Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 474
Problemstilling:

Jeg har en gammel masking fra 04 med "hallveis" windows xp pro stående her, tenkte jeg skulle installere linux på den og bruke som en liten server.
For ca 2 år siden skulle jeg reinstallere windows, strømmen gikk eller noe sånnt så installasjonen ble ikke fullført.

Når jeg prøver å starte maskinen vanlig, kommer det opp "Setup is restarting", så skrifter den over til en windows installasjon som er rundt 50% fullført, men den vil ikke videre..

Har jeg prøvd alt av bootdisks som partition magic, ultimate boot cd og diverse andre windows xp cder.

Hva gjør jeg for å få sletten den windowsen?

Har forresten søkt rundt på nette i 2-3dager nå uten resultat. Det er en dellmaskin.
Om det er stasjoner pc kan du jo ta ut harddisken å formatere den fra en annen maskin.
Trådstarter
76 1
Sitat av Volch0k
Om det er stasjoner pc kan du jo ta ut harddisken å formatere den fra en annen maskin.
Vis hele sitatet...
Er stasjonær, men den har en annen tilkobling enn alle de andre her i huset har.. Har prøvd

Kablene ser ca. sånn ut:

http://itpro.no/images/articles/serialata_kabel.jpg
Sist endret av karrage; 14. mars 2008 kl. 16:28.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, start installasjonen på nytt istedet for å fortsette på en eksisternede.

Gå inn i BIOS og sett CD-rom til første prioritet og boot fra denne nå du kommer dit.

Velg så å slette partisjoner og installere windows på en ny en.