trekk fra en joint, f.eks.

Har ingen mening om hvor helseskadelig det er.

Hasjrusen vil nok være over etter 5-6 timer hvis du ikke tar mye ja, kan hende du kjenner det veldig svakt men du vil mest sannsynligvis ha mer eller mindre full kontroll og vanlig bevissthet.

Hvis du blar en side eller to tilbake så tror jeg du finner et emne som omhandler det samme.
Trådstarter
22 2
Finner fortsatt ingen ting, bare om blanding ilag (Green Dragon drink)
Men takk, jeg fikk med meg det meste nå

Setter pris på flere innspill
jeg blir dårlig som regel, vis jeg er full å røyker da.
Går fint ann å ta noen pils og røyke, bare du ikke er noe mere en brisen
Hvis du noen gang skal blande hasj å alkohol, anbefaler jeg deg å røyke etter at du har drukket "ferdig" for kvelden.
Øl og Cider smaker helt forferdelig ettar å ha røyka.
Sist endret av karrage; 29. april 2009 kl. 02:33.
Jeg oppfatter det slik at alkohol kan ha en veldig katalyserende effekt med hasj om du er noen lunde brisen i forveien, for og ikke trippe bad er det kanskje ikke så dumt og begrense alkoholinntaket noen lunde slik at du ikke tar helt av.
Jeg pleier faktisk og få hallusinasjoner når jeg er ganske godt brisen og røyker større mengder med veldig god hasj eller gress.
Når det kommer til at rusen holder lengre, vil jeg påstå og si at THC rusen blir en smule kortere mens alkoholen rusen blir sterkere når THC rusen har gitt seg. Dette er bare mine erfaringer etter jeg har vært pisse skeiv og full så er ikke fult pålitelig.

Bare ikke overdriv så går dette som oftest greit.

EDIT: En liten skriveleif
Sist endret av Skummetmelk; 29. april 2009 kl. 09:56.
Røyk først, drikk etterpå. Det er vanskelig å kontrollere trekkene når du har drukket, slik at du kan få i deg mye mer enn du egentlig vil - og da er det lett å bli dårlig.
Det er ikke skjeldent jeg blir dårlig av å kombinere de to, heller ta mye av en ting enn mye av begge. Du kan jo eksperimentere litt og se hvordan det går, bare husk å alltid ha en fot i bakken slik at du ikke letter, ingenting slår egne erfaringer =)
Personlig pleier jeg å ta meg en liten joint før jeg begynner å drikke, så trapper jeg gradvis opp med flere jointer og mer alkolol utover kvelden. Skaper en konstant stigende, behagelig måte å være steinfull på, men min subjektive oppfatning er at man gjerne føler seg litt mer klar i toppen enn man er (såfremt man ikke er ballefjern). Anbefaler ikke å overstige stadiet "godt brisen" her.

Om man røyker for mye mens man er alkoholpåvirket kan effektene bli utrolig intense (og interessante) - men da kan det i tillegg bli noenlunde vanskelig å gjøre noe annet enn å ligge strak og høre på musikk. Noen mener at fyllasyken kommer raskere når man røyker mens man er alkoholpåvirket, andre mener at den lindres, jeg er definitivt fan av begge disse påstandene.

Ang. helsemessige spørsmål så er det nok som xtapolapocetl sier, ikke noe spesielt værre enn å legge sammen en og en. Jeg har dog opplevd noen merkelige "nedturer" av å blande, av typen våkne opp superdeprimert, eller et par dager med noia, så jeg tror at straks man blander disse to så vil de psykiske bivirkningene vokse eksponensialt, så hvis du sliter med noe så er det kanskje lurt å ikke overdrive her.

Ang. varighet så varer nok alt en smule lengre når du blander. Selve hasjrusen kan lett vare 4 timer som nybegynner, men man vil ha side-effects ganske så mange timer etterpå også.
Watch out for de værste thc-innholdende genmanipulerte super-greiene på fylla ihvertfall, kan gå gale eller i bakken eller...en mild og god joint grønnt utpå kvelden i festlig lag etter hageparty, grilling, fisketur osv er toppen.
MEN pass opp på å komme hjem fra byen med nokså solid promille, og dra heavy-hasj i heavy-pipe..... (kalles go natt)
Men viktigst av alt er : Kos deg, bare røyk i godt lag/godt humør, ikke smell innpå 18 pils og en haug jointer.... Da banker depresjon og noia fort på døra di......
Sitat av karrage Vis innlegg
Hvis du noen gang skal blande hasj å alkohol, anbefaler jeg deg å røyke etter at du har drukket "ferdig" for kvelden.
Øl og Cider smaker helt forferdelig ettar å ha røyka.
Vis hele sitatet...
Merkelig med det der. Etter inntak av marijuana vil sug etter alt helsefarlig (nikotin, alkohol, koffein) forsvinne -- så fremt det ikke inneholder sukker, selvsagt En jeg kjenner røyker en 20pk for DAGEN, og han kan holde seg hele dagen uten en eneste sigarett dersom han har hatt et lite besøk av Mary Jane.
Sist endret av Exmagician; 29. april 2009 kl. 18:02.
Ja loathsome, hvis jeg har tatt meg et trekk så orker jeg såvidt tanken på røyk og snus i mange timer etter inntak.
Røyka og snusa så og si fast før, men etter litt noen uker med Mary Jane slutta jeg så og si med begge deler, nå er det eneste av nikotin jeg får i meg i mekket, eller en snus nå og da på jobben.
Jeg er glad i øl, men foretrekker sprit dersom jeg skal røyke i tillegg. Et litt labert vorspiel med joint og øl blir fort veldig søvndyssende. Det viktigste er dog å ikke røyke hvis du allerede er full og svimmel, for da går det som regel skikkelig rundt, og kebaben eller bakepoteten fra noen timer tidligere vil ta turen oppover spiserøret igjen...
Hvis jeg fyrer litt seint utpå kvelden når jeg er ganske full så husker jeg mer dagen derpå..Akkurat som om fyringsen kickstarter hukommelsessentret mitt igjen.

Jeg pleier som regel ikke røyke så mye før jeg skal drikke, tempoet på øl drikkingen går liksom til bunn da siden jeg bare loker og "glemmer" bort øl'n

Tror det å røke når man er ganske berusa på alkohol er en vanesak. Beste rusen jeg kan få er når det begynner å snurre, må bare ikke noie av det, men prøve å kontrollere det..lene/legge seg tilbake i soffa'n og enjoy'e the ride, helst med noe hard musikk..
Har hatt et par dårlige erfaringer med den kombinasjonen, men det er vel stort sett et resultat av at jeg er altfor full og får altfor lyst til å røyke. Da kommer nattmaten opp. En av de mer idiotiske samt minneverdige episodene var første gang jeg røyka. Var potte full og ville gjerne prøve så jeg tok noen heftige trekk og hostet meg ihjel. Når vi skulle gå tilbake til festen så fikk jeg kraftig tunnelsyn. Det snurret bokstavelig talt rundt. Deretter endte det i en spektakulær spyeksplosjon på verandaen og jeg smalt i gulvet. Når jeg våknet opp hadde alle dratt selv om det føltes ut som jeg var borte kun i 5 min. Blackout er morro!
Det jeg synes er litt morsom når man blir dårlig på alkohol og hasj er at man får hallusinasjoner. En gang våknet jeg opp med hodet nede i en bøtte og bildet jeg så idet jeg åpnet øynene var helt likt babyen fra 2001: A Space Odyssey. Herlig.
Blir som regel en joint etter en fest eller tur på byen.
Synes personlig det er kos å slappe av med noen kompiser og en joint/bong.
Trådstarter
22 2
Takk for alle svarene.
Tror jeg har det mye klarere om hvordan jeg bør gå fram nå
Natt til første, gogo!
begge samtidig? Da blir det Green-Dragon. Men for meg går det alltid bra med alkohol og hasj, jeg får ikke panikk eller noe sånt. Men ikke drikk til du kaster opp