Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5135
Jeg skal sette opp en nettside for en bedrift jeg har planer om å starte, og trenger derfor et godt og billig webhotell for nettsiden. Jeg har lett litt rundt, også på andre tråder her i forumet, men enda ikke kommet frem til noe. Jeg har ingen kunnskaper rundt dette, så det er lett å gå seg vil når alle sier de er både ledende, best og billigst på markedet. Host1.no er for dyrt, da dette er en bedrift som skal gå ved siden av videregående skolegang. Hver gang jeg ser noen anbefale en tilbyder, kommer det en annen og sier noe negativt om den, noe som jeg ofte ser med blant annet One.com. Det kan være verdt å nevne at nettsiden skal bygges på wordpress.
Sist endret av Avatar; 22. januar 2015 kl. 22:41.
300 spenn i året inkl domene er for dyrt? (minste webhotell, "nff" som rabattkode)

Om du velger en tilbyder som er særlig billigere enn det har de stort sett en eller annen bakdel med prisen. F.eks. at de ikke gidder gi folk support dersom det skal oppstå problemer. Du taper langt mer enn 300 spenn på at nettsiden din går ned i noen dager

(nei, jeg jobber ikke for host1 og er heller ikke kunde hos de. men da jeg var kunde der var jeg happy med både pris og support, og for meg teller sistnevnte langt mer enn punkt 1)
Sist endret av liasis; 22. januar 2015 kl. 22:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
300kr i året hadde ikke vert dyrt nei, men når det er per måned blir det noe annet.

Edit: Ser nå at det kan hende at jeg har blandet sammen VPS og webhotell..
Sist endret av Avatar; 22. januar 2015 kl. 22:59.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Da snakker vi virtuell privat server da eller? Fordi webhotell koster laaaangt ifra så mye som 300kr/mnd! http://host1.no/no/webhotell
Sist endret av MrMrtn; 22. januar 2015 kl. 22:58.
Trådstarter
Da er det nok kanskje mer aktuelt ja. Holder det med 1GB lagringsplass?
Kjøp heller fra http://www.proisp.no/webhotell/, fri trafikk er mye bedre enn de latterlig små kvotene du får hos Host1.
Overskuddsmateriell
Man har sjelden behov for mer enn 10GB så lenge man ikke skal drive å legge ut filer store filer for nedlasting.
Samme med 1GB lagringsplass. Skal du ikke legge ut store filer så er det mer enn nok
vhost / root server har du ikke bruk for om du ikke skal kjøre masse annet rart også.
One.com funker vel om du kun skal bruke Wordpress, men jeg vil ikke anbefale det fordi. Jeg personlig har kun god erfaring med host1.no.
Fri trafikk betyr aldri ubegrenset trafikk. Sider som opererer .ed dette har udefinerte grenser i avtalen hvor de kan lett si opp avtslen fordi du bruker for mye av ressursene.

Jeg vil absolutt anbefale å gå for en aktør med veldefinerte grenser hvor du har mulighet til å kjøpe mer om du har behov. (Bruker du opp båndbredden du får hos host1 er siden enten blitt meget populær, eller du er under angrep).

Skal du ha veldig mange store statiske filer kan du legge disse ut på tjenester som amazon cloud, som er beregnet for dette. Og dermed spare masse båndbredde på webhotellet.
Sist endret av etse; 23. januar 2015 kl. 07:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
kjedelig streiting
GodAddy er jo en kjent og stor aktør. Har en rabattkode så du får ubegrenset plass + båndbredde og et gratis .com domene for 28 kr/mnd.
Sist endret av legalize_it; 23. januar 2015 kl. 13:27.
Trådstarter
Host1 ser vel ut som et greit alternativ da, etter hva jeg har fått av informasjon. 300kr for ett år er ikke mye. Godaddy har jeg også sett på tidligere, men har fått vite at det kan gå tregt da serveren er lokalisert i utlandet.
Den beste webhosten jeg har hatt er Dream Host. Eksemplarisk support. Host1 har jeg blandede erfaringer med, men til prisen er de ok. SDW.no vil jeg sterkt advare mot. De slettet siden min! Og svarer ikke...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nikita Vis innlegg
Den beste webhosten jeg har hatt er Dream Host.
Vis hele sitatet...
Lokalisert i USA, med tilhøyrande responstid.

Joda, dreamhost gir deg mykje for pengane om du skal ha mange websider og stor trafikk, men for ei bedriftsnettside? Meh.
De 5 siste årene har jeg hatt alle mine nettsider hostet hos Nordkappnett.no. Ingen nedetid så langt, prisen er helt grei, OG de har verdens beste support både på epost og telefon (24/7 vakttelefon med hyggelige folk som svarer).

Å velge norsk er tryggest.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Lokalisert i USA, med tilhøyrande responstid.

Joda, dreamhost gir deg mykje for pengane om du skal ha mange websider og stor trafikk, men for ei bedriftsnettside? Meh.
Vis hele sitatet...
Litt overkill ja, men om du skal drive bedrift og ikke har råd til å svi av under en tusenlapp i året på nettsider, så eh... ja. Haha. Revurder å starte for deg selv. Det er tross alt ikke mer enn det du tjener netto på en dag i de lavest lønnede jobbene i Norge.
Trådstarter
Du har nok rett, nikita. Jeg kommer til å gå for Host1. Takker for alle råd og tips!
Trådstarter
Håper det er greit jeg slenger inn ett nytt spørsmål her, istedet for å lage en ny tråd.

Jeg fant et wordpresstema jeg likte veldig godt, og ønsker å bruke det på nettsiden min. Problemet er at lisensen sier "Use, by you or one client, in a single end product which end users are not charged for. The total price includes the item price and a buyer fee.". Mener de da at en bedrift som tar betalt for en tjeneste ikke kan bruke temaet med en normal lisens? Jeg skal bruke nettsiden som en reklamekanal, og betalingen skal ikke skje direkte gjennom denne.

http://themeforest.net/item/blg-mini...c=search_thumb
Sist endret av Avatar; 28. januar 2015 kl. 22:07.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Exonize Vis innlegg
Kjøp heller fra http://www.proisp.no/webhotell/, fri trafikk er mye bedre enn de latterlig små kvotene du får hos Host1.
Vis hele sitatet...
De "latterlig små kvotene" holder sannsynligvis i lange baner for en liten bedrift...
Syse.no har jeg hatt god erfaring med.
Hostinger.no
72 3
Min far og jeg driver en nettside for et firma sammen, vi benytter oss av One.com rundt 400 kroner i året for webhosting (inkl domene for 1 år)! Anbefales!
Jeg bruker personlig Stablehost.com, veldig fornøyd Ekte 24/7 support og gode priser, gå inn på webhostingtalk.com så har de gode kupponger for nye kunder
Trådstarter
Ok, ser at tråden plutselig ble aktiv igjen. Valgte til slutt Host1 og er fornøyd med det. Nettsiden fungerer supert! Ikke at jeg har vært så veldig aktiv, men har ikke hatt noen problemer så langt
Sist endret av Avatar; 30. mars 2015 kl. 23:56.