Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3198
Hvis man har blitt tatt av politiet for noe, og de har tatt et "mug shot" av deg i forbindelse med politisaken - har man rett/mulighet til å få et kopi av dette bildet selv?
kreativ nerd
devotio's Avatar
Kan jeg aldri tenke meg du har... Sunn fornuft...
Det er ikke "sunn fornuft" det nei. hvorfor skulle man ikke få lov til det?

Jeg spurte om å få en kopi av mine mugshots men fikk det ikke, fikk ikke noen grunn til det heller.

Hva mener du er så jævla fornuftig med det devotio? har du noen logisk grunn?
Om man er så jævla stolt av å ha blidd huka inn av politiet kan man vel bare fake seg ett eget mugshot?

Poeng for mest tilbakestående tråd på lenge foresten.
Du får sikkert se bildet om du ber om det, men noe kopi er vel heller tvilsomt.

Jeg vet om en person som ble tatt i fotoboks (at han kjørte for fort sier vel seg selv). Han nektet på at det var han og krevde å få se bildet, og det fikk han.

Han så klart å tydelig seg selv, og at han kjørte for fort og at han kjørte uten sikkerhetsbelte mens han satt med mobiltelefonen i hånda og snakket. Betalte på stedet og gikk.

Nei, han fikk bare bot for å ha kjørt for fort.
Flaks, ja!
Sitat av ztaale Vis innlegg
Poeng for mest tilbakestående tråd på lenge foresten.
Vis hele sitatet...
Like tilbakestående som denne?

Syntes det var noe kjent med denne diskusjonen.. Tror førsteposten min i andre tråden står som en sannsynlig grunn til "hvorfor ikke" problematikken
Sitat av ztaale Vis innlegg
Om man er så jævla stolt av å ha blidd huka inn av politiet kan man vel bare fake seg ett eget mugshot?

Poeng for mest tilbakestående tråd på lenge foresten.
Vis hele sitatet...
Kontrakultur > Undergrunn, ringer det noen bjeller?!
Slutt med moralprekener.....
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har fått kopi av bildene til eksen min, men vet ikke om de ga de ut til familien fordi han døde eller om han hadde kopi sjøl. Er tydligvis ikke umulig, men kan godt hende man må ha en ganske god grunn.