Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2226
Noen som har lagt merke til den nye sivile politibilen i Oslo? En Mercedes Vito/V-klasse med todelt metallic lakk, marineblå og sølv. På taket, integrert i karosseriet står det opp fire stolper med størrelse på 2 tom 4. Disse står i hvert hjørne på taket og peker opp og litt ut, og har cirka lengde på 1 meter. Disse antennene er integrert i taket, og lakkert i bilens farge. Utstyrt med blålys og har sett den to ganger i god fart med blålys i grillen.

Hvilken funksjon har denne bilen, og hvilket teknisk kapasitet har den? Kallesignal? Hva er disse antennene eller stolpene som er montert i karroseriet? Peiler den signaler, eller hva gjør den?

Noen som vet?

Ingen som har sett denne bilen i Oslo?
Sist endret av Svinet; 26. august 2023 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres mer ut som fester for sånne opprørsgjerder og takplatform.
Aner ikke hva den utfører eller har kapasitet til. Undret meg over det samme når jeg så den kjøre sakte forbi meg i på Storo i forrige uke
Sånn jeg har forstått det er det for å lage sitt eget tlf tårn 4g/5g/lte så all info går innom de først før det blir sendt videre, sett den ved store eventer , sist ved pride for min del, kort sagt man in the middle attack

Sitat av SaySo Vis innlegg
Aner ikke hva den utfører eller har kapasitet til. Undret meg over det samme når jeg så den kjøre sakte forbi meg i på Storo i forrige uke
Vis hele sitatet...
Feil bil jeg tenkte på, snuten sin dronebil som er snakket om her https://www.uasnorway.no/her-er-politiets-nye-dronebil/
Sist endret av mrracerhacker; 26. august 2023 kl. 22:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
5 0
Det er ikke den bilen, eller den typer antenner. Men forslaget om at det er en dronebil er jo plausibel. Den nevnte bilen er mindre og ikke egnet til å sitte å arbeide i slik som viste Sprinter som har større plass.