Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3133
Vi vet alle at det er lav risiko kriminalitet og at det er høy risiko kriminalitet. Høy risiko kan være at du f.eks smugler kokain fra Colombia. Lav risiko kan være at du jukser til deg ekstra penger fra lånekassen. Men noen fler som har eksempler på lavrisiko kriminalitet her?
dette er vel et eksempel på veldig lav risikokriminalitet: stjele kontormatriell fra jobben.
naske fra butikker osv.
Stjele penger fra moren din
Smugle over kvoten fra svenskegrensen
Kjøpe tobakk/alkohol når du er under 18
Kjøre ulovlig på moped
Dersom man er normalt oppegående, bør man vel klare å skille mellom alvorlige kriminelle handlinger, og heller uskyldige.

Drepe svigermor: grov
Spytte bestemor i trynet: mild

..and so on..
Sitat av davste Vis innlegg
Stjele penger fra moren din
Smugle over kvoten fra svenskegrensen
Kjøpe tobakk/alkohol når du er under 18
Kjøre ulovlig på moped
Vis hele sitatet...
Akkurat det å stjele fra egen familie viser veldig dårlig moral da. Tenkte dessuten (hypotetisk) på noe som gir en viss profit. Skulle ha sagt det i den første posten egentlig
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tja, jeg synes man kanskje burde nevne såkalte hvitsnippforbrytere, de ser ihvertfall ikke ut til å få noe straff som svir etter dine udyder: Enron skandalen, og mange av øktørene i Finanskrisen.
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Tja, jeg synes man kanskje burde nevne såkalte hvitsnippforbrytere, de ser ihvertfall ikke ut til å få noe straff som svir etter dine udyder: Enron skandalen, og mange av øktørene i Finanskrisen.
Vis hele sitatet...
Sant det, men driver man med så store summer er man dømt til å bli oppdaget Noen som har eksempler på lav risiko som gir mellom 1K-50K? (hypotetisk)
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Sant det, men driver man med så store summer er man dømt til å bli oppdaget Noen som har eksempler på lav risiko som gir mellom 1K-50K? (hypotetisk)
Vis hele sitatet...
Kommer helt ann på hvor flink du er, men pickpocketing er noe man kan tjene en del på .
Piratkopiering er vel en form for lav risiko kriminalitet :P. Du får jo tak i en del programmer som har i utgangspunktet en mektig prislapp, pluss filmer, spill osv.
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Sant det, men driver man med så store summer er man dømt til å bli oppdaget Noen som har eksempler på lav risiko som gir mellom 1K-50K? (hypotetisk)
Vis hele sitatet...
Hypotetisk så tviler jeg på at noen hadde delt det med deg her inne Må bli grovt tyveri e.l. Men da opererer du med såkalt "kalkulert risiko" Sistekaren i min krets som likte det utrykket fikk seg en ganske lang ferie. Men det står mye anleggsutstyr rundtom, hvis du har kjøper, hypotetisk. En sånn kompressor på hjul feks koster fort 100-150 ny.. Men alltid risiko om du bryter loven da. Finnes ingen gratis lunsj vettu
Smugle alkohol fra tyskland og selge gir vel greit betalt om man har kontakter.
Det er ikke vanskelig å komme på lavrisikolovbrudd, men det er vel heller interessant å finne ut hva som faktisk er ganske lønnsomt samtidig som det har lav risiko. Malerityveriet som nettopp var virker ganske lavrisiko, men det kan være litt problematisk å få ut pengene fra det.
Litt sprøtt at de ikke har sikret bedre, men det er som du sier vanskelig å få ut penger ja. Ta Pål Enger, de som stjal rembrandt i danmark og siste munch tyveriet i Norge som eksempel. Men vi får se om ikke disse her og ryker til når de prøver å omsette det. Tviler på de skal ha det i stua. Men lavrisiko, trodde det var slutt på de åpningene der etter siste stuntet til toska&co jeg
Trådstarter
Sitat av bobbo Vis innlegg
Det er ikke vanskelig å komme på lavrisikolovbrudd, men det er vel heller interessant å finne ut hva som faktisk er ganske lønnsomt samtidig som det har lav risiko.
Vis hele sitatet...
Klarte å lure til meg borteboerstipend og det gir jo ganske bra profit, skulle bare ønske at jeg hadde gjort det alle de andre årene og. Er ferdig på skolen til høsten så jeg kan ikke gjøre det mer. Vurderer å begynne på skole igjen til høsten, for så å slutte med en gang. Tjener 4K på det ialfall. Uansett noen som vet om noe lignende som borteboerstipend for høyskole/BI studenter?
Sitat av Carlsberg Vis innlegg
Klarte å lure til meg borteboerstipend og det gir jo ganske bra profit, skulle bare ønske at jeg hadde gjort det alle de andre årene og. Er ferdig på skolen til høsten så jeg kan ikke gjøre det mer. Vurderer å begynne på skole igjen til høsten, for så å slutte med en gang. Tjener 4K på det ialfall. Uansett noen som vet om noe lignende som borteboerstipend for høyskole/BI studenter?
Vis hele sitatet...
Du har krav på borteboerstipend når du studerer (høgskole/universistet).
Lav risiko kriminalitet er vel forbrytelser som er lette å komme unna med som biltyveri, innbrud i boliger, stjele i butikker, ran av enkelt personer etc
Clutchwire: Når ble ran av enkeltpersoner lett å komme seg unna, ettersom brorparten får med seg trynet på den som stjeler?
for det første har du noen gang har hørt om en finlands hette så ville du skjønt at bror parten aldri ville fått med seg ansiktet ditt =)
For det andre er ran av enkelt personer på steder hvor det ikke er kameraer eller andre vitner ditt ord mot offerets så vis du ikke blir tatt med tyvegodset på deg eller hjemme vil saken bli henlagt pågrunn av manglende bevis.
Clutchwire : Tror du slurer litt her, få saker der enkeltpersoner/familier/pokerlag er blitt rana i det siste uten at noen er blitt tatt. Pleier stortsett alltid å være enten noen med tilknytning, eller de bygger et mønster som gjør det enklere for ordensmakten å få has på de. Ran er ikke lavrisikosport mener nå jeg. Dessuten pleier alltid folk å legge igjen spor. Uansett hva som er planlagt, det går sjelden sånn.
Pidget: Familier å poker lag som du har lest om i avisen er hva jeg vil kalle grove ran. ran av enkelt personer som jeg snakket om der foreksempel lommeboken har blitt stjålet skjer flere ganger daglig i dette land å i forhold til hvor mange saker som blir løst er risikoen lav

