Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2241
Hey. Skal kjøpe noe som ikke er helt lovlig av en fyr(derfor jeg poster i dette forumet), og har et spørsmål.


Narvesen og 7-eleven har disse SpendOn kortene, som funker akkurat som et vanlig VISA-kort, visstnok. Man kan bruke de på nett etc.

Men jeg må bruke Western Union som betalingsform, og lurer derfor på om dette kortet vil funke med Western Union? Hva tror dere?

Jeg har tro på at det funker, siden de sier det fungerer -> over alt <- der man kan bruke VISA. Har lite lyst til å waste masse penger på noe som ikke helt sikkert fungerer.


Takk for svar, men har ikke behov for "njaaa, njoo, jeg tror kanskje at... etc" type svar. Hvis mods mener denne er postet feil, vær så snill og flytt den istedet for å slette den
Gir ikke "selgeren" deg andre betalingsalternativer enn Western Union er det rimelig sikkert en scam.
Trådstarter
Jeg fikk velge mellom WE og Moneygram.

Hans produkt er kjent på tvers av flere forum, så er ikke scam, men takk for omtanken

Edit: Beklager skrivefeil i overskriften, SpendOn er i ett ord.
Sist endret av Bonggass; 15. april 2009 kl. 15:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
kjedelig streiting
Sitat av Bonggass Vis innlegg
Hey. Skal kjøpe noe som ikke er helt lovlig av en fyr(derfor jeg poster i dette forumet), og har et spørsmål.


Narvesen og 7-eleven har disse SpendOn kortene, som funker akkurat som et vanlig VISA-kort, visstnok. Man kan bruke de på nett etc.

Men jeg må bruke Western Union som betalingsform, og lurer derfor på om dette kortet vil funke med Western Union? Hva tror dere?

Jeg har tro på at det funker, siden de sier det fungerer -> over alt <- der man kan bruke VISA. Har lite lyst til å waste masse penger på noe som ikke helt sikkert fungerer.


Takk for svar, men har ikke behov for "njaaa, njoo, jeg tror kanskje at... etc" type svar. Hvis mods mener denne er postet feil, vær så snill og flytt den istedet for å slette den
Vis hele sitatet...
Du kan likegodt dra til et WU kontor/bruke ditt eget visa som å bruke ett slikt spendonkort. Wu verifiserer deg ganske greit hvis du skal sende via nett. Du må ringe dem opp, for at dem deretter verifiserer personnummeret ditt med creditinform e.l. Så det å sende fra nett gjør deg ikke noe mer anonym hvis du tror det. Ang spendon, så bør det da virke så lenge du har kortnummer cvv osv på kortet.
Trådstarter
Er 3 timer til nærmeste WU kontor, hehe.

Og vil bruke spendon fordi jeg ikke vil det skal vises på nettbank/kvittering.
kjedelig streiting
Sitat av Bonggass Vis innlegg
Er 3 timer til nærmeste WU kontor, hehe.

Og vil bruke spendon fordi jeg ikke vil det skal vises på nettbank/kvittering.
Vis hele sitatet...
Åja, da skjønner jeg .
Regner med at det vil gå greit, men det er vanskelig å si hva WU flagger som mistenkelig, å hva dem ikke flagger. Pass også på at du kan skrive hvilken adresse du vil som fakturaadresse ved bruk av dette kortet.Wu er ganske strenge på at navn, personnr og adresse skal matche.