Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4658
Hei, av en eller annen merkelig grunn ligger det ingen tråder her om dvd-rip program anbefalninger?

Men da får jeg spørre da, har fått en film nå. Som jeg vil ha inn på pc'en nå
Men er ikke stort med forslag her på forumet, så kanskje greit å ha en tråd om det og?
DVD Decrypter
DVDFab Platinum 4
SmartRipper
Magic DVD Ripper
cladDVD
RipIt4Me
WinX DVD Ripper ( http://www.dinside.no/820286/winx-dvd-ripper )
Å der kan jeg rippe HELE filmen, MED lyd OG bilde?
Uten at det blir noe tull? Hehe, har alltid hvert noe galt med de jeg prøvde
Jeg bruker dvd shrink. Et lite men genialt program hvor du får valget om å lagre dvd'en i mappe, image fil eller brenne den. (den siste forutsetter du har nero)

Dvd shrink
Magic dvd ripper har jeg funnet ut fungerer best, og er raskest. fra programmet starter til jeg har kopi på dvd plate tar det rundt 40min. Dette avhenger selvsagt litt av specs på pc'en. Uansett ett ultra lett program med brukenvennlig interface.
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Jeg bruker dvd shrink. Et lite men genialt program hvor du får valget om å lagre dvd'en i mappe, image fil eller brenne den. (den siste forutsetter du har nero)

Dvd shrink
Vis hele sitatet...
Uheldig at det går en smule tregt.
Sitat av ChrisMafak Vis innlegg
Å der kan jeg rippe HELE filmen, MED lyd OG bilde?
Uten at det blir noe tull? Hehe, har alltid hvert noe galt med de jeg prøvde
Vis hele sitatet...
Vil du ha en eksakt kopi av DVD'ens innhold styrker jeg deckOFcards anbefaling av dvd decrypter. I dvd decrypter vil du få valg om å lagre som bl.a iso. Som sagt så vil de bli en eksakt kopi av dvd'en, noe som innebærer at den sannsynligvis ikke får plass på en dvd5. Om du vil brenne den ut på en dvd5 kan du bruke dvd shrink. Resultatet blir dog ikke like bra som om du hadde brukt en skikkelig encoder som f.eks Cinema Craft Encoder(guide: http://themediasite.net/forums/showthread.php?t=41718).

Om en skikkelig XviD ripp er ønskelig anbefaler jeg gordian knot. Det er dog ganske avansert. Den simple varianten er auto gordian knot. Den kan så å si alle håndtere!
Om jeg skulle rippet dvd til avi, så hadde jeg googlet og forsøkt å finne hva slags program de bruker dem som legger ut dvdRip på torrent sider og lignende. Suverene kopier mye av det syntes jeg.

Forslag til googling
Program used by axxo (eller FXG eller DiAMOND)

Axxo syntes jeg hadde kjempe bra dvdRip ,FXG også.

Er sikkert flere men kom på disse nå i farta.
installer linux, så dvd:rip

Edit: Så ikke hvilket forum det var, så dette ble jo en troll .. beklager.
Sist endret av Java; 11. september 2009 kl. 18:08.
bruk dvd decrypter for og rippe dvd, og autoGK for og konvertere til avi. tar litt tid, men
kvaliteten blir perfekt..
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Jeg bruker dvd shrink. Et lite men genialt program hvor du får valget om å lagre dvd'en i mappe, image fil eller brenne den. (den siste forutsetter du har nero)

Dvd shrink
Vis hele sitatet...

Jeg lastet ned DVD shrink, men da fikk jeg ikke lagret filen som avi. Jeg mener jeg har gjort dette før, men er det mulig?
NTI CD&DVD-Maker 7 er det beste brenne/rip programmet jeg har vært borti anbefaler det
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Jeg bruker dvd shrink. Et lite men genialt program hvor du får valget om å lagre dvd'en i mappe, image fil eller brenne den. (den siste forutsetter du har nero)
Dvd shrink
Vis hele sitatet...
Jeg pleier også å bruke DVDshrink, men opplever overraskende ofte at det er veldig mange ny dvder den ikke klarer å fjerne sperra på, og derfor ikke får brent. har du opplevd det samme?

Sitat av Maol33t Vis innlegg
Uheldig at det går en smule tregt.
Vis hele sitatet...
Opplever ikke at DVD shrink er treig jeg... Du er treig! ^^
---
stjeler posten litt:
Fungerer noen av disse programmene på en minnepenn? har u3 minnepenn, så får installert applikasjoner på den, helt konge. men sliter litt med noe rettighetstull med dvd-shrink. mulig man må ha lokal admin for å brenne eller no o_O
Noen av de andre som funker fett å bruke på minnepenn?
Sist endret av Meteor Freak; 16. september 2009 kl. 22:58.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av deckOFcards Vis innlegg
DVD Decrypter
DVDFab Platinum 4
SmartRipper
Magic DVD Ripper
cladDVD
RipIt4Me
WinX DVD Ripper ( http://www.dinside.no/820286/winx-dvd-ripper )
Vis hele sitatet...

WinX DVD Ripper syns jeg er veldig bra. Bra kvalitet på lyd og bilde. Man kan også gjøre DVDen til det formatet man ønsker rett fra platen. Det er også gratis.
Anbefales!
Noen som vet åssen man kan rippe en dvd til avi så subtitles også medfølger?
WinX DVD Ripper kan det. Det er et felt der man får opp alle undertekstene på DVDen også velger man den man vil ha. Men du får nok bare et språk. DinSide har testet det, du kan jo lese hva de syns der http://www.dinside.no/820286/winx-dvd-ripper
Sitat av TKM117 Vis innlegg
WinX DVD Ripper kan det. Det er et felt der man får opp alle undertekstene på DVDen også velger man den man vil ha. Men du får nok bare et språk. DinSide har testet det, du kan jo lese hva de syns der http://www.dinside.no/820286/winx-dvd-ripper
Vis hele sitatet...
Det fungerer strålende! Kjente fildelerjævelen våknet i meg nå
Fin tråd. Har akkurat tenkt å rippe DVD samlingen min til pc, så dette var bra tips. Har muligens et tilleggstips:
Jeg lastet ned AutoGK, men fikk det ikke til å fungere. Så så på siden dems, at den ikke rippet kopibekyttede DVD'er. Jeg startet så AnyDVD, og nå ser det ut til å funke fint.
AnyDVD er litt dyrt, men skal man f.eks. spille BlueRay filmer uten for mye trøbbel, så er den helt genial.
Leste om ett program på dinside nå nettopp og ville dele det med dere, ser lovende ut.
http://www.dinside.no/825019/22-i-et...g-videoverktoy