Politiets oppklaringsrate har samtidig vært relativt lav og synkende. Den var på 40 prosent i 1956, og var sunket til 28 prosent i 1998. Den viktigste årsaken (61 prosent av alle etterforskede forbrytelser) var at man ikke klarte å finne gjerningsmannen. Lavest var oppklaringsraten for tyverier, hvor nesten 90 prosent av alle forbrytelser ble uoppklart. For voldsforbrytelser forble 41 prosent av alle etterforskede forbrytelser uoppklart i 1998.

Ser man på de forbrytelser som ble oppklart i 1998, førte 17 prosent av alle etterforskninger til tiltale, og 5 prosent til forelegg. De aller fleste oppklarte forbrytelser, uavhengig av type, førte til forelegg eller tiltale. Men 15 prosent av alle oppklarte voldsforbrytelser førte hverken til tiltale eller forelegg.

Dette er hentet herfra: http://www.hoyre.no/artikler/2000/10/kriminalitet

Sørgelig dette her også
http://alias.sol.no/content/99-av-100-tyver-gar-fri
Trådstarter
Sitat av pidget Vis innlegg
Clutchwire : Tror du slurer litt her, få saker der enkeltpersoner/familier/pokerlag er blitt rana i det siste uten at noen er blitt tatt. Pleier stortsett alltid å være enten noen med tilknytning, eller de bygger et mønster som gjør det enklere for ordensmakten å få has på de. Ran er ikke lavrisikosport mener nå jeg. Dessuten pleier alltid folk å legge igjen spor. Uansett hva som er planlagt, det går sjelden sånn.
Vis hele sitatet...
Tror han snakka om personran, altså at du går bort til de og raner de på gata. Om politiet kommer til å etterforske det tror jeg avhenger av flere faktorer:

-Sted (etterforskes mindre i Oslo)
-Alvorlighet (raner du noen med pistol, så kommer politet til å bry seg mer) Raner du dem med bare nevene tror jeg ikke politet kommer til å bry seg. Gir ikke offeret fra seg pengene, mobilen etc fra seg med en gang så er det bare å droppe hele greia. Pga blir det slosskamp så kommer politet. Viktig å se ann raneren (kvinner, menn som ikke ser sterke ut etc)
-Hvem det er (er det en kjendis så kommer politet til å prioritere det mer, er det en narkoman, kommer ingen til å bry seg)
Carlsberg : Egentlig grei den, men man skal da ha et teoretisk utbytte av et teoretisk ran. Å rane en megafonselger hjelper lite. Da må du rane 20 av de for å få råd til noe som helst. Og da er det ikke lavrisiko kriminalitet lenger, bare stress, spør du meg. Og resten har du oppsummert greit sjøl

Edit : Ran blir alltid sett alvorlig på forresten..
Sist endret av pidget; 10. mars 2009 kl. 10:40.
Jeg vil nå si at vis du venter på en person som tar ut en del penger i bank minibank å raner han på et passende sted vil du kunne få med deg en grei slump penger å ha en stor sjangse for å slippe unna med hele greia. å som linkene i mitt tidligere innleg viste til er det veldig få saker som blir oppklart når det kommer til disse sakene.
her er flere linker som viser det samme=)

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2534774.ece
http://www.aftenposten.no/nyheter/os...cle2867841.ece
De to linkene forteller meg at det er økniing av ran fra minibank og at den generelle oppklaringsprosenten på forbrytelser i hovedstaden har gått opp. Bl.a tyveri fra bolig opp 86% med en oppklaringsprosent på rundt 8. Klarer ikke å lese mellom linjene der at det å rane folk i minibank er en god ide.
Trådstarter
Sitat av pidget Vis innlegg
De to linkene forteller meg at det er økniing av ran fra minibank og at den generelle oppklaringsprosenten på forbrytelser i hovedstaden har gått opp. Bl.a tyveri fra bolig opp 86% med en oppklaringsprosent på rundt 8. Klarer ikke å lese mellom linjene der at det å rane folk i minibank er en god ide.
Vis hele sitatet...
Tror ikke han mente at man skulle rane folk rett etter å ha tatt ut pengene, tipper det er lurer å følge etter dem til det ikke er noen vitner for så å slå til. Problemet er bare at det er kamerer ved hver jævla minibank..
Sitat av pidget Vis innlegg
De to linkene forteller meg at det er økniing av ran fra minibank og at den generelle oppklaringsprosenten på forbrytelser i hovedstaden har gått opp. Bl.a tyveri fra bolig opp 86% med en oppklaringsprosent på rundt 8. Klarer ikke å lese mellom linjene der at det å rane folk i minibank er en god ide.
Vis hele sitatet...
At oppklaringsprosenten har gått ned litt, var det jeg skulle skrive.

Man kan jo spane på folk som er på vei i nattsafen og, kanskje det er like greit ? Har ikke hørt så mye om det siste tiden.
Ja er mange måter å gjøre det på å vente til en butikk drar med omsetningen sin i nattsafen er en fin måte å ta mye penger på=) men da risikerer du jo å bli filmet. å hva man har hørt har ikke mye med hvor mye som faktisk skjer når det gjelder kriminalitet fordi politiet liker å holde det meste skjult.
Høy risiko:stjele elektronikk el i sentrumsbutikker,
Lav risiko-og 1-10 flak-tilby skolebøker på bestilling til studenter/elever i sesongen.

Om du kjenner folk i distriktene-høre hva de er hypp på av div.-evt hva det koster der de bor.
Pris p\ forskjellige varer(småkvanta) blir nærmest doblet på veien fra f.eks Oslo til Drammen/Hamar/gjøvik,
el hva med en tur til Bergen/Haugesund/Førde/Florø,osv...

Bestillingstyveri på bygningsvarer fra byggeplasser, slakte offroadere,mm -tilby i avisen,osv.

Ingenting skulle gi mer enn 6 mnd i spjeldet for en med et par dommer på seg, førstegangsforbrytere går gratis,(betinget) for slike forhold. LØnner seg å ikke bruke plasser opp, t.o.m en tur til utlandet kan være noe å tenke på.
Du blir ikke fengslet for småtteri, hverken Sverige,Danmark,el.Og det var hvis du før el siden ble tatt...

Hadde folk egentlig visst hvor mange personran det er i løpet av et vanlig døgn i Bergen,Oslo, ville de fått KARAsjokk! I vonde gamle dager var jeg mye nærmere 'begivenhetenes gang.' Ranene ble aldri nevnt. En vanlig 'letting' av en vanlig kar-feks 2 tette og en badehette en lørdagskveld-og forsvunne lommebok... Trist men sant,jah.
Pinken gidd ikke se like dum ut som de er,en sjelden gang når de får det til, trykkes det i media. Har dere noen gang lest om antall folk som ble ranet(uoppklart),i løpet av en vanlig helg,f.eks?
Sist endret av jolly_roger71; 11. mars 2009 kl. 03:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Noen fler eksempler på lav risikos?
stå opp tidlig en lørdag morgen. hent deg en bunke med vg fra den lokale butikken (Pleier å ligge på trappa til butikken)
dra til et nabolag, ( helst et stykke unna der du stjal avisene) selg dem. er du heldig får du driks i tillegg.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Du har krav på borteboerstipend når du studerer (høgskole/universistet).
Vis hele sitatet...
Vis gjerne til kilder på det du sier.