Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1463
Heisann.

I de siste tider har jeg laget noen apper til iOS som har tatt litt av. Tjener ca 20.000 i måneden(reklameinntekter). Disse får jeg overført en gang i måneden til en paypal-konto jeg disponerer.

Hvordan går jeg frem får å utbetale dette til min bankkonto. Skatt osv.?


Takk
Sett 25% på en egen konto å opprett et enkeltmansforetak
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Settoz Vis innlegg
Sett 25% på en egen konto å opprett et enkeltmansforetak
Vis hele sitatet...
Kvifor? For det første er du ikkje MVA-pliktig, så 25% er rar sum. 20k er nok innanfor det som kan beskrivast som hobby om det er eingangstilfelle, så ingen grunn til å ha foretak.
Det er snakk om 20k i mnd, opprett ENK.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kvifor? For det første er du ikkje MVA-pliktig, så 25% er rar sum. 20k er nok innanfor det som kan beskrivast som hobby om det er eingangstilfelle, så ingen grunn til å ha foretak.
Vis hele sitatet...
20k/mnd er vel å regne som litt mer enn en hobby.
ENK er vel å foretrekke her ja!

Grattis forresten! Det er jo en skikkelgi suksesshistorie egentlig. Er ikke mange nordmenn som tjener såpass på apps skulle jeg tro. Eller?
hvilke apps er dette ? dra på skattekontoret eller en regnskapsfører og hør
Trådstarter
76 1
Dette er quiz-apps.
Har nå satt skatteetaten på jobben. Det var visst nokså spesielle omstendigheter, så det kunne ta litt tid.. Har penger på paypal jeg ikke tørr bruke.
Det er jo ikke farlig å bruke pengene, bare du er klar over at det er skattbar inntekt og du er personlig ansvarlig for at din skatt blir betalt og at inntektene føres på selvangivelsen.
Opprett et enkeltpersonforetak som flere her har foreslått tidligere.
Paypal stenger jo kontoer nærmest om du bare har en dårlig dag, så få de heller over på norsk bankkonto asap, så får skatteetaten bare fundere i mellomtiden. Trenger ikke bruke de uansett. Da får du jo også renter. Bikker du 100K på en sparekonto får du nok enda bedre renter.