Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1992
Hallo folkens! Mitt første innlegg her, så vi får se hvordan det går!

Fikk med meg ett litt slitent headset hjem fra jobb, men som koster mer enn mye og er derfor brukanes for mitt bruk.

Headsettet er ett Sennheiser som brukes i Boeing 737

Den har to stykk jack plugger. Regner med at det skal kunne gå ann og kople på ett adapter for disse slik at det vil fungere inn i lydkortet mitt?

http://i216.photobucket.com/albums/cc13/alexander020493/null_zpsab8a5a05.jpg

Hva tror dere?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
ta med en slik også, så er du i mål
Ehm.. det var ikke verre nei. Har ett par slike. Grunnen til at jeg stusser er på grunn av de ulike pluggene. Men 6,3 mm jack adapteret vil fungere på begge?

Merk: Det er selvsagt mic og headsett på hver av pluggene. Men det skjønte dere vel

Takk for svar ihvertfall!
Den store pluggen er 6.3mm jack, men den "lille" har jeg aldri sett før. Sannsynligvis går lyden gjennom 6.3 jacken, mens den andre pluggen er en spesialplugg for mikrofoner som er på fly? Gjetter bare, men med tanke på at 6.3 er en standardkabel for lyd, vil jeg tro dette er tilfellet her også.
Dette skal jo jeg i teorien kunne i yrket som flytekniker. Men nei. Dette har jeg aaaldri hatt behov for å vite..
googla enda mer, og fant følgende
http://www.marvgolden.com/mg-01-pc-t...-two-plug.html

Er noe slikt jeg trenger. Nå gjelder det bare å finne samme produktet på ebay til halv pris
Heilt canooon
Den minste pluggen er en TT-plugg eller Bantam-plugg og er 4.4mm.

[EDiT] alextech hadde rett, det er en PJ-068 plugg, standard for mikrofon på fly.
Sist endret av Rindae; 4. oktober 2013 kl. 22:43